Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Annelien - springerig

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Annelien - springerig

Prachtige,spontane foto. Bijna alles zit op z'n plaats.(de enkele personen op de achtergrond !!!!)

off topic:
    Wat wel opvalt zijn de tegenstrijdige commentaren enerzijds van de oude(fotoclub) fotografen en anderzijds het jonge geweld. Grappig.
    Wat voor één een povere techniek is , is voor de ander (bijna)perfect.
    Het doel van bovenstaande foto(inmijnogen) is de spontaniteit en het plezier van een zomerdag aan het strand weergeven, en daarin is deze foto perfect geslaagd. Dus is het een goede foto

Comment

't Is een tof en dynamisch beeld, en misschien verwoord beeldmaker het goed...
      Het doel van bovenstaande foto(inmijnogen) is de spontaniteit en het plezier van een zomerdag aan het strand weergeven, en daarin is deze foto perfect geslaagd.
      maar... ik zie het toch zo niet.
      Of hij nu schuin staat of recht, of hij nu cross-processed is of niet, maakt me niet uit, maar de vignetering, het verduisteren van deze "zomerdag", draagt m.i. niet bij. De onvermijdelijk onderbelichte achtergrond kon m.i. ook wat opfrissing gebruiken om "een zomergevoel" weer te geven.

Comment

typische BD-commentaar.
        Voor mij lekker spontaan en vrij creatief.

Ik was iets minder extreem gegaan in het scheefzetten en de x-processing maar da's persoonlijk.

Schaduwen zijn een beetje hard. Dat komt door het harde licht en de x-processing. Bij zoiets dynamisch als een sprong zie ik niet in hoe je het terplaatse zou moeten onder controle houden, maar je zou het in PP een beetje kunnen oplichten.
        Ik moet wel zeggen dat ik mij niet stoor aan die schaduwen. Alleen op gelet omdat iemand anders er mee af kwam eigenlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sylvie Huybrecht Bekijk bericht
          Ben niet akkoord met die 'horizon' regel. Met de horizon recht op deze foto zou een stuk van het 'springerige' verdwijnen. Springen is nu eenmaal een vrij chaotische activiteit.
          Hier spreek je jezelf toch wel een beetje tegen, hoe kan het springerige nu verdwijnen als je wat springt probeert recht te zetten, net omgekeerd dacht ik, of was het soms de horizon die sprong.

Wat wel opvalt zijn de tegenstrijdige commentaren enerzijds van de oude(fotoclub) fotografen en anderzijds het jonge geweld. Grappig.
          Goed wetende dat deze foto van een van de beste en meest gerenomeerde Beeldmakershuizen van België komt, vind ik het ondermaats, en wat hiet wel opvalt is dat de positieve commentaren hier voor een groot deel van beroeps afkomstig zijn

Wat betreft die oude (fotoclub) fotografen, ik kan er gerust een heel deel (oude) vlaamse opnoemen, die overal ter wereld prijzen winnen met hun wedstrijdfoto's.

Is het omdat deze van een gekend huis met vakfotografen komt, dat ie zowiezo goed is, ondanks de vele opmerkingen

Ja, ik ben wat op mijn tenen getrapt bij dat soort uitspraken, omdat jullie vakfotografen lang naar school zijn geweest om je beroep te leren, wil dat nog niet zeggen dat daarom alles wat jullie maken beter is, dan wat sommige oude(fotoclub) fotografen maken.
          Last edited by Guest42; 3 augustus 2008, 08:32.

Comment

Hier spreek je jezelf toch wel een beetje tegen, hoe kan het springerige nu verdwijnen als je wat springt probeert recht te zetten, net omgekeerd dacht ik, of was het soms de horizon die sprong.
            Kijk eens naar de special effects in films. Bij een helse achtervolging in paniek gaat het beeld alle kanten uit, inclusief de horizon. In dat geval om de 'panieksfeer' kracht bij te zetten: alles moet snel en chaotisch gaan. Om uw redenering dan te volgen: hoe kan het scheefzetten van de horizon dan de panieksfeer scheppen, 't is toch niet de horizon die panikeert.

Goed wetende dat deze foto van een van de beste en meest gerenomeerde Beeldmakershuizen van België komt, vind ik het ondermaats, en wat hiet wel opvalt is dat de positieve commentaren hier voor een groot deel van beroeps afkomstig zijn
            Ik ken ze niet, ook al ben ik gediplomeerd fotografe (fotogravin ), en dat ze dus zo 'gerenomeerd' zijn heeft op mijn commentaar geen invloed.
            If you always do what you always did, you will always get what you always got.
            www.sylviehuybrecht.be

Comment

...grappig om dit allemaal te lezen .

't Zal ook noooooit bij iedereen goed zijn natuurlijk; smaken verschillen.

De TS zal zéker om de ene of andere reden trots zijn dat hij zijn foto hier wil showen en gelijk heeft hij!

P.s.: Ze zouden ieder die in 'showcase' leest en/of comments geeft moeten verplichten maandelijks eens iets laten posten .

Best regards!
              CANON Inc. Made In Japan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sylvie Huybrecht Bekijk bericht
                Kijk eens naar de special effects in films. Bij een helse achtervolging in paniek gaat het beeld alle kanten uit, inclusief de horizon. In dat geval om de 'panieksfeer' kracht bij te zetten: alles moet snel en chaotisch gaan. Om uw redenering dan te volgen: hoe kan het scheefzetten van de horizon dan de panieksfeer scheppen, 't is toch niet de horizon die panikeert.

