Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Leuke reeks met zo'n verzadigde kleuren. Doet me een beetje denken aan het werk van David LaChapelle.
Bij het eerste beeld vind ik het echter enorm storend dat er duidelijk twee schaduwen (in tegengestelde richting) vertrekken van de paaltjes!
Verder vind ik het goed gedaan.
Deze 3 platen op zich zin allesbehalve slecht, maar als fotografie kunnen ze me niet bekoren. Dat er bewerkt wordt, daar nog aan toe, maar hier begint alles zo surealistisch te lijken dat het nog weinig op echte foto's gaat lijken. Dan heb ik het niet over de huid (al dan niet gevlakt), maar aan de kleuren (hemel, beplanting...enz) die totaal onrealistische waarden aannemen...
Nu ja, 't is maar mijn persoonlijke mening, ik wil er zeker niemand mee tegen de schenen stampen. Sommigen houden hier misschien van, ik niet. Geef mij maar foto's van 'echte' mensen, 'echte' omgeving, 'echte' natuur, 'echte' kleuren...enz
Ik ben geen fotograaf voor knoppie drukken en klaar.
Surrealisme, over the top, kitch etc. allemaal woorden die me zonder meer aanspreken voor vrij werk.
Ik zie het knopje drukken puur als start punt, nothing more.
Het is niet mijn ding, maar kan het wel erg waarderen.
Waaar ik wel nieuwsgiering naar ben is het effect van een ringflitser.
Excecute me, maar is dat gewoon zo'n flitser die vnl. voor macro wordt gebruikt? En zou je je het verschil van effect kunnen laten zien tussen een gewone flits en een ringflits?
'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'
De ringflitser die ik gebruik is radicaal anders van een macro unit.
Een maximale lightoutput is rond de 1100ws buiten (meestal tussen de 900-1000Ws)
Daarnaast is hij ENORM veel groter dan de macro versies
De foto's zoals je ze hier ziet zijn bijna volledig te wijten aan het effect van de ringflitser, die zorgt voor een enorm contrast, hele diepe kleuren en een bijna schaduwloos effect op de gezichten.
Zonder ringflitser ziet het er HEEL anders uit, en krijg je dit soort kleuren maar heel moeilijk.
Nu zit er gemiddeld 5-10 minuten photoshop werk per foto in.
Ik vind het uiteindelijk bereikte effekt knap, hoe je er toe komt is voor mij niet het punt Al wil ik dat uiteraard wel weten, maar bedoel bewerken of niet, maakt niet uit
Ik vind het uiteindelijk bereikte effekt knap, hoe je er toe komt is voor mij niet het punt Al wil ik dat uiteraard wel weten, maar bedoel bewerken of niet, maakt niet uit
Ik vond de uitleg heel interessant, te meer omdat ik steeds naar zo''n ding loop te kijken. Echter de astronomische bedragen die je daar voor moet neertellen (ook de accu) zijn schrikbarend
Comment