Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Annelien - springerig

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Annelien - springerig

Mijn eerste gedacht was: WOW.
    Ik denk niet dat alle foto's die een beeldmakersbedrijf maakt ook met een commercieel gedacht gemaakt zijn. Soms ga je ook eens in je vrije dag naar het strand en heb je zin om eens wat anders te doen. A pic just for fun. Dit is alvast hetgeen deze foto bij mij oproept. En het is geslaagd. Het is anders, geeft me een vrolijk gevoel en is dynamisch. Wie of wat ze ook gemaakt heeft: voor mij is ze heel goed.
    SITE: http://www.xraypictures.be
    FOTOBLOG: http://xraypictures.wordpress.com

Comment

Vind het een heel spontane buitenfoto. Mooi zelfs. Alle aanpassingen achteraf in PS zijn persoonlijk. Ik kan dit wel smaken.

Ik ga mee met de schuine horizon dat het hier prima kan. Heb in de 5 weken vakantie weer tientallen beelden gezien in allerlei bladen en magazines waar heerlijk van de regel wordt afgeweken.

Tevens heb ik een serie platen gemaakt van een kitsurfer op zee vanuit een schommelende boot... en je raadt het al... niet 1 daarvan was de horizon recht. (onbewust trouwens)
      Later gaan rechtzetten in PS en wat bleek? De snelheid en dynamiek verdween compleet uit de plaat.

Maar nogmaals. Soms zijn mensen ervoor en soms er tegen. Soms past het in een plaat en soms niet.
      Ieder heeft daar zijn/eigen mening over.
      Groetjes, Jörgen
      www.beautyshoot.nl

Comment

Moet een toffe shoot geweest zijn, Lieven. Voor mij is dit in ieder geval een bijzonder geslaagde foto. Het meisje is uitbundig blij en vrij, de energie straalt er zo van af .
        Ik ben van mening dat de scheve horizon eerder bijdraagt aan dit gevoel i.p.v. storend te werken. Ook de kleuren kan ik smaken, maar dat is mijn smaak natuurlijk

Groetjes
        K@rel
        Is this the real life? Is this just fantasy?
        Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kult Bekijk bericht
          Onderschatten niet echt, en scheer ze zeker niet over één kam, maar het ontbreekt ze toch dikwijls aan vrijzinnigheid. Om het soms beperkte talent te compenseren wordt soms teveel teruggegrepen naar vuistregeltjes en wetten, uiteraard ten koste van de creativiteit.
          Dat ik hiermee menig gevoelige snaar raak besef ik best, maar het is dan ook maar mijn mening.
          Wel, dat is het nu net, als wij hier eens iets plaatsen, dan moeten wij ons aan die vuistregels houden, of er volgt kritiek, maar als ze zien dat het van een gekend collega of fotobedrijf komt, dan mag en kan alles.

Verkeerde kleuren, aflopende horizon, vignetering, storende schaduwen, uitgebrande plekken enz. worden dan plots als creatief gezien.

Ik ken het bedrijf heel goed, en hun etalage hangt bijna vol hangt met echte wow foto's, vandaar dat ik deze maar niets vind Sorry.

Comment

mja echt grappig deze draad.. en de starter hoor je niet (meer)

nuja de foto op zich is volgens mij niet veel mis mee.. daar komt het gewoon op smaak aan.. En ja voor mij persoonlijk vind ik de kleurbewerking er net iets over op het meisje.. Hetzelfde effect, iets zachter, was beter geweest denk ik..

Maar dat is ieder voor zich, als de fotograaf zich hier goed bij voelde om dit zo te posten.. dan zal er voor hem wel iets ingezeten hebben ongeacht wat wij te zeggen hebben

Het meisje staat er wel wat "onwennig" op.. dat zou me dan nog het meest storen..
            poof

Comment

Beste mensen,

Bedankt voor de verhelderende en verduisterende commentaren.
              Ik ga akkoord met iedereen.

Gr,

L.
              Lieven Degrauwe
              http://www.beeldbedrijf.be

Comment

Ten eerste wil ik zeggen dat het model er echt prachtig uitziet.. Het enige wat ik zou hebben veranderd (als het een RAW is) zijn de kleuren iets warmer maken.. Of wil je een bepaalde sfeer creeeren? Dan zou ik mss wat meer black points gedaan hebben,..

Is ook een kwestie van smaak denk ik, maar ik vind de foto echt fantastisch!
                Heb hem gesaved om eventueel ervan te leren, ik ben dan ook nog een echte amateur!

Straks zal ik eens mijn eerste fotos online zetten op BD, ik heb namelijk een dag congé !

Grtz Tjele
                Yannick Desmet 2021
                yannickdesmet.com

Comment

Leuk. Lijkt me een 'fun' fotoshoot. X-prosessing kan ik wel smaken alsook de vignettering.
                  Was er nog een shoot op het strand? Er lijkt een dame met een reflectiescherm op de achtergrond te staan.
                  Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Een late reactie op een heerlijke foto... Ik vind em zalig spontaan...

Comment

Working...
                    X