Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dauw poetsen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Dauw poetsen.

Nu weet ik waarom dauwdruppels zo hard blinken. Springstaartjes komen ze elke morgen oppoetsen tot glinsterende diamantjes

Thnx for watching.

Grtz,
    Kurt

Re: Dauw poetsen.

waw, zo mooi

Comment

knap, al had ik het springstaartje graag iets scherper gezien...
      www.maximpiessen.com
      www.facebook.com/maximpiessenphotography
      Workshops macrofotografie: www.maximpiessen.com/workshop

Comment

wauw heel mooi en superscherp op de druppels
        Groetjes Vicky

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mpke Bekijk bericht
          knap, al had ik het springstaartje graag iets scherper gezien...

Oorspronkelijk geplaatst door vicky Bekijk bericht
          wauw heel mooi en superscherp op de druppels

Was een beetje een gelukstreffer: opgesteld op statief dicht bij de grond om de druppels op het mos vast te leggen. Statief op vrij onstabiele ondergrond en de ontspanvertraging van 2 seconden ingesteld.
          Net als ik wil afdrukken komt die kleine uit het mos gekropen. Was een beetje gokken qua timing met het afdrukken. Timing goed gelukt, alleen zit hij niet in het beste deel van de DoF jammer genoeg Ik kreeg hem beter met naverscherpen, maar dan komen de druppels te scherp over. Dan maar gekozen voor dit compromis, al had ik het springstaartje ook wel liever wat scherper zien verschijnen.
          Zal ze nog wat beter moeten africhten

Grtz,
          Kurt

Vraagje: kan je in photoshop zulke kleine onderwerpjes in een foto isoleren om ze scherper te maken? Ik kan alleen een foto in zijn geheel bewerken.
          Last edited by Kurrrt; 20 december 2010, 19:14.

Comment

Heel mooi beeld.

groetjes

moniq
            groetjes, moniq (BD1321BE)

A picture paints a thousand words

Comment

Heel mooi hoor !
              www.damafoto.be
              Facebook Damafoto

Comment

al bij al is deze er dan toch nog mooi uitgekomen
                Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
                Was een beetje een gelukstreffer: opgesteld op statief dicht bij de grond om de druppels op het mos vast te leggen. Statief op vrij onstabiele ondergrond en de ontspanvertraging van 2 seconden ingesteld.
                Net als ik wil afdrukken komt die kleine uit het mos gekropen. Was een beetje gokken qua timing met het afdrukken. Timing goed gelukt, alleen zit hij niet in het beste deel van de DoF jammer genoeg Ik kreeg hem beter met naverscherpen, maar dan komen de druppels te scherp over. Dan maar gekozen voor dit compromis, al had ik het springstaartje ook wel liever wat scherper zien verschijnen.
                Zal ze nog wat beter moeten africhten

Grtz,
                Kurt

Vraagje: kan je in photoshop zulke kleine onderwerpjes in een foto isoleren om ze scherper te maken? Ik kan alleen een foto in zijn geheel bewerken.
                ja dat is mogelijk door met het pengereedschap een perfecte selectie te maken
                Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

Kurt, dit is eentje om van te snoepen De natuur is wonderbaar en dan nog dar juiste moment
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Heel knap: mooie lijnen in compo en mooie druppels. Het springstaartje had de kers op de taart kunnen zijn maar valt nu niet echt op.
                    www.petervdg.net/Portfolio

Comment

mooie plaat, en een leuk detail het springstaartje..

Comment

Een prachtplaatje! De druppels zijn heel scherp

Als 'k zoiets kleins alleen wil verscherpen, vergroot ik het tot op de pixel en selekteer met snelmaskermodus, je kan daar zelfs een haartje mee verscherpen.
                        Wat ook zo interessant is aan deze wijze van selekteren : je kan terug àlles : niveaus, schaduw/hooglichten...noem maar op !

Succes !

Ps : vergeet de selektie niet om te keren, of je doet alle bewerkingen op de omgeving ipv op het beestje .
                        'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
                        Grtjs, Jacky

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jacky2 Bekijk bericht
                          Een prachtplaatje! De druppels zijn heel scherp

Als 'k zoiets kleins alleen wil verscherpen, vergroot ik het tot op de pixel en selekteer met snelmaskermodus, je kan daar zelfs een haartje mee verscherpen.
                          Wat ook zo interessant is aan deze wijze van selekteren : je kan terug àlles : niveaus, schaduw/hooglichten...noem maar op !

Succes !

Ps : vergeet de selektie niet om te keren, of je doet alle bewerkingen op de omgeving ipv op het beestje .
                          Bedankt voor de info Ik neem aan dat dit enkel met PS kan? Of zijn er ook eenvoudigere programma's die deze bewerkingen kunnen?
                          (ga deze zeker eens onder handen nemen van zodra ik er de tools voor heb)

Grtz,
                          Kurt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
                            Bedankt voor de info Ik neem aan dat dit enkel met PS kan? Of zijn er ook eenvoudigere programma's die deze bewerkingen kunnen?
                            (ga deze zeker eens onder handen nemen van zodra ik er de tools voor heb)

Grtz,
                            Kurt
                            Geen idee hoor, 'k gebruik alleen PS.
                            Momenteel zit ik zonder PS, pc is geformateerd en 'k heb pas maandag terug PS,
                            heb jij PS ?
                            'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
                            Grtjs, Jacky

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jacky2 Bekijk bericht
                              Geen idee hoor, 'k gebruik alleen PS.
                              Momenteel zit ik zonder PS, pc is geformateerd en 'k heb pas maandag terug PS,
                              heb jij PS ?
                              Nee, geen PS hier. Heb net de trialversie van Aperture 3 gedownload (Mac), maar denk niet dat die zo ver gaat aangaande bewerkingen (maskers en lagen).
                              Voor eind januari zal hier wel een extra speeltje staan. Maar dan moet ik er nog mee leren werken ook natuurlijk.
                              Zal tegen dan mijn licht wel eens opsteken aangaande de meest gebruikte en praktische toepassingen

Grtz,
                              Kurt

Comment

Working...
                              X