Ik ken ze niet, ook al ben ik gediplomeerd fotografe (fotogravin ), en dat ze dus zo 'gerenomeerd' zijn heeft op mijn commentaar geen invloed.
                film mij beste, zijn bewegende beelden, is een heeeel ander verhaal hoor, zo ook het effect.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Ja, ik ben wat op mijn tenen getrapt bij dat soort uitspraken, omdat jullie vakfotografen lang naar school zijn geweest om je beroep te leren, wil dat nog niet zeggen dat daarom alles wat jullie maken beter is, dan wat sommige oude(fotoclub) fotografen maken.
                  Ik vind wel dat jullie in de val lopen van té veel te babbelen en te weinig te shooten. Het valt wel op dat de hardste commentaren komen van de mensen die het minst foto's posten. Het is heel verradellijk om bij het zien van al die goede foto's op het internet hoge normen te leggen, maar het zelf doen is al heel andere koek.

Ik was alleszins niet onder de indruk van de laatste foto die deze mensen hier hebben gepost, en uit de commentaren van anderen te zien, zij ook niet.
                  Leg uw foto dus eens objectief naast deze foto en doe objectief dezelfde kritische analyse. Hopelijk zie je dan dat het tijd is om wat meer te gaan shooten.

Zie was ik zeg als een suggestie en zeker geen aanval.
                  Want het is geen aanval.

Maar dat iedereen die hier commentaar heeft, ook geregeld zou moeten posten, vind ik een interessante suggestie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                    Ik vind wel dat jullie in de val lopen van té veel te babbelen en te weinig te shooten. Het valt wel op dat de hardste commentaren komen van de mensen die het minst foto's posten. Het is heel verradellijk om bij het zien van al die goede foto's op het internet hoge normen te leggen, maar het zelf doen is al heel andere koek.

Ik was alleszins niet onder de indruk van de laatste foto die deze mensen hier hebben gepost, en uit de commentaren van anderen te zien, zij ook niet.
                    Leg uw foto dus eens objectief naast deze foto en doe objectief dezelfde kritische analyse. Hopelijk zie je dan dat het tijd is om wat meer te gaan shooten.

Zie was ik zeg als een suggestie en zeker geen aanval.
                    Want het is geen aanval.

Maar dat iedereen die hier commentaar heeft, ook geregeld zou moeten posten, vind ik een interessante suggestie.
                    helemaal mee eens, wel jammer dat je zelf de laatste 7 maanden maar 3 foto,s hebt gepost.
                    maar zie dit niet als een aanval hoor, want dat is niet zo bedoeld.
                    grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      helemaal mee eens, wel jammer dat je zelf de laatste 7 maanden maar 3 foto,s hebt gepost.
                      maar zie dit niet als een aanval hoor, want dat is niet zo bedoeld.
                      grt,bouk.
                      Je stelt het verkeerd voor, Bouk.
                      Ik heb de laatste weken al twee series gepost.
                      Mijn laatste staat nota bene in de HOF.

Ik heb ook al serieus geschrapt in mijn commentaren en de manier waarop ik ze geef. Zoals je ziet, trek ik zelf het schoentje aan...

P.s. : ik had vandaag ook een shoot gepland maar nét gehoord dat ie niet door kan gaan. Gisteren en vandaag vanalles zitten voorbereiden.
                      Deze ergernissen horen tegenwoordig (steeds meer) tot de praktijk maar dat zie je niet als je met een kritisch oog naar een foto kijkt.
                      Maar dit komt er allemaal bij kijken...
                      Last edited by PSG; 3 augustus 2008, 14:05.

Comment

Maar een horizon scheef en het model recht lijkt mij meer iets voor fotofun.
                        Commentaar dat thuishoort in een bekrompen regionaal (lees kleinburgerlijk) fotoclubje met een chronisch tekort aan leden.

alle onderwerpen kunnen inderdaad een toevoeging zijn als ze scheef gezet worden, maar een horizon nooit.
                        grt,bouk.
                        Idem wat ik reeds zei.
                        ... klinkt extra vreemd uit de mond van iemand die niets anders post dan wel zéér middelmatige wolkenfotootjes met, en dat moet ik je wel nageven, rechte horizons. (geen aanval hoor )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kult Bekijk bericht
                          Commentaar dat thuishoort in een bekrompen regionaal (lees kleinburgerlijk) fotoclubje met een chronisch tekort aan leden.

In zulk regionaal fotoclubje zou ook jij wellicht nog veel kunnen bijleren;
                          Denk zeker niet dat je van die oude fotoclub fotografen niks meer kan bijleren;
                          Voel me altijd op mijn tenen getrapt als iemand de werking van een fotoclub onderschat, sorry !

Comment

Voel me altijd op mijn tenen getrapt als iemand de werking van een fotoclub onderschat,
                            Onderschatten niet echt, en scheer ze zeker niet over één kam, maar het ontbreekt ze toch dikwijls aan vrijzinnigheid. Om het soms beperkte talent te compenseren wordt soms teveel teruggegrepen naar vuistregeltjes en wetten, uiteraard ten koste van de creativiteit.
                            Dat ik hiermee menig gevoelige snaar raak besef ik best, maar het is dan ook maar mijn mening.

Comment

Kult weet je wat me leuk lijkt voor TS......dat je comment op de opname geeft, want dat vergeet je helemaal!!
                              grt,bouk.

Comment

leuke speelse opname - toch wat 'last' met het groen
                                gegroet, Ludo

Comment

Working...
                                X