Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Persoonlijk vind ik dit deontologisch gezien geen uitdaging om een natuurlijk onderwerp als
dit te mishandelen in een studio of dergelijke, de echte uitdaging is in zijn natuurlijk leefgebied waarvan er genoeg prachtige voorbeelden dagdagelijks gepost worden.
Het insect zelve reflecteert stress in deze ingedoken houding,
Vind ik ook.
Een fotomodel in de studio kan zeggen dat ze er genoeg van heeft, maar deze arme sakker uit zijn natuurlijk biotoop halen en dan in een warme studio zetten vind ik niet kunnen, ik zal het in zijn plaats zeggen. Dit is natuur onvriendelijk
Ik zie nu pas dat deze ook nog in de HOF terecht komt Zo gaan er nu veel fotografen dit nabootsen en met een schepnet op uit trekken ipv fototoestel en in de studio alles fotograferen. Is dit natuurfotografie anno 2010.
proficiat met je welverdiende HoF plaats
is dan ook een top plaatje
Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/
Vind ik ook.
Een fotomodel in de studio kan zeggen dat ze er genoeg van heeft, maar deze arme sakker uit zijn natuurlijk biotoop halen en dan in een warme studio zetten vind ik niet kunnen, ik zal het in zijn plaats zeggen. Dit is natuur onvriendelijk
Ik zie nu pas dat deze ook nog in de HOF terecht komt Zo gaan er nu veel fotografen dit nabootsen en met een schepnet op uit trekken ipv fototoestel en in de studio alles fotograferen. Is dit natuurfotografie anno 2010.
Ik wil hier ook graag even mijn mening kwijt. Ik moet allereerst vermelden dat ik een ongelooflijke dierenvriend ben.
Maar zelf vind ik dit toch helemaal niet erg hoor... Ik heb het zelfs ook al eens geprobeerd. Waarom kan dit niet? Als je het beestje nadien weer vrijlaat, is er toch geen probleem? (hoewel, áls ik dat doe -en dat gebeurt zelden tot nooit- voel ik me ook wel een klein beetje schuldig.) Natuurlijk, als je er uren over doet om een juiste foto te maken kan het beestje wel 'gestresst' geraken maar als je het nu maar heel even 'nodig' hebt... is het extra blij dat het weer in de vrije natuur kan... nu ja, dit is mijn mening. Ik respecteer de mening van anderen... maar belangrijkste is het eindresultaat... is de fóto goed? Het gaat hier nu eenmaal om fotografie, en sommigen gaan hierin eenmaal verder dan anderen, maar daar mag je niet altijd bij stilstaan.
Ik wil hier ook graag even mijn mening kwijt. Ik moet allereerst vermelden dat ik een ongelooflijke dierenvriend ben.
Maar zelf vind ik dit toch helemaal niet erg hoor... Ik heb het zelfs ook al eens geprobeerd. Waarom kan dit niet? Als je het beestje nadien weer vrijlaat, is er toch geen probleem? (hoewel, áls ik dat doe -en dat gebeurt zelden tot nooit- voel ik me ook wel een klein beetje schuldig.) Natuurlijk, als je er uren over doet om een juiste foto te maken kan het beestje wel 'gestresst' geraken maar als je het nu maar heel even 'nodig' hebt... is het extra blij dat het weer in de vrije natuur kan... nu ja, dit is mijn mening. Ik respecteer de mening van anderen... maar belangrijkste is het eindresultaat... is de fóto goed? Het gaat hier nu eenmaal om fotografie, en sommigen gaan hierin eenmaal verder dan anderen, maar daar mag je niet altijd bij stilstaan.
Groetjes,
Jolien
Jolien ik respecteer ook ieders mening, maar een goede foto ten koste van dit diertje daar heb ik toch mijn vraagtekens bij.
Als ik door de natuur wandel zal ik ook insecten onbewust plat lopen. Als het voor een onderzoek of determinatie gaat, heeft het nog een doel. Maar als je deze goede foto, zoals jullie zeggen, aan 100 fotowedstrijden laat deelnemen zal hij geen enkele keer aanvaard worden, tenzij er geen enkele natuurliefhebber in de jury zit.
Het is al moeilijk om een sprinkhaan te fotograferen in de vrije natuur, laat staan in een ministudio vol stress. Nog in geen 1/8000 van een sec blijft deze zo zitten in een zeer onnatuurlijke houding.( Er staan hier genoeg foto's op bd om te vergelijken ) Waarom maar een halve sprinkhaan???? Mag er niet aan denken hoe de rest van de foto eruit ziet. Als Eline 342 mij een foto doorstuurt waar het sprinkhaantje helemaal op staat in haar ministudio, kan ik er een beetje mee leven.
En ik reageer zo omdat ik al dikwijls gezien heb, dat als er een bepaalt onderwerp in den hof komt dat het dikwijls gekopieerd wordt. Dan gaan er nog veel diertjes sneuvelen.
Met mijn NIKON in de hand kom ik door het hele land, en nog wat NIKKOR lenzen voor over de grenzen.
Allereerst gefeliciteerd met deze foto.
De 'making of' heeft, zo lees ik, wat discussie te weeg gebracht.
We hebben allemaal vast ontzettend genoten van de film "microcosmos - le peuple de l'herbe"
Mede door deze film is mijn bewondering voor het kleine leven ontstaan. Op de dvd staat ook een 'making of'.
........Toch ook opvallend veel studio werk.
Als het maar met respect gebeurd. En wie zal er nu na het zien van deze foto niet vol bewondering en respect naar een sprinkhaan kijken.
Wel oppassen voor namaak. Die kritiek is zeker terecht.
gr. NIek
Comment