Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Hoezo? Begrijp niet goed wat je hiermee bedoelt... Hoe kan je uit de exif afleiden hoeveel deze foto's bewerkt zijn? Van de eerste kan ik er inkomen, daar is inderdaad redelijk wat aan bewerkt, maar de twee andere enkel levels, en schaduwen opgetrokken...
Hoezo? Begrijp niet goed wat je hiermee bedoelt... Hoe kan je uit de exif afleiden hoeveel deze foto's bewerkt zijn? Van de eerste kan ik er inkomen, daar is inderdaad redelijk wat aan bewerkt, maar de twee andere enkel levels, en schaduwen opgetrokken...
ga er gewoon vanuit, dat de kleuren niet zo uit je 350 komen, ook de laatste twee niet.
levels en schaduw optrekken is ook bewerken.
als je de originele nog hebt, ben ik daar wel nieuwsgierig naar.
grt,bouk.
als je de originele nog hebt, ben ik daar wel nieuwsgierig naar.
zoals in pm: ik wil de originele best wel tonen, maar op flickr kan ik geen raw-bestanden uploaden...
En inderdaad, levels en schaduwen zijn ook bewerkingen, maar toch standaardbewerkingen en geen 'opzichtige bewerking'
zoals in pm: ik wil de originele best wel tonen, maar op flickr kan ik geen raw-bestanden uploaden...
En inderdaad, levels en schaduwen zijn ook bewerkingen, maar toch standaardbewerkingen en geen 'opzichtige bewerking'
Nele,
ik begrijp echt niet wat hier is misgegaan.
De kleuren zijn afzichtelijk...
Nu ja, de eerlijkheid gebied me om te zeggen dat de foto's op zich ook niet denderend zijn hoor.
Het zijn gewoon familiekiekjes wat mij betreft.
ik zou vroeger, zo'n jaartje terug ook best tevreden geweest zijn met zulke resultaten en speel zelfs nu soms nog wat veel met levels.
Maar geloof me, nu klinkt de kritiek hier misschien hard maar je leert er wel van. Van de ouders die de kiekjes, wat dat zijn het nu, wel goed vinden ga je niet veel bijleren. Zeker niet opgeven en van je fouten kaan je alleen maar leren.
Ik ben ook geen gevorderde fotograaf dus ik kan niet zeggen wat Nele kan doen om haar foto's te verbeteren?
Want dat zie ik hierboven toch niet echt staan. Het is gemakkelijk om (hier ook wel terecht) te zeggen dat een foto niet goed is maar als je dan geen commentaar krijgt over hoe je het beter kan doen, dan heb je der IMHO ook niet veel aan
tja die eerste vind ik nu niet zo slecht. Lijkt op de action die ik vaak gebruik (ruis en acid etc..). Tweede is mss wat te licht en de derde ziet er wat groenig uit. Die zou ik effe met color balance wat ontgroenen
Er staat ook een groene paal op de achtergrond dus daar zou ik ook op letten (of achteraf wegwerken )
Kan alleen maar jaloers zijn op mensen die al communiefotos MOGEN maken, want zover zit ik niet eens
Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 exen pijnlijke nek
Ik kan alleen maar blij zijn dat de ouders wel heel tevreden waren dan hé..
Nele
Leg die lat iets hoger voor jezelf, als ik zie welke foto's ouders uit mijn previews van communiefoto's pikken dan krab ik meestal 20 keer op mijn kale kop.
Het is gemakkelijk om (hier ook wel terecht) te zeggen dat een foto niet goed is maar als je dan geen commentaar krijgt over hoe je het beter kan doen, dan heb je der IMHO ook niet veel aan
Ik ben ook geen gevorderde fotograaf dus ik kan niet zeggen wat Nele kan doen om haar foto's te verbeteren?
Want dat zie ik hierboven toch niet echt staan. Het is gemakkelijk om (hier ook wel terecht) te zeggen dat een foto niet goed is maar als je dan geen commentaar krijgt over hoe je het beter kan doen, dan heb je der IMHO ook niet veel aan
Comment