Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Black is beautiful

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Black is beautifull

Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers
    En daar gaat het om en de rest is toch hier niet ter zake doende.
    @ jan.brouwers:dank Jan en alle anderen natuurlijk ook hé

@Leonidas:
    ik kan enkel zeggen dat wij deze mensen allen persoonlijk spraken, dat ze allen al lang geintegreerd en fier op hun afkomst zijn. Dus denigrerend was het zeker niet bedoeld temeer daar deze uitdrukking wel door de "donkere mensen" zelf gelanceerd werd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door v.d.bulcke
      @Leonidas:
      ik kan enkel zeggen dat wij deze mensen allen persoonlijk spraken, dat ze allen al lang geintegreerd en fier op hun afkomst zijn. Dus denigrerend was het zeker niet bedoeld temeer daar deze uitdrukking wel door de "donkere mensen" zelf gelanceerd werd.
      Ik heb er ook geen moment aan gedacht dat jij dat denigrerend bedoeld zou hebben. Ik ken je werk inmiddels, dus dat zit wel snor.

Ja, het is door hen zelf gelanceerd, maar in een tijd dat ze op het emancipatievlak nog een enorme achterstand hadden. Het is nog niet perfect maar er is wel e.e.a. verbeterd. Als ik telkens hier op het forum foto's van donkere mensen tegenkom met die vermelding dan komt dat op mij inmiddels denigrerend over. Het komt eigenlijk een beetje over als positieve discriminatie, zo van "ach wat zielig, we zullen ze eens helpen en zeggen dat ze mooi zijn". Daarmee zeg ik niet dat het zo ook bedoeld is en in dit geval al helemaal niet. Ik hoop het wat te hebben kunnen verduidelijken.
      Last edited by Leonidas; 5 juni 2006, 18:25.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
        Ik heb er ook geen moment aan gedacht dat jij dat denigrerend bedoeld zou hebben. Ik ken je werk inmiddels, dus dat zit wel snor.

Ja, het is door hen zelf gelanceerd, maar in een tijd dat ze op het emancipatievlak nog een enorme achterstand hadden. Het is nog niet perfect maar er is wel e.e.a. verbeterd. Als ik telkens hier op het forum foto's van donkere mensen tegenkom met die vermelding dan komt dat op mij inmiddels denigrerend over. Daarmee zeg ik niet dat het zo ook bedoeld is.
        geen probleem hoor en dank voor de reply

Comment

Re: Black is beautiful

Roland, je portretten zijn steeds om van te snoepen.
          Je manier van werken verwijst naar een gedegen aanpak met respect en gevoelen voor de geportretteerde persoon. Deze spontane portretfotografie haalt zijn sterkte uit het natuurlijk milieu waarin de opnamen gebeuren en staan torenhoog boven het al te gemaakte en soms fake-studio gedoe.

Henri
          lidnummer: BD0435BE

Comment

Working...