Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een beautyplaatje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Een beautyplaatje

    Ik ben het eens met degenen die kritiek hebben op de foto, zoals bijvoorbeeld Slideshow. Naast alle genoemde minpunten kan ik er nog de glimplekken aan toe voegen. Maar veel wezenlijker vind ik de jichtpuntjes in de ogen. Die staan helemaal aan de onderrrand van de iris en dat geeft een heel onnatuurlijk effect aan de blik van het model. Tenslotte nog dit: deze foto heeft niets te maken met modelfotografie. Zo kun je ook de voorkant van een auto fotograferen, vooropgesteld dat je de auto eerst hebt gewassen.
    Met vriendelijke groet,
    Henk Backer

    Comment


    • #17
      Re: Een beautyplaatje

      Oorspronkelijk geplaatst door Gauloise Bekijk bericht
      Met alle respect voor de fotograaf-kunstenaar en voor het vele werk dat aan dergelijke opname vooragaat, maar wat ik me nu in alle eerlijkheid afvraag is: wod je dat nooit niet beu? Altijd diezelfde gezichten, diezelfde verheerlijkte blikken, diezelfde 'wat ben ik toch ongelooflijk mooi' uitstraling van die van zichzelf overlopende modellen? Of is het gewoon een geldkwestie? Ik bedoel voor het model hé, omwille van de 'carrière', versta me niet verkeerd.

      Ik vroeg het me gewoon af, don't shoot at the pianoplayer...
      Als iemand die in het verleden ook geregeld voor de camera heeft gestaan, was het voor mij iets wat ik leuk vond, zoals een ander gaat voetballen,een hobby, die compleet uit de hand was gelopen, een spel met de camera.

      Tuurlijk deed je sommige opdrachten voor geld (zeker als er foto's werden gepubliceerd), dat is altijd mooi meegenomen, maar ik heb ook genoeg shoots voor BD fotografen gedaan, waar geen cent aan te pas kwam, omdat je beide met een hobby bezig was.

      Dit soort foto's beoordeel ik altijd vanuit mijn "modellen" standpunt, hoe had ik het resultaat als model willen zien en niet uit het standpunt van fotograaf, want daar heb ik de ervaring niet voor.

      Dus mijn mening als model: De rode vlekken vielen mij als eerste op en als tweede dat het model ligt, waardoor het het gezicht een soort van platgeslagen effect krijgt.

      Verder vind ik de visagie erg goed gedaan en komen haar ogen mooi uit.
      http://www.reptilicious.nl
      Canon EOS450D & Canon Powershot S3IS

      Comment


      • #18
        Re: Een beautyplaatje

        Oorspronkelijk geplaatst door Gauloise Bekijk bericht
        Met alle respect voor de fotograaf-kunstenaar en voor het vele werk dat aan dergelijke opname vooragaat, maar wat ik me nu in alle eerlijkheid afvraag is: wod je dat nooit niet beu? Altijd diezelfde gezichten, diezelfde verheerlijkte blikken, diezelfde 'wat ben ik toch ongelooflijk mooi' uitstraling van die van zichzelf overlopende modellen? Of is het gewoon een geldkwestie? Ik bedoel voor het model hé, omwille van de 'carrière', versta me niet verkeerd.

        Ik vroeg het me gewoon af, don't shoot at the pianoplayer...
        Geef me eens 1 gezonde reden waarom ik dit beu zou worden?
        Geef me ook eens 1 gezonde reden waarom ik dit niet meer zou schieten en hier posten?
        En nee. Geen geldkwestie. Gelukkig verdien ik mijn boterham met een heel ander middel. Dit is hobby, en de downloads die ik krijg per model leveren me gemiddeld 10-30 dollar op. Nou vette hap voor het werk wat je er aan hebt.
        Dat is voor mij meer de kick dat je ergens in de wereld een publicatie krijgt.

        Ik zie hier honderden babies, snapshots, zelfportretten, latexmodellen, natuurmodellen, en van alles en nog wat dagelijk voorbijkomen. Ik bekijk deze beelden alsof het steeds nieuwe foto's voor me zijn, respecteer ze, en reageer als zodanig.
        Of neem de tweehonderduizenste eend, zwaan en/of roodborst? Die topicstarters worden het toch ook niet beu? Het is je hobby en daar ben je druk mee.

        Natuurlijk kamp je wel eens met steeds dezelfde achtgergronden en/of sfeer.
        Ik maakte zelfs een soortgelijke opmerking bij Nat laatst, over de kleur rood en blauw. Maar ik kijk wel naar zijn plaatje en respecteer wat hij doet.

        Nu leg ik het model op de grond (nog nooit gedaan op deze manier door mij) en nu is het weer hetzelfde?
        Dit is gewoon mijn stijl, net als Frank Doorhof zijn typische stijl heeft.

