Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste digitale stapjes...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Eerste digitale stapjes...

Oorspronkelijk geplaatst door Z900
    Heb goed gekeken ; wat u doet is heel wat anders: een (te) warm gevoel geven aan het beeld(tuurlijk kun je dat meer appricieren)..... maar blauwzweemtinten komen (op de huid) niet voor m.i.
    (ik vind uw versie ook aangenamer om te zien............)

mvg,
    Nochthans is deze het resultaat van het blauw terugschroeven in de kleurbalans, en niet van het warmer zetten van de foto. Iedereen kan dit voor zichzelf uitproberen : Kleurbalans, blauw kanaal enkele stappen terug en klaar is kees.
    fotosite

Comment

De versie van Elsan vertoont mooiere kleuren! Nice one!

Grtz,Fabienne
      Zoek geen grote woorden als een klein gebaar volstaat.
      BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
      The name of the game is to fill the frame!
      http://Fabke.fotopic.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Z900
        Heb goed gekeken ; wat u doet is heel wat anders: een (te) warm gevoel geven aan het beeld(tuurlijk kun je dat meer appricieren)..... maar blauwzweemtinten komen (op de huid) niet voor m.i.
        (ik vind uw versie ook aangenamer om te zien............)
        Als je dit een té warm beeld vindt, dan versta ik (en blijkbaar anderen) er niets meer van.
        Je kan het nochtans simpel zelf ontdekken: neem je originele foto, neem een witte borstel in photoshop, kleur al het water gewoon wit, en kijk dan of de portretten natuurlijk overkomen. Je zal merken dat ze gewoon teveel blauw in de huid vertonen.
        Ik vrees dat het dringend tijd is voor een monitorcalibratie hoor!
        Instagram | The RX1 Files

Comment

Bedankt voor jullie reacties allemaal!

Zoals ik al gezegd heb, zijn dit m'n eerste digitale stapjes. Met mijn analoog cameratoestelletje (Canon Eos 1000) was het gewoon afdrukken, laten ontwikkelen en klaar.
          Ik heb dit digitale toestel (Canon D30) nu een maand, heb wat fotootjes genomen op vakantie om te oefenen en kwam bij thuiskomst tot de vaststelling dat je die niet onbewerkt kan doorsturen om te laten ontwikkelen
          Conclusie: toestel leren kennen én foto's leren bewerken ook nog...
          Toevallig vond ik deze foto leuk en heb ik hem maar gepost. Ik heb niet de ambitie om dit vaak te doen, ik blijf een toerist met een camera die graag snapshots maakt.

@ Martien: neem dan maar "een verwende toerist" Mijn echtgenoot, die veel meer verstand heeft van digitale fotografie, heeft dit toestel voor me op de kop getikt.

@ Spogy: pola? skylight filter? Euh... misschien weet ik binnen een jaartje wel waar je het over hebt

@ Elsan: jouw bewerking is véél beter, bedankt! Kan je me zeggen wat je gedaan hebt? Ikzelf heb na het lezen van de reacties over de blauwzweem wat geëxperimenteerd, maar de oudste dochter (rechts) werd alleen maar groen

Groetjes,

Nanske
          Wie zich verliest in z'n passie, heeft minder verloren dan wie z'n passie verliest.

Comment

Hi Mrs Moe !
            Buiten de blauwzweem een sprankelende foto dankzij die mooie spontane smiles

@ Moe : chanseur ! Een vrouw hebben die zich ook eens aan fotografie waagt

Wou de mijn dat ook maar eens doen

Comment

@ Scalll:
              Ik denk dat Moe het vooral geweldig vindt dat hij nu twee fototoestellen ter beschikking heeft

Proficiat met de geboorte van Sam !
              Wie zich verliest in z'n passie, heeft minder verloren dan wie z'n passie verliest.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MrsMoe(iketreimeloe)
                ... dat hij nu twee fototoestellen ter beschikking heeft
                Puh,... ik zeg niks
                ooit ... .

Comment

Working...
                X