Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Was een beetje een gelukstreffer: opgesteld op statief dicht bij de grond om de druppels op het mos vast te leggen. Statief op vrij onstabiele ondergrond en de ontspanvertraging van 2 seconden ingesteld.
Net als ik wil afdrukken komt die kleine uit het mos gekropen. Was een beetje gokken qua timing met het afdrukken. Timing goed gelukt, alleen zit hij niet in het beste deel van de DoF jammer genoeg Ik kreeg hem beter met naverscherpen, maar dan komen de druppels te scherp over. Dan maar gekozen voor dit compromis, al had ik het springstaartje ook wel liever wat scherper zien verschijnen.
Zal ze nog wat beter moeten africhten
Grtz,
Kurt
Vraagje: kan je in photoshop zulke kleine onderwerpjes in een foto isoleren om ze scherper te maken? Ik kan alleen een foto in zijn geheel bewerken.
Was een beetje een gelukstreffer: opgesteld op statief dicht bij de grond om de druppels op het mos vast te leggen. Statief op vrij onstabiele ondergrond en de ontspanvertraging van 2 seconden ingesteld.
Net als ik wil afdrukken komt die kleine uit het mos gekropen. Was een beetje gokken qua timing met het afdrukken. Timing goed gelukt, alleen zit hij niet in het beste deel van de DoF jammer genoeg Ik kreeg hem beter met naverscherpen, maar dan komen de druppels te scherp over. Dan maar gekozen voor dit compromis, al had ik het springstaartje ook wel liever wat scherper zien verschijnen.
Zal ze nog wat beter moeten africhten
Grtz,
Kurt
Vraagje: kan je in photoshop zulke kleine onderwerpjes in een foto isoleren om ze scherper te maken? Ik kan alleen een foto in zijn geheel bewerken.
ja dat is mogelijk door met het pengereedschap een perfecte selectie te maken
Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/
Als 'k zoiets kleins alleen wil verscherpen, vergroot ik het tot op de pixel en selekteer met snelmaskermodus, je kan daar zelfs een haartje mee verscherpen.
Wat ook zo interessant is aan deze wijze van selekteren : je kan terug àlles : niveaus, schaduw/hooglichten...noem maar op !
Succes !
Ps : vergeet de selektie niet om te keren, of je doet alle bewerkingen op de omgeving ipv op het beestje .
'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
Grtjs, Jacky
Als 'k zoiets kleins alleen wil verscherpen, vergroot ik het tot op de pixel en selekteer met snelmaskermodus, je kan daar zelfs een haartje mee verscherpen.
Wat ook zo interessant is aan deze wijze van selekteren : je kan terug àlles : niveaus, schaduw/hooglichten...noem maar op !
Succes !
Ps : vergeet de selektie niet om te keren, of je doet alle bewerkingen op de omgeving ipv op het beestje .
Bedankt voor de info Ik neem aan dat dit enkel met PS kan? Of zijn er ook eenvoudigere programma's die deze bewerkingen kunnen?
(ga deze zeker eens onder handen nemen van zodra ik er de tools voor heb)
Bedankt voor de info Ik neem aan dat dit enkel met PS kan? Of zijn er ook eenvoudigere programma's die deze bewerkingen kunnen?
(ga deze zeker eens onder handen nemen van zodra ik er de tools voor heb)
Grtz,
Kurt
Geen idee hoor, 'k gebruik alleen PS.
Momenteel zit ik zonder PS, pc is geformateerd en 'k heb pas maandag terug PS,
heb jij PS ?
'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
Grtjs, Jacky
Geen idee hoor, 'k gebruik alleen PS.
Momenteel zit ik zonder PS, pc is geformateerd en 'k heb pas maandag terug PS,
heb jij PS ?
Nee, geen PS hier. Heb net de trialversie van Aperture 3 gedownload (Mac), maar denk niet dat die zo ver gaat aangaande bewerkingen (maskers en lagen).
Voor eind januari zal hier wel een extra speeltje staan. Maar dan moet ik er nog mee leren werken ook natuurlijk.
Zal tegen dan mijn licht wel eens opsteken aangaande de meest gebruikte en praktische toepassingen
Comment