Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Eerstvolgende Shooting Day: SD Dendermonde op 10 mei 2025.
Aah, candids, super leuk, dat is voor mij pas fotografie!
Nat,
Mag ik eens weten welke lens je hiervoor gebruikt? Thx!
En dan nog een vraagje aan 't forum... Hoe zit het met de "legaliteit" van dergelijke foto's? Kan je zomaar foto's maken van personen in hun dagdagelijkse doen, en moeilijker nog, mag je ze zomaar posten op internet? Thx
En dan nog een vraagje aan 't forum... Hoe zit het met de "legaliteit" van dergelijke foto's? Kan je zomaar foto's maken van personen in hun dagdagelijkse doen, en moeilijker nog, mag je ze zomaar posten op internet?
Maken mag je ze sowieso. Publiceren ook, tenzij de persoon in kwestie er echt door geschaad wordt en dat ook nog eens bij de rechter kan aantonen.
Aah, candids, super leuk, dat is voor mij pas fotografie!
Nat,
Mag ik eens weten welke lens je hiervoor gebruikt? Thx!
En dan nog een vraagje aan 't forum... Hoe zit het met de "legaliteit" van dergelijke foto's? Kan je zomaar foto's maken van personen in hun dagdagelijkse doen, en moeilijker nog, mag je ze zomaar posten op internet? Thx
Ik heb even over je bericht gekeken. Mijn excuses. Welke lens : 80-200 F2.8.
Legaliteit ? Deze mensen lopen wel op een openbare plaats en zijn waarschijnlijk al 100* gefilmd geweest door politie camera (zoals wijzelf).... En die mensen hadden mij allemaal uiteindelijk wel in het oog zulle
Ik heb even over je bericht gekeken. Mijn excuses. Welke lens : 80-200 F2.8.
Legaliteit ? Deze mensen lopen wel op een openbare plaats en zijn waarschijnlijk al 100* gefilmd geweest door politie camera (zoals wijzelf).... En die mensen hadden mij allemaal uiteindelijk wel in het oog zulle
De politiecamera's worden niet openbaar (forums) getoond aan andere mensen. Ze dienen louter als bewijsmateriaal.
Op zich is kandids maken zonder toestemming niet 'legaal'.
Je schendt hun privacy. Stel je voor dat een man met een vrouw gefotografeerd wordt, terwijl zijn ECHTE vrouw hier op het forum zit. Een stom voorbeeld maar het gebeurd meer dan je denkt!
De politiecamera's worden niet openbaar (forums) getoond aan andere mensen. Ze dienen louter als bewijsmateriaal.
Op zich is kandids maken zonder toestemming niet 'legaal'.
Je schendt hun privacy. Stel je voor dat een man met een vrouw gefotografeerd wordt, terwijl zijn ECHTE vrouw hier op het forum zit. Een stom voorbeeld maar het gebeurd meer dan je denkt!
Hm, ik kan niet zo eenvoudig aannemen dat de Belgische jurisische praktijk tegenovergesteld is van den Nederlandse juridische praktijk op dit punt. Fotograferen mag zover mijn juridische kennis altijd. Het is aan de gefotografeerde om aan te tonen dat hij/zij geschaad wordt hierdoor. Ik doe vaker aan straatfotografie, nooit enige problemen gehad, maar 1 keer een vriendelijk verzoek gehad een bepaalde foto om veiligheidsredenen niet te publiceren. Verhaal was goed van die persoon, dus heb ik de foto gewist.
Comment