Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verstoppertje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Verstoppertje

proficiat met je eerste foto in de hall of fame
    Mijn Fanpagina
    Mijn website
    Camera : NIKON D800 + 16-24mm 2.8 + 24-70mm 2.8 + 70-200mm 2.8+ SB 800+Jinbei flitsset 800w

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Notidanodon Bekijk bericht
      Persoonlijk vind ik dit deontologisch gezien geen uitdaging om een natuurlijk onderwerp als
      dit te mishandelen in een studio of dergelijke, de echte uitdaging is in zijn natuurlijk leefgebied waarvan er genoeg prachtige voorbeelden dagdagelijks gepost worden.
      Het insect zelve reflecteert stress in deze ingedoken houding,
      Vind ik ook.
      Een fotomodel in de studio kan zeggen dat ze er genoeg van heeft, maar deze arme sakker uit zijn natuurlijk biotoop halen en dan in een warme studio zetten vind ik niet kunnen, ik zal het in zijn plaats zeggen. Dit is natuur onvriendelijk

Ik zie nu pas dat deze ook nog in de HOF terecht komt Zo gaan er nu veel fotografen dit nabootsen en met een schepnet op uit trekken ipv fototoestel en in de studio alles fotograferen. Is dit natuurfotografie anno 2010.
      Last edited by Rosse; 28 juni 2010, 18:45.
      Met mijn NIKON in de hand kom ik door het hele land, en nog wat NIKKOR lenzen voor over de grenzen.

Comment

Van harte gefeliciteerd met je HoF nominatie. Dik verdiend.

Comment

Proficiat met de HoF!

https://wim-meeus-fotografie.blogspot.com/

http://wim-meeus.blogspot.com/
          https://1x.com/wimmeeus/

Comment

Een welgemeende proficiat voor je plaatsje in de hof. Helemaal verdiend!

Vriendelijke groet,

Hilde
            Flickr

Comment

Proficiat met je verdiende HoFnominatie!
              'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
              Grtjs, Jacky

Comment

Grote klasse deze plaat
                en dan ook een zeer verdiende HoF plaats

jeannot

Comment

Proficiat met je HoF plaats, zeer zeker een verdiende keuze !!
                  grtjes, fabke
                  Een expert is iemand die binnen een beperkt vakgebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt.

Comment

Fotografie van de bovenste plank !

Proficiat met jouw HoF !
                    www.damafoto.be
                    Facebook Damafoto

Comment

proficiat met je welverdiende HoF plaats
                      is dan ook een top plaatje
                      Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                      Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

Allemaal ontzettend bedankt voor de vele lovende commentaren.
                        Ben heel fier dat ik voor de eerste keer in het HOF sta.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk bericht
                          Vind ik ook.
                          Een fotomodel in de studio kan zeggen dat ze er genoeg van heeft, maar deze arme sakker uit zijn natuurlijk biotoop halen en dan in een warme studio zetten vind ik niet kunnen, ik zal het in zijn plaats zeggen. Dit is natuur onvriendelijk

Ik zie nu pas dat deze ook nog in de HOF terecht komt Zo gaan er nu veel fotografen dit nabootsen en met een schepnet op uit trekken ipv fototoestel en in de studio alles fotograferen. Is dit natuurfotografie anno 2010.
                          Ik wil hier ook graag even mijn mening kwijt. Ik moet allereerst vermelden dat ik een ongelooflijke dierenvriend ben.

Maar zelf vind ik dit toch helemaal niet erg hoor... Ik heb het zelfs ook al eens geprobeerd. Waarom kan dit niet? Als je het beestje nadien weer vrijlaat, is er toch geen probleem? (hoewel, áls ik dat doe -en dat gebeurt zelden tot nooit- voel ik me ook wel een klein beetje schuldig.) Natuurlijk, als je er uren over doet om een juiste foto te maken kan het beestje wel 'gestresst' geraken maar als je het nu maar heel even 'nodig' hebt... is het extra blij dat het weer in de vrije natuur kan... nu ja, dit is mijn mening. Ik respecteer de mening van anderen... maar belangrijkste is het eindresultaat... is de fóto goed? Het gaat hier nu eenmaal om fotografie, en sommigen gaan hierin eenmaal verder dan anderen, maar daar mag je niet altijd bij stilstaan.

