Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De mens en zijn angst voor ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De mens en zijn angst voor ...

... alles wat van de norm afwijkt?

Het verhaal van deze foto is eigenlijk een beetje triest.

In mijn studio aanwezig: Freddy (zie foto) en twee dames van 35 en 42 die wel wat gewoon zijn. Nét voor de shoot had de dame van 35 me gebeld om te vragen of haar 15-jarige dochter Amanda de shoot mocht bijwonen, en ik had daar geen problemen mee, dus was Amanda welgekomen.

Toen ik Amanda zag, met haar blonde haren en nog volledig ongeschonden huid, zag ik de mogelijkheden van het contrast tussen haar en Freddy. Ik vroeg haar dan ook of ze mee op de foto wou, en aangespoord door haar moeder ging ze ervoor ...

... en kwam ze al meteen haar eigen grens tegen.

Amanda had angst voor Freddy. Telkens wanneer hij in haar richting keek, deinsde ze achteruit. Dichter dan anderhalve meter durfde ze niet komen. Ze zei dat ook openlijk en uiteraard respecteerden we dat. Maar zo shifte mijn thema van de 'open blik' die ik had gewild (eigenlijk wou ik nu nét de boodschap brengen van 'ik ben niet bang voor jou, je buitenkant zegt niets over wat er vanbinnen zit') naar de angst voor dingen die afwijken van de norm, die er bij mensen diep ingebakken zit.

Op de foto dus: Amanda en Freddy.

If you always do what you always did, you will always get what you always got.
    www.sylviehuybrecht.be

Re: De mens en zijn angst voor ...

wow, met of zonder de tekst, die foto spreekt boekdelen!
    top hoor
    nikon stuff

Comment

vind je verhaal mooier dan de opname zelf.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        vind je verhaal mooier dan de opname zelf.
        grt,bouk.
        Ah dan kan ik in geval van nood nog altijd boeken gaan schrijven ipv fotograferen lol
        www.sylviehuybrecht.be

Comment

Hmm... dit is toch wel heel mooi in beeld gebracht hoor. En ook zonder tekst zou zelf ik begrijpen waar het om ging hehehe.

Maar gezien jouw bewerkingsdriften zou ik hier toch wel eens een typische Silvie-creatie willen zien. Deze foto leent zich daar volgens mij heel erg goed voor.

Me like
          Groetjes, Jörgen
          www.beautyshoot.nl

Comment

Ronduit schitterende foto

Comment

Heel knap in beeld gebracht

... en kwam ze al meteen haar eigen grens tegen.
              ...de angst voor dingen die afwijken van de norm, die er bij mensen diep ingebakken zit.
              Toch knap hoe je dat met fotografie kan weergeven
              Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Eerlijkgezegd ziet Freddy er niet zo'n *Lieferdjah* uit Maar meestal onder een ruwe bolster..
                De foto op zich, vooral Amanda, is een beetje te geposeerd imo.
                Voor de rest: toppie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                  Eerlijkgezegd ziet Freddy er niet zo'n *Lieferdjah* uit Maar meestal onder een ruwe bolster..
                  Voor de rest: toppie!

Dat is het 'm nu net Lennert: Amanda poseert niet. Op het moment van deze foto was er een dialoog gaande tussen mij, Amanda en de moeder van Amanda, waarbij ik Amanda vroeg om 'plaats te gaan nemen' (ik wou haar meer naar achteren hebben en dichter bij Freddy voor een ander soort opname waarbij ze hem verwonderd, maar met open blik zou aankijken). Maar Amanda durfde eenvoudigweg niet dichter dan de positie op de foto naderen en ze gaf daarbij luidop commentaar naar haar moeder toe, in de zin van 'maar als hij naar mij kijijijijijkt, ik heb eigenlijk echt wel schrik van die mens'. Ik herinner me nog Freddy die zijn hoofd naar mij draait en rustig zegt: 'de waarheid komt uit de mond van een kind nietwaar'...

Ik heb dit beeld kunnen nemen omdat ik zowiezo al min of meer 'in positie' stond om te gaan fotograferen in de richting van Freddy.
                  www.sylviehuybrecht.be

Comment

gewoon schitterend

Comment

Maar gezien jouw bewerkingsdriften zou ik hier toch wel eens een typische Silvie-creatie willen zien. Deze foto leent zich daar volgens mij heel erg goed voor.
                      Jawel, de foto leent er zich toe, dat zou kunnen. Maar ik vind dat de tattoos van Freddy onaangeroerd moeten blijven (lees in mijn geval: vrij van rarefiltertoestanden). Uiteindelijk is het ook het werk van een kunstenaar, of meerdere kunstenaars in dit geval, en ik wil er liever niet aan raken
                      www.sylviehuybrecht.be

Comment

eigenlijk,zoveel tattoo's heeft Freddy toch niet he kan er nog altijd eentje bij
                        mouw is met "ou" is dat ook weer de wereld uit,prettige foto Sylvie,en dat het kunstenaars zijn in hun vak,is hier zeker op zijn plaats.coole kerel
                        niets aan veranderen,is een prima plaat zo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                          Dat idee heb ik dus ook.

Oorspronkelijk geplaatst door Sylvie Huybrecht Bekijk bericht
                          Dat is het 'm nu net Lennert: Amanda poseert niet.
                          Misschien werkt het wel psychologisch wel zo, dat als je zoveel woorden nodig hebt om duidelijk te maken dat er niet geposeerd werd, dat het eindeffect daarvan bij sommigen net het omgekeerde is van wat je eigenlijk beoogde. Ik denk persoonlijk dat die begintekst beter achterwege had kunnen blijven.

Comment

nou heeft Freddy ook zijn naam niet mee hè!
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              nou heeft Freddy ook zijn naam niet mee hè!
                              grt,bouk.
                              LMAO
                              Mis dan wel de messen

@Silvie, kan ik inkomen. Zw dan? (zeurpiet he)
                              Groetjes, Jörgen
                              www.beautyshoot.nl

Comment

Working...
                              X