Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jongens jongens, wat een weer!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Jongens jongens, wat een weer!

Onlangs ook een shoot gedaan voor communiekaartjes. Drie broers, waarvan er maar 1tje feestviert, maar ze willen uiteraard allemaal op de foto.

Commentaren?

NeleDB

Re: Jongens jongens, wat een weer!

veel te veel bewerkt gezien de exif.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      grt,bouk.
      Inderdaad te opzichting bewerkt.
      www.fotofolio.be

Comment

grt,bouk.

Hoezo? Begrijp niet goed wat je hiermee bedoelt... Hoe kan je uit de exif afleiden hoeveel deze foto's bewerkt zijn? Van de eerste kan ik er inkomen, daar is inderdaad redelijk wat aan bewerkt, maar de twee andere enkel levels, en schaduwen opgetrokken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NeleDB Bekijk bericht
          Hoezo? Begrijp niet goed wat je hiermee bedoelt... Hoe kan je uit de exif afleiden hoeveel deze foto's bewerkt zijn? Van de eerste kan ik er inkomen, daar is inderdaad redelijk wat aan bewerkt, maar de twee andere enkel levels, en schaduwen opgetrokken...
          ga er gewoon vanuit, dat de kleuren niet zo uit je 350 komen, ook de laatste twee niet.
          levels en schaduw optrekken is ook bewerken.
          als je de originele nog hebt, ben ik daar wel nieuwsgierig naar.
          grt,bouk.

Comment

als je de originele nog hebt, ben ik daar wel nieuwsgierig naar.
            zoals in pm: ik wil de originele best wel tonen, maar op flickr kan ik geen raw-bestanden uploaden...
            En inderdaad, levels en schaduwen zijn ook bewerkingen, maar toch standaardbewerkingen en geen 'opzichtige bewerking'

Comment

zoals in pm: ik wil de originele best wel tonen, maar op flickr kan ik geen raw-bestanden uploaden...
              En inderdaad, levels en schaduwen zijn ook bewerkingen, maar toch standaardbewerkingen en geen 'opzichtige bewerking'
              Nele,

ik begrijp echt niet wat hier is misgegaan.
              De kleuren zijn afzichtelijk...

Nu ja, de eerlijkheid gebied me om te zeggen dat de foto's op zich ook niet denderend zijn hoor.
              Het zijn gewoon familiekiekjes wat mij betreft.

Sorry, volgende keer beter
              www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Ok, blijven proberen dan!
                In elk geval bedankt voor de reacties..
                Ik kan alleen maar blij zijn dat de ouders wel heel tevreden waren dan hé..
                Nele

Comment

ik zou vroeger, zo'n jaartje terug ook best tevreden geweest zijn met zulke resultaten en speel zelfs nu soms nog wat veel met levels.
                  Maar geloof me, nu klinkt de kritiek hier misschien hard maar je leert er wel van. Van de ouders die de kiekjes, wat dat zijn het nu, wel goed vinden ga je niet veel bijleren. Zeker niet opgeven en van je fouten kaan je alleen maar leren.
                  EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                  https://sites.google.com/view/pdh65/

Comment

Ik ben ook geen gevorderde fotograaf dus ik kan niet zeggen wat Nele kan doen om haar foto's te verbeteren?
                    Want dat zie ik hierboven toch niet echt staan. Het is gemakkelijk om (hier ook wel terecht) te zeggen dat een foto niet goed is maar als je dan geen commentaar krijgt over hoe je het beter kan doen, dan heb je der IMHO ook niet veel aan

Comment

tja die eerste vind ik nu niet zo slecht. Lijkt op de action die ik vaak gebruik (ruis en acid etc..). Tweede is mss wat te licht en de derde ziet er wat groenig uit. Die zou ik effe met color balance wat ontgroenen

Er staat ook een groene paal op de achtergrond dus daar zou ik ook op letten (of achteraf wegwerken )
                      Kan alleen maar jaloers zijn op mensen die al communiefotos MOGEN maken, want zover zit ik niet eens
                      Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

Ik kan alleen maar blij zijn dat de ouders wel heel tevreden waren dan hé..
                        Nele
                        Leg die lat iets hoger voor jezelf, als ik zie welke foto's ouders uit mijn previews van communiefoto's pikken dan krab ik meestal 20 keer op mijn kale kop.
                        www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
                          Kan alleen maar jaloers zijn op mensen die al communiefotos MOGEN maken, want zover zit ik niet eens
                          Idem ditto
                          EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                          https://sites.google.com/view/pdh65/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Astou Bekijk bericht
                            Het is gemakkelijk om (hier ook wel terecht) te zeggen dat een foto niet goed is maar als je dan geen commentaar krijgt over hoe je het beter kan doen, dan heb je der IMHO ook niet veel aan
                            Posten in een ander onderdeel ...
                            www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Astou Bekijk bericht
                              Ik ben ook geen gevorderde fotograaf dus ik kan niet zeggen wat Nele kan doen om haar foto's te verbeteren?
                              Want dat zie ik hierboven toch niet echt staan. Het is gemakkelijk om (hier ook wel terecht) te zeggen dat een foto niet goed is maar als je dan geen commentaar krijgt over hoe je het beter kan doen, dan heb je der IMHO ook niet veel aan
                              fotobeoordeling!!
                              grt,bouk.

Comment

Working...
                              X