Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Russisch/Amerikaans model in de studio

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Russisch/Amerikaans model in de studio

Licht, het belangrijkste binnen de fotografie.
    Helaas zie ik op één dag mensen een soort van woedend reageren als anderen kritiek hebben op de belichting.
    Jammer maar laten we het leuk houden svp.
    http://www.fotohans.eu

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
      Waar ik vooral een probleem mee heb is dat ik hier serieus wordt geviseerd.

Waarom wordt iedereen ineens zo kritisch omdat ze het D2X-logo zien staan? Ik durf ervoor te wedden, moest ik een foto posten via een vriend dat er 1000 maal minder commentaar op zou komen.

(...)
      Maakt dat D2X-logo je misschien onfeilbaar?
      Kun je het niet aan met objectieve gegevens geconfronteerd te worden? Is het je opnieuw in het verkeerde keelgat geschoten dat een mening van diverse forumleden bevestigd wordt, ondanks je traditioneel flauwe excuses voor een aantal schoonheidsfoutjes?

Het is vroeger gezegd, het is hier gezegd en heus niet alleen of het eerst door een mod, als je geen commentaar aan kan, vraag er dan geen.

Als je je bij de minste opmerking geviseerd voelt, zelfs complotten begint te ruiken, is een minimum aan zelfreflectie misschien aangewezen.

seppuku.

Comment

- Ja, we zijn ontzettend jaloers Sven. Ik vraag me af waarop eigenlijk, op je talent ? Op je uitzet ?)
        - En we zitten allemaal in een complot (Heel de wereld tegen jou, Remi .... )
        - We viseren je hier met 100 man ...... (we hebben echt niks beters te doen)

Wordt eens volwassen kerel, dit is al de tigste keer dat je een foto post die voor verbetering vatbaar is, als mensen dat dan zeggen ben je steeds slecht gezind, kwaad of begin je mensen van allerlei dingen te beschuldigen.

Het is nog steeds de persoon ACHTER de camera (of dat nu een consumer of een pro, analoog of digitaal is) die de BASIS handelingen moet doen en vooral begrijpen. Als mensen kritiek geven is dat omdat je de volgende keer rekening houdt met de foutjes uit je verleden en deze dan ook vermijdt. Niemand is onfeilbaar, ook al is het een "pro". En sommige mensen zijn al ietsje langer dan 2 of 3 jaar bezig hoor (probeer eens 21), ik denk wel dat die weten waar ze over spreken.

Comment

Hallo Sven, ik heb lang nagedacht of ik hier zal reageren,ook ik zit hier met een Gecali scherm en deze foto is gewoon overbelicht en dat kan je ook zien aan het histogram,zo,n foto of beter kan ik ook met mijn Canon S45 maken in een studio,wat voor mij weer bewijst dat het vaak niet aan de cam ligt maar aan de man/vrouw die er achter staat,maar wat ik niet begrijp is dat je deze reactie,s
          niet kan zien als opbouwende opmerkingen
          D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
          www.langenacker.nl

Comment

nee, die D2x kan me gestolen worden....

'k heb een maand terug een mamiya645 van 20 jaar oud voor 150 euro gekocht... en nu weet ik weer wat fotograferen is... go back to the roots...leer licht meten, licht zien, schaduwen zien... ik moet nu wel... da ding heeft enkel een sluiter en diafragma...geen meters, geen toeters en bellen...

zou voor veel mensen nie slecht zijn om die stap eens terug te zetten... 't gaat nog altijd om de foto's...niet om je fototas

en bij deze.... 'k zal geen commentaar meer geven... als je daar blij mee bent
            some toys 4 big boys
            http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

Comment

Je kan maar op één manier ontdekken als hierboven zinnige commentaar staat of niet. Terug de studio in en het opnieuw proberen en letten op bovenstaande aangehaalde meningen. Ik ben er vast van overtuigd dat het dan beter gaat zijn. Waarom? De tweede keer gaat atlijd beter, dan heb je goed in je achterhoofd wat er vorige keer een beetje fout ging en dan let je dubbel zo goed op.