        Als je als hobbiest deze platen niet meer kwijt kunt aan de buitenwereld dan is voor mij de lol er snel af. Dus zeggen jullie het maar.

        @Sideshow: Eigenlijk is jou reactie zo laag bij de grond dat ik niet eens de moeite wilde nemen om hier op te reageren, maar doe het toch.
        Op ieder potje een deksel. En wat jij mooi vindt, hoef ik niet mooi te vinden en vise versa geldt dat ook. Tien mensen, tien smaken. Ik vind dat scheve tandje sensueel.

        Technische op- of aanmerkingen altijd welkom.
        En als een plaat een keer de plank misslaat.. tja.. dat kan.
        Voor de rest zullen jullie het met mijn beautyplaten moeten doen met af en toe een wow-plaatje er tussen
        Groetjes, Jörgen
        www.beautyshoot.nl

        Comment


        • #19
          Re: Een beautyplaatje

          tja laag, wellicht een stukje

          aan de andere kant, hier op het forum moet je altijd heel voorzichtig uit de hoek komen; iemand die gewoon zijn mening hard neertypt, dat botst

          sommigen prefereren natuurlijk ook de "waw schitterend" posts, die heel verrijkend zijn...
          Fotograaf in ontwikkelingsvloeistof

          Comment


          • #20
            Re: Een beautyplaatje

            Oorspronkelijk geplaatst door Digidoc Bekijk bericht
            (...) Tenslotte nog dit: deze foto heeft niets te maken met modelfotografie. Zo kun je ook de voorkant van een auto fotograferen, vooropgesteld dat je de auto eerst hebt gewassen.
            oh.. dat is nieuw.
            Leg mij dan eens uit hoe het wel moet, gezien uw ruime ervaring op modelfotografie?
            Groetjes, Jörgen
            www.beautyshoot.nl

            Comment


            • #21
              Re: Een beautyplaatje

              Oorspronkelijk geplaatst door Sideshow Bekijk bericht
              tja laag, wellicht een stukje

              aan de andere kant, hier op het forum moet je altijd heel voorzichtig uit de hoek komen; iemand die gewoon zijn mening hard neertypt, dat botst

              sommigen prefereren natuurlijk ook de "waw schitterend" posts, die heel verrijkend zijn...
              Nee hoor, integendeel. Hard is soms goed. Ik heb er in mijn BD carriere veel door geleerd.
              Maar je vergeet 1 ding, dat modellen (en ook vaders en moeders van babies, kinderen enz.) meelezen.
              Dus over het uiterlijk van een mens commentaar geven is in mijn ogen compleet NOT DONE!
              Groetjes, Jörgen
              www.beautyshoot.nl

              Comment


              • #22
                Re: Een beautyplaatje

                wow...hier kom ik op't verkeerd moment me dunkt...

                Eerst de foto zelf:

                Ik behoor tot de mensen die dit een prachtplaat vinden ...Bij de eerste view viel ik weer van mijn stoel...alleen vroeg ik me af (na het weer op mijn stoel kruipen) of het midden van de neus niet een klein beetje doorgebrand was (of hoe zeggen ze dat) of dat het echt op die manier is opgelicht...alleszins, 't doet niets af van het resultaat en btw...'t is een prachtig model met de perfecte gelaatsuitdrukking voor dit shot!

                off topic:

                Onbegrijpelijk dat iemand ook maar de opmerking maakt van "wordt je dat niet beu"...

                Ik denk dat Madmax zelf al heel goed verwoord heeft waarom je deze of eender welke fotografie niet beu wordt.

                Persoonlijk vind ik dat er niets mooier is dan het omgaan met mensen (ALLE mensen! of die nu model zijn of niet) en er samen toe komen een zo mooi mogelijke plaat te schieten. Elke shoot is uniek!

                Het feit dat hier over modellen wordt gesproken als mensen die"van zichzelf overlopen" geeft mijn inziens alleen maar de bekrompen geest van sommige mensen weer...zowel bij niet-modellen als bij modellen heb je alle soorten karakters...met de éne klikt het beter als met de andere
                DeGeert

                NIKON D700; AF-S Nikkor 70-200mm 2.8 ; AF-Nikkor 50mm 1.8D

                Comment


                • #23
                  Re: Een beautyplaatje

                  @DeGeert: Die vraag of ik het beu wordt kan gewoon gesteld worden hoor. Vind ik niks mis mee.
                  Op jouw vraag of het uitgebrand is, kan ik je met een gerust hart vertellen dat dit niet het geval is.

