Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
mijn eigen kroost maar weer eens voor de lens gehad, denk dat het een kado voor de moeder gaat worden
lichte bewerking in L.R. gedaan (kan toch ook in dat prog .)
Last edited by frankyboy; 22 september 2008, 23:40.
Dat soort bewerking vind ik persoonlijk heel erg mooi, of is het geen bewerking??, in ieder geval een mooie tint van kleur over de foto...
Wel vind ik de gezichten wat donker uitvallen, misschien is het smaak, misschien is het mijn monitor maar ik had er wat op ingeflitst denk ik, of een andere exposure gebruikt.
Dat soort bewerking vind ik persoonlijk heel erg mooi, of is het geen bewerking??, in ieder geval een mooie tint van kleur over de foto...
Wel vind ik de gezichten wat donker uitvallen, misschien is het smaak, misschien is het mijn monitor maar ik had er wat op ingeflitst denk ik, of een andere exposure gebruikt.
ja toch licht bewerkt met Lightroom , en in een ander prog. de ogen iets opgelicht !
bedankt voor jullie reactie had ik niet meer verwacht ( volgens mijn stond ie al op pagina 2 )
denk dat mensen het al gauw te gewoon vinden , nou is het ook eigen kroost dus heb ik er meer mee !
Door deze bewerkingen toe te passen heb je er net zombie's van gemaakt.
(Sorry dat dit nogal hard klinkt, maar dat was mijn eerste gedacht toen ik de foto's zag.)
Door de desaturatie en harde contrasten worden de huidtinten grauw en levenloos, imho niet passend bij leuke kindersnoetjes.
Volgens mij zijn de basisfoto's ok en kunnen er betere resultaten bereikt worden met een andere (of geen) nabewerking.
Last edited by BigDuckSix; 19 september 2008, 21:14.
Reden: aanpassing
Door deze bewerkingen toe te passen heb je er net zombie's van gemaakt.
(Sorry dat dit nogal hard klinkt, maar dat was mijn eerste gedacht toen ik de foto's zag.)
Door de desaturatie en harde contrasten worden de huidtinten grauw en levenloos, imho niet passend bij leuke kindersnoetjes.
Volgens mij zijn de basisfoto's ok en kunnen er betere resultaten bereikt worden met een andere (of geen) nabewerking.
Volledig mee eens!!!
Vind ook niet dat ze er goed uitzien
Mijn 1e indruk was, "d.i. v/h slechtste dat ik al gezien heb...", zelfs komende van jou, waar ik sowieso al de minst "goede" kleuren van gewend ben (wat mij nochtans leek verbeterd de laatste maanden). Het lijkt op iemands allereerste foto's/bewerkingen
Aanraders zouden zijn (in het alg., want ok, d.i. een bewerking):
- gecalibreerde monitor in neutrale/stabiele omgeving
- SkinTune voor huidskleuren (of meer hardcore: "color by the numbers" ed.), want ook de slechte resultaten van mensen die met grijskaarten werken zijn niet te tellen. (trouwens, ook met SkinTune kan je de kleuren verkl*t*en, niet enkel de huidstinten zelf, maar de rest wordt dikwijls wat te groen, dus masker gebruiken)
Zie ook: http://forum.belgiumdigital.com/f7/h...ml#post1537804
- testje doen op kleurenblindheid. Velen hebben het, niets om voor te schamen en nog geen ramp ook niet als je "color by the numbers" aanleert.
Het ligt zeker niet aan de modellen, want bv met een 2:3 omkadering zijn er voor mij in wezen goede resultaten uit te halen. Voor mij moet een kadrage "rocken" Je hebt dikwijls immers ruimte genoeg om deze achteraf nog te "maken". Het is één der prettigste "aspecten" aan nabewerking voor mij
Dit soort resultaten is wat me helpt om van Lightroom weg te blijven en stelt me ook gerust dat Jan met de Pet met Lightroom niet plots met elke foto de betere Photoshop resultaten kan behalen
Verder hangen de kapotverscherpte pixels aan hun neus en tanden te bengelen
Sorry Frank maar deze foto's roepen een raar gevoel bij me op..... te grauwig en kil.
Mocht ik foto's van mijn kinderen willen om uit te hangen of te geven aan mijn vrouw zou ik juist het omgekeerde willen: expressie , kleur en vitaliteit
Nou heb ik volgens mijn toch niet meer gedaan dan een lichte sepia laag , meer niet !
De kapotverscherpte pixels zijn gewoon snotjes die opgedroogd zijn.
Nu zijn de foto`s nogal groot gepost zodat je er echt te dicht op zit, verder is het toch kinderhuid.
Die idd bij deze bewerking niet mooi uitkomt ! maar ziek is ie nog niet
En ja je probeert het een en ander uit , dat zal ook niet iedereen zijn smaak zijn.
maar daar kan ik mee leven !
Comment