Groetjes,
                          Jolien
                          Last edited by Jolleke; 29 juni 2010, 10:40.

Comment

Proficiat met uw hof-plaatsing. Het is echt terecht.

Ik hoop dat je nog dikwijls dergelijke studio-natuurfoto's maakt. Het is zo schoon.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jolleke Bekijk bericht
                              Ik wil hier ook graag even mijn mening kwijt. Ik moet allereerst vermelden dat ik een ongelooflijke dierenvriend ben.

Maar zelf vind ik dit toch helemaal niet erg hoor... Ik heb het zelfs ook al eens geprobeerd. Waarom kan dit niet? Als je het beestje nadien weer vrijlaat, is er toch geen probleem? (hoewel, áls ik dat doe -en dat gebeurt zelden tot nooit- voel ik me ook wel een klein beetje schuldig.) Natuurlijk, als je er uren over doet om een juiste foto te maken kan het beestje wel 'gestresst' geraken maar als je het nu maar heel even 'nodig' hebt... is het extra blij dat het weer in de vrije natuur kan... nu ja, dit is mijn mening. Ik respecteer de mening van anderen... maar belangrijkste is het eindresultaat... is de fóto goed? Het gaat hier nu eenmaal om fotografie, en sommigen gaan hierin eenmaal verder dan anderen, maar daar mag je niet altijd bij stilstaan.

Groetjes,
                              Jolien
                              Jolien ik respecteer ook ieders mening, maar een goede foto ten koste van dit diertje daar heb ik toch mijn vraagtekens bij.
                              Als ik door de natuur wandel zal ik ook insecten onbewust plat lopen. Als het voor een onderzoek of determinatie gaat, heeft het nog een doel. Maar als je deze goede foto, zoals jullie zeggen, aan 100 fotowedstrijden laat deelnemen zal hij geen enkele keer aanvaard worden, tenzij er geen enkele natuurliefhebber in de jury zit.
                              Het is al moeilijk om een sprinkhaan te fotograferen in de vrije natuur, laat staan in een ministudio vol stress. Nog in geen 1/8000 van een sec blijft deze zo zitten in een zeer onnatuurlijke houding.( Er staan hier genoeg foto's op bd om te vergelijken ) Waarom maar een halve sprinkhaan???? Mag er niet aan denken hoe de rest van de foto eruit ziet. Als Eline 342 mij een foto doorstuurt waar het sprinkhaantje helemaal op staat in haar ministudio, kan ik er een beetje mee leven.
                              En ik reageer zo omdat ik al dikwijls gezien heb, dat als er een bepaalt onderwerp in den hof komt dat het dikwijls gekopieerd wordt. Dan gaan er nog veel diertjes sneuvelen.
                              Met mijn NIKON in de hand kom ik door het hele land, en nog wat NIKKOR lenzen voor over de grenzen.

Comment

Allereerst gefeliciteerd met deze foto.
                                De 'making of' heeft, zo lees ik, wat discussie te weeg gebracht.
                                We hebben allemaal vast ontzettend genoten van de film "microcosmos - le peuple de l'herbe"
                                Mede door deze film is mijn bewondering voor het kleine leven ontstaan. Op de dvd staat ook een 'making of'.
                                ........Toch ook opvallend veel studio werk.
                                Als het maar met respect gebeurd. En wie zal er nu na het zien van deze foto niet vol bewondering en respect naar een sprinkhaan kijken.
                                Wel oppassen voor namaak. Die kritiek is zeker terecht.
                                gr. NIek
                                http://www.pbase.com/dikken

Comment

Working...
                                X