                  Om dit te checken kun je het beste de foto in fotoshop openen, je pipet gebruiken, en in de info sectie kijken of je delen tegenkomt die puur wit zijn RGB 255,255,255
                  Dat is in mijn platen met een enkele uitzondering (buiten bijv) zelden het geval.
                  Zelfs de catchlight in de ogen zit daar vaak nog onder. Echter kunnen er altijd pixels inzitten die op het randje zitten of er net over heen. Maar dat is bij beautyplaten heel normaal. Het moet glimmen hahaha.

                  Uiteraard zijn de highlights geaccentueerd met de burn tool.
                  Je mag de grote plaat ook wel even bekijken hoor. Dan kun je ook zien dat er niet geblurred is en dat alle pixels nog intact zijn. (dit even terzijde)

                  Last edited by MadMax; 18 juni 2008, 13:23.
                  Groetjes, Jörgen
                  www.beautyshoot.nl

                  Comment


                  • #24
                    Re: Een beautyplaatje

                    ik was al voor 99.99% zeker dat het niet uitgebrand zou zijn...maar kijk, nu heb ik bevestiging en vooral...weer bijgeleerd op welke manier ik makkelijk de uitgebrande delen kan ontdekken Thx!

                    btw...die foto in't groot heeft me alweer van mijn stoel doen gaan hoor...zo'n machtige ogen dat die meid heeft
                    DeGeert

                    NIKON D700; AF-S Nikkor 70-200mm 2.8 ; AF-Nikkor 50mm 1.8D

                    Comment


                    • #25
                      Re: Een beautyplaatje

                      Oorspronkelijk geplaatst door DeGeert Bekijk bericht
                      ik was al voor 99.99% zeker dat het niet uitgebrand zou zijn...maar kijk, (...)
                      errhmmm.. toegegeven.. op haar neusbrug is het kiele kiele en hier en daar er over heen. Zelf net ook even gechecked.
                      Groetjes, Jörgen
                      www.beautyshoot.nl

                      Comment


                      • #26
                        Re: Een beautyplaatje

                        Mooi gedaan.
                        Kleine bemerking: bij dergelijke frontale, dichtbij en recht in de lens close-ups is het imo beter als het onderwerp perfect in het midden staat. Links kan er dus een stukje af waardoor tevens het lichter bruine haar daar verdwijnt en het hoofd door het omringende, donkere haar beter tot zijn recht komt.
                        mijn foto's: www.reneheylen.be

                        Comment


                        • #27
                          Re: Een beautyplaatje

                          Nog een paar opmerkingen (al het goede is reeds gezegd, en wat nog niet gezegd is, zal iemand nog wel zeggen)

                          - Het tweede wat opvalt is de ietwat vlekkerigheid van de hals en bovenlichaam. Ook vind ik de huid wat te rood/mag.

                          - Het derde wat mij opvalt is dat je waarschijnlijk te vleitig gedodged hebt op voorhoofd, wangen en kin. Alhoewel niet overbelicht, zijn deze delen wel iets te licht van toon t.o.v. de rest. Ik geef toe, het is subtiel...maar toch!

                          - Aangezien uw model neerlag, was uw lichtopstelling ook iets anders dan bij een rechtopstaand model. Geen probleem, enkel de onderlip mist wat ronding daardoor en heeft enkele bizarre highlights onderaan. (Eigenlijk iets teveel highlights, denk ik). Die iets frontalere lichtopstelling komt uw ogen dan weer ten goede.

                          - En aan de hals links op de foto, ben je eens 'uitgeschoven'.


                          Voila, dat was het voornaamste


                          Oh ja, het eerste wat mij opviel was dat het een mooie foto was.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Een beautyplaatje

                            Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
                            - En aan de hals links op de foto, ben je eens 'uitgeschoven'.


                            Voila, dat was het voornaamste


                            Oh ja, het eerste wat mij opviel was dat het een mooie foto was.
                            Thanks voor de punten. "G

                            Lichtopstelling was exact zoals ik em normaal staand neem. Disch boven hoofd en een refl. scherm op de borst. Alleen dan alles 90gr. gekanteld hahaha

                            ehmmm.. wat bedoel je met uitgeschoven?
                            Groetjes, Jörgen
                            www.beautyshoot.nl

                            Comment


                            • #29
                              Re: Een beautyplaatje

                              Ik zal weer niet goed gekeken hebben!

                              Uitgeschoven, of uitgegleden met uw pen of muis aan de rand van hals en haar, links op de foto.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Een beautyplaatje

                                Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
                                Ik zal weer niet goed gekeken hebben!

                                Uitgeschoven, of uitgegleden met uw pen of muis aan de rand van hals en haar, links op de foto.
                                je bedoelt dat kleine zwarte veegje?
                                Groetjes, Jörgen
                                www.beautyshoot.nl

                                Comment

                                Working...
                                X