(we moeten niet liegen hé, een beetje contrast toevoegen op de foto en alles gaat uitgebrand zijn)

En als ik een tip mag geven, als ik studiowerk doe, ik begin met één lamp/flits en dan ga ik over naar een tweede of een derde. Als je met één lamp/flits begint gaat het gemakkelijker, dan leer je ook sneller het licht zien.

Good Luck

Comment

Op mijn Eizo TFT zie ik voornamelijk in de 2° foto enkele kleine ingebrande vlekken, verder spreekt de foto me zo niet aan en deel de mening dat ze nogal helder overkomt.

Ik lees nergens dat leden in deze topic iets verkeerd hebben gezegd, integendeel zelfs... ze geven een eerlijk en OPEN commentaar..

Verder blijft het mij mateloos storen Sven dat je nog langere tenen hebt dan vroeger, ik kan best aannemen/begrijpen dat reeds een aantal leden niet meer durven/wensen te reageren op uw topics.

Al dat nutteloos energie versplilling..

Mischien kan dit je wat helpen, al meer dan 30 jaar tracht ik goede foto's te maken, met matig succes maar dank zij kritiek hier ben ik er toch wat op vooruitgegaan(je moet er wel wat voor openstaan), maar heb er steeds veel plezier in gehad.

Als je niet wil openstaan voor kritiek/meningen, wat verwacht je dan hier..

Comment

Prachtige foto's van een zeer mooi model, belichting voor mij O.K. zelfs de make-up vind ik prima
                  En hang maar eens een 'perfect histogram' aan de muur, da trekt dus gewoon op niks
                  Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

Comment

waarom zou ne mens een 'perfect histogram' aan de muur hangen?
                    en waar vind je dat? is daar een speciaalzaak voor?

'k heb de topic een beetje gevolgd en zien ontsporen.
                    jammerlijke zaak.

de opmaak vind ik sowieso niet geslaagd, doet het model geen eer aan denk ik.
                    zo'n maquiage zie ik eerder op een smal en scherp gezicht passen
                    ('k heb nog nooit van m'n leven gemaquieerd, let wel!)
                    de pose van de tweede zegt me bitter weinig, maar ik kijk wel aandachtiger naar de eerste foto.
                    haar blik en houding lijken me daar 'echter'.

mm
                    ∏__|_ ∏__|_
                    "no rules, great shots"
                    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Aan zij die het schoentje passen,

Als junior member ga ik me niet wagen aan het geven van enige commentaar op de foto's. niet en niet .
                      Ik vind dat ik daar zelfs nog lang niet genoeg van (digitale) fotografie ken om me daar aan te wagen. (had nochthans zo'n 20 jaar geleden een volledige ZW/W doka die ik intensief gebruikte (als hoby).

Het enige dat ik kwijt wil is dat ik persoonlijk liever negatieve commentaren krijg dan geen commentaren. Uit negatieve commentaren kan ik waarschijnlijk een en ander bijleren. Waarom "waarschijnlijk"? Dat hangt van de manier van commentaar geven af. Aan een "Trekt op niets" heb ik geen boodschap. Aan een opmerking wat er niet goed is en hoe dat kan verholpen worden of waar ik op moet letten om dezelfde fout de volgende keer te vermijden heb ik wel iets. Dit is voor mij dan zelfs geen negatief commentaar maar opbouwende kritiek. Daarom "Waarschijnlijk".
                      Uit "geen commentaar / geen opmerking / geen kritiek" (schrappen wat niet past) leer ik niets. Dat is dus nog minder leuk dan negatieve comentaren.
                      Het leukste zijn natuurlijk de gemeende ooooooooohs en aaaaaaahs. Die willen zeggen dat ik of een lucky shot had of dat ik uit de wel geleverde commentaren iets hebt kunnen leren.
                      Maar die wil ik enkel krijgen als ze inderdaad ook gemeend zijn.

