Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verstoppertje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Verstoppertje

Oorspronkelijk geplaatst door Niek Goossen Bekijk bericht
    Wel oppassen voor namaak. Die kritiek is zeker terecht.
    gr. NIek
    Dank je wel voor de positieve uiteenzetting. Ik denk dat er veel foto's bij benadering hetzelfde zijn. hoeveel libellen, vliegen zijn er al gefotografeerd op een bloem doch altijd een verschillende uitvalpunt, compositie e.d; Ik wou eens iets anders posten en een speciale compo geven aan de foto. Ik weet niet of er nog veel van deze foto's gepost zijn op B.D. Ik kan ze onmogelijk allemaal eerst gaan bekijken
    De sprinkhaan heeft maar een half uurtje binenn gezeten en is daarna op hetzelfde blad teruggezet in mijn tuin.(hier steek ik mijn handen voor in het vuur)

Comment

Ik geloof je, anders zou je zelf geen goed gevoel hebben bij deze foto.
      Proficiat met je HOF.

groetjes

moniq
      groetjes, moniq (BD1321BE)

A picture paints a thousand words

Comment

Proficiat Eline met de HoF nominatie van je knappe foto

Ik denk trouwens dat wat relativering hier op z'n plaats is. Een algemene soort zoals deze eventjes in een studiootje plaatsen heeft veel minder impact op de natuur dan een fotograaf die in een veldje met kwetsbare plantjes op zoek gaat naar één zeldzame vlindersoort en daarbij links en rechts een bloeiend orchideetje vertrappelt.
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Top op deze wijze in beeld gebracht. Proficiat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk bericht
            Jolien ik respecteer ook ieders mening, maar een goede foto ten koste van dit diertje daar heb ik toch mijn vraagtekens bij.
            Als ik door de natuur wandel zal ik ook insecten onbewust plat lopen. Als het voor een onderzoek of determinatie gaat, heeft het nog een doel. Maar als je deze goede foto, zoals jullie zeggen, aan 100 fotowedstrijden laat deelnemen zal hij geen enkele keer aanvaard worden, tenzij er geen enkele natuurliefhebber in de jury zit.
            Het is al moeilijk om een sprinkhaan te fotograferen in de vrije natuur, laat staan in een ministudio vol stress. Nog in geen 1/8000 van een sec blijft deze zo zitten in een zeer onnatuurlijke houding.( Er staan hier genoeg foto's op bd om te vergelijken ) Waarom maar een halve sprinkhaan???? Mag er niet aan denken hoe de rest van de foto eruit ziet. Als Eline 342 mij een foto doorstuurt waar het sprinkhaantje helemaal op staat in haar ministudio, kan ik er een beetje mee leven.
            En ik reageer zo omdat ik al dikwijls gezien heb, dat als er een bepaalt onderwerp in den hof komt dat het dikwijls gekopieerd wordt. Dan gaan er nog veel diertjes sneuvelen.
            Een sprinkhaan is nu wel geen soort die met uitsterven bedreigt wordt en is tevens een lekker hapje voor vele anderen

Maar ik volg je standpunt !
            BD0497BE : Nikon body + glas
            www.RudyVerrijt.info

Comment

Working...
            X