Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Communieshoot2... 1+2=3

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Communieshoot2... 1+2=3

Nog altijd bezig met communiekaartjes...

Portretje

Dansje (ik weet dat de dof niet goed zit)

Samen...

(1 onbewerkt - 2 gecropt (ze verschoof wel een meter of vier tijdens het ronddraaien en 't was de derde bocht...) - 3 de bewerking
    Last edited by FestinaLente; 21 april 2007, 07:18. Reden: Haakjes juist gezet :-)

Re: Communieshoot2... 1+2=3

Heel mooi communiekaartje
    www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

mooi gedaan, goede kleurencombinatie
      Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

Comment

Niks op aan te merken. Heerlijke platen!
        Groetjes, Jörgen
        www.beautyshoot.nl

Comment

heel mooi kaartje, alleen de rechtse foto op het kaartje vind ik iets minder
          maar wel een mooi geheel
          fotowebsite: www.edwinfoto.com
          Lara's website: http://www.houdevelt.com
          fotoblog http://edwinfotocom.blogspot.com/

Comment

.....
            Last edited by NeQo; 10 april 2010, 00:26.

Comment

Thx voor de reacties.

Op de rechtse of de tweede foto heb ik aan mijn dochter gevraagd een rondedansje te doen. Het aangezicht moest van mij niet op deze foto, omdat het al duidelijk op het geheel staat, maar de bedoeling was een niet statische foto te maken, waar ze toch volledig op staat. Volledig omdat de ouders en tantes en nonkels, "dat schone tenuuke" ook op de foto willen, wat m.i. heel goed geslaagd is bij deze foto, temeer door de zoninval op het bloesje.

Bovendien is ze al maanden aan het sparen voor haar lange haren, en heb ik zoiets van... die mogen dan ook duidelijk in beeld komen. Ze danst graag en is enorm trots op haar lange haar, wat de meesten die haar kennen ook weten. Vandaar de keuze voor deze foto.

Eigenlijk wou ik er nog een andere foto op van dezelfde "burst" van het rondedansje, waar ze langs achter op stond, met breed uitgesponnen haren, maar na samenspraak met mijn ega, die zei :" Dan zie je niet dat het ons Bieke is ..." is het deze geworden. De stand van het been hinderde mij ook toen ik de foto de eerste maal zag, maar bij het herbekijken minder en minder.

Volgens mij is het trouwens de inzet van een buitenwaartse "lockpas", die gebruikt wordt om een buitenwaartse beweging, al dan niet cirkelvormig, in sommige dansen in te zetten, o.a. in Latindansen. Dit terzijde... 't gaat hier immers over "foto's" .

Mvg

Comment

Omdat er reeds verschillende mensen privé gevraagd hebben, hoe ik de achtergrondfoto van het kaartje gemaakt heb, plaats ik hier even de uitleg. Misschien dat er nog mensen zijn die er iets aan hebben...
                De bewerking gebeurde in photoshop, een programma waar ik geen jota van snapte, voor ik er eind januari een cursus van begon te volgen (1 x per week in avondschool)...
                Als beginnend photoshopper ken ik dus niet zo veel van filters, maar ik ontdekte dat de functie "filter - vervagen - Gaussiaans vervagen heel interessant kan zijn.
                Wat de kleurfilter betreft, selecteer ik met het pipet altijd een kleur uit de foto. Een kleur uit de foto komt altijd "natuurlijk" over. In dit geval een groen uit de linkerkant van de foto.
                De foto moet ontwikkeld worden, dus begin ik met een canvas van 15x10 op 300 dpi met witte achtergrond. Ik breng de foto in dit kader en plaats hem en pas hem aan, zoals ik hem hebben wil.
                Ik maak voor de achtergrond een nieuwe laag, die ik vul met een kleur uit de foto. De laagvolgorde is achtergrond - gekleurde laag - foto en dan...
                Ik kopieer de foto via laag - laag dupliceren en leg deze er voor. Op deze voorste foto pas ik Gausiaans vervagen toe, 50 pixels.
                Nu de dekkingen aanpassen :
                - vervaagde foto : 25 %
                - originele foto : 40 %
                - kleurlaag : 50 %

En dan krijg je het resultaat van de achtergrondfoto...

Mvg, en hopelijk ben ik er nog iemand mee van dienst...

Comment

Hallo,

Je bent er mij alvast mee van dienst geweest, maar mag ik nog van je weten welk lettertype je gebruikt heb?

groetjes

Alex
                  Canon 30D / Battery Grip BG-E2 / EF-S 10-22 USM / EF-S 17 - 85 IS USM / EF 24-105 IS USM L / EF 70 - 200 2.8 IS USM / speedlite 580 EX

Comment

Adobe Garamond pro is het lettertype. De laag met de letters is bewerkt als volgt :
                    "Gloed buiten" (aan te passen aan de vereisten, en hier gedaan om de letters tegen een niet al te lichte achtergrond beter te laten uitkomen)
                    "Schuine kant en reliëf met contour" (aan te passen aan de behoeften)

Als je de foto's via 't internet zou bestellen, plaats de kaders niet te dicht tegen de rand. Er wordt nogal "willekeurig" afgesneden .

Mvg

PS Altijd plezant te weten dat je iemand kon voorthelpen...

Comment

OK,

Met dank hiervoor.

Ik kan weeral aan de slag.

groetjes

Alex
                      Canon 30D / Battery Grip BG-E2 / EF-S 10-22 USM / EF-S 17 - 85 IS USM / EF 24-105 IS USM L / EF 70 - 200 2.8 IS USM / speedlite 580 EX

Comment

Working...
                      X