Ten laatst nog een ding: Commentaren zullen waarschijnlijk altijd subjectief blijven wat dit onderwerp (fotografie dus) betreft. daar hou ik ook rekening mee. Toch zal men (indien men wil) er altijd uit kunnen leren.

Ps: het is wel in de ik vorm geschreven omdat ik denk dat iedereen hier wel zijn eigen ik in kan vinden als hij eerlijk is.

Zover mijn gedacht over het geven van commentaar

Een BDer die graag wat tracht bij te leren.

Grtz,
                      Wilfried
                      The tide will wait for no-one. That's not even a rule, it's a fact.

Comment

Weeral wordt hier de fout gemaakt dat men een foto wil beoordelen in showcase, zelfs door een Mod. Laten we de fora fottodiscussie dan maar afschaffen . . .

Showcase Mensen en Modellen

Als je een foto hebt gemaakt waar je zelf tevreden over bent, maar er niet direct een bepaalde techniek mee wilt demonstreren of een beoordeling verlangt, dan kun je deze foto in dit forum tonen.

Comment

er staat gelukkig niet
                          " ... enkel of is toegestaan, commentaar die daarvan afwijkt is verboden ... "
                          komaan hé, bingel ...

mm
                          ∏__|_ ∏__|_
                          "no rules, great shots"
                          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bingel
                            Weeral wordt hier de fout gemaakt dat men een foto wil beoordelen in showcase, zelfs door een Mod. Laten we de fora fottodiscussie dan maar afschaffen . . .

Showcase Mensen en Modellen

Als je een foto hebt gemaakt waar je zelf tevreden over bent, maar er niet direct een bepaalde techniek mee wilt demonstreren of een beoordeling verlangt, dan kun je deze foto in dit forum tonen.

Klopt, dit neemt niet weg dat er in showcase geen oordel mag gegeven worden. In fotodiscussie, ben je verplicht de vraag te stellen wat je kon doen om de foto zus of zo te maken. De regel geldt dus voor de poster (als dat het juiste woord is) en niet voor de beoordelers. Tzou nogal flauw zijn als er niks meer gezegd zou mogen worden, want zelfs "mooie foto" zou een beoordeling zijn.

Comment

Hallo Sven, op zich vind ik wanneer er uitgebrande plekken op een foto zitten niet zo erg, mits het belangrijkste op de foto dan wel goed belicht is .
                              Foto 1 lijkt me iets onscherp, waarschijnlijk ligt je scherpte punt iets voor de ogen van het model. Kan ook zijn dat dit door het verkleinen komt. (ik verscherp altijd een klein beetje nadat ik een foto heb verkleind) . Bij foto 2 stoor ik me een aan haar ogen. Deze zien er op deze foto heel raar uit.

Sorry dude, maar ik heb beter van je gezien
                              Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm
                                er staat gelukkig niet

komaan hé, bingel ...

mm
                                Tja, misschien neem ik de forumregels een beetje te letterlijk, maar in showcase veronderstel ik dat wanneer iemand een foto post waar ie zelf echt tevreden mee is, misschien zelfs fier is op zijn prestaties, dat deze persoon niet moet gebombardeerd worden met tips en kommentaar waarmee de reagerende kijker vind dat het beter zou zijn. Neem nu het histogram, dit zegt toch totaal niets over de kompositie, de gevoelens die een foto kan losmaken, overbelichte plekken of niet . . . .
                                Wat telt voor mij is dat de poster tevreden en gelukkig is met zijn foto(s), en dat men een beetje voorzichtig moet zijn die mens zijn geluk niet de grond in te boren, misschien wil hij iets anders tonen buiten het standaard technisch perfect beeldje. Voor mij telt meer of er een 'ziel' in een foto zit, duizend maal meer dan technische perfectie, iets dat bijna iedereen kan bereiken door het juiste materiaal en kennis. Die 'ziel' erin leggen dat is wat anders, iets waarvan ik weet dat ik dat niet kan, maar dit iets probeer ik hier te vinden

Comment

Working...
                                X