Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twaren allemaal bolletjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Twaren allemaal bolletjes

Oorspronkelijk geplaatst door xylion Bekijk bericht
    Voilla das teminste een uitleg waardoor je weet waaraan het ligtin plaats van da muggeziften door die amateur profs

XYLION
    Leuk dat je me gelijk geeft. maar ik heb liever Niet dat je negatief gaan hakken op anderen, dat draagt niet bij aan de sfeer.

We hebben allemaal onze bevinding en mening.
    En dat mag en moet hier ook.
    Als je mijn reacties bekijkt dan zul je zien dat ik het even zo vaak geheel oneens ben met anderen als dat ik ook met meningen mee kan gaan.
    Dat heeft alles met smaak en voorkeur te maken.
    En natuurlijk met je stroming die je volgt op bepaalde gebieden. Is die experimenteel, conservatief, zuurstokjes lief of snoeihard, etcetera.
    Altijd wederzijds respect voor andermans mening hoog houden.
    Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

Comment

Als dat onderbelicht is mijne HEREN ben ik ne neger,Prachtige foto is dat

XYLION
      We spreken hier niet van SCHERP maar onderbelicht?????
      Voilla das teminste een uitleg waardoor je weet waaraan het ligtin plaats van da muggeziften door die amateur profs

XYLION
      Euuuuuuuuuuuuuuuuuu......
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
        Inderdaad, onscherp is ie ook. Maar intussen staat er wel een andere versie die serieus is opgelicht.

Zo kan je dus mensen die commentaar willen geven voor aap houden.
        Toch komt hij nog steeds net wat te grijs over.
        Dat is overigens niet erg, dat mag wat mij aangaat ook.
        Maar deze bloem is bijna blauw-paars-achtig aan de nerf en verder echt hard wit in de bloemblaadjes.
        En dat is heel moeilijk goed te krijgen.
        Overigens ligt dat ook aan de weersomstandigheden.
        Bij zonlicht branden de centrale deltjes van het bloempje heel snel uit.

ps, je moest jouw scherm toch nog kalibreren ?
        Last edited by Irineas; 14 mei 2009, 23:40.
        Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

Comment

Maar nog steeds onscherp hoor

Comment

XYLION
            Ik voel mij aangesproken
            Modder maar rustig verder aan, foto is onscherp en blijft onscherp, slecht bewerkt of niet slecht bewerkt. Als jullie dit goedvinden, voor mij geen probleem, blijf mekaar maar lekker lustig aflikken en opgeilen...

Sorry hoor, maar dit zou "Showcase' moeten zijn, maar dit is het al lang niet meer... De minste vorm van (terechte of onterechte) kritiek wordt genadeloos door het "clubje" gebanbliksemd. In plaats van wat zelfkritiek en wat nobele pogingen om de eigen kwaliteit op te krikken, verdrinken we liever in zeemzoete en blinde complimentjes...

@ snoephuisje : het spijt me dat jouw beeld door mij wordt gebruikt om wat gal te spuwen. Door vroegere postings van je weet ik dat je wel mooie beelden kunt platen...

Voor wat het waard is !
            Greetz, Kariboe
            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
              Ik voel mij aangesproken
              Modder maar rustig verder aan, foto is onscherp en blijft onscherp, slecht bewerkt of niet slecht bewerkt. Als jullie dit goedvinden, voor mij geen probleem, blijf mekaar maar lekker lustig aflikken en opgeilen...

Sorry hoor, maar dit zou "Showcase' moeten zijn, maar dit is het al lang niet meer... De minste vorm van (terechte of onterechte) kritiek wordt genadeloos door het "clubje" gebanbliksemd. In plaats van wat zelfkritiek en wat nobele pogingen om de eigen kwaliteit op te krikken, verdrinken we liever in zeemzoete en blinde complimentjes...

@ snoephuisje : het spijt me dat jouw beeld door mij wordt gebruikt om wat gal te spuwen. Door vroegere postings van je weet ik dat je wel mooie beelden kunt platen...

Voor wat het waard is !
              Greetz, Kariboe
              Ik volg je tot op zekere hoogte omdat ik jouw harde bewoordingen niet wil gebruiken.
              Hier leeft helaas een applausmachine waar niemand meer van leert.

Teveel foto's die feitelijk net geen SC zijn worden in overtreffende trap hoog gehouden.
              Meer zelfkritiek voor plaatsen van de foto is een te ontwikkelen deugd.

Maar, maken we ons in ons enthousiasme niet allemaal daar wel eens schuldig aan ?.
              Je denkt, perfect en dan ziet iemand anders toch nog net dat enen dingetje.

Het is soms lastig.
              Maar ik geloof niet zo in vriendenkringetjes die stomweg alleen maar voor elkaar aplaudiseren.
              Als vrienden elkaar respecteren hebben ze vaak ook harde kritieken op elkaars werk.
              En dat zie ik gelukkig ook gebeuren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Irineas Bekijk bericht
                Het is soms lastig.
                Het is inderdaad niet gemakkelijk en... je speelt inderdaad met de goedbedoelde en dikwijls oprechte "creativiteit" van anderen. Ik weet waarover ik spreek, ik kom uit het kunstonderwijs en beoordeel ook al jaren foto's...

Kijk, het gaat echt niet over het feit dat iemand eens een mindere foto plaatst, verre van - we kunnen allemaal nog leren. Maar waar ik de laatste tijd het schijt van krijg dat is de misleidende en onbegrijpelijke lovende commentaar op beelden die echt niet goed zijn. Integendeel, zelfs goedpraten...
                Dat heeft vele gevolgen :
                - de auteur van die commentaar bewijst dat hij er geen fluit heeft van begrepen en dat hij gewoon niet naar het beeld heeft gekeken (God beware me!)
                - de poster van het beeld wordt verkeerdelijk aangemoedigd en post/fotografeert lustig verder. Hij leert dus niet van zijn fouten. Dat heet dan "ter plaatse trappelen"...
                - andere liefhebbers worden daardoor op het verkeerde been gezet en worden aangemoedigd even grijze en saaie beelden te plaatsen.
                - liefhebbers van mooie foto"s blijven op hun honger zitten...

Een beetje zelfkritiek en vooral... wat beter kijken - neen wat beter ZIEN zou al veel oplossen. Maar ja, ik begrijp het wel hoor, het is menselijk : ben jij mijn vriendje, dan ben ik jouw vriendje...
                Ik heb er zelf soms ook last van.

Maar dat belet niet dat ik de "domme" opmerkingen wel een beetje gortig begin te vinden...
                Greetz, Kariboe
                * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Het is inderdaad niet gemakkelijk en... je speelt inderdaad met de goedbedoelde en dikwijls oprechte "creativiteit" van anderen. Ik weet waarover ik spreek, ik kom uit het kunstonderwijs en beoordeel ook al jaren foto's...

Kijk, het gaat echt niet over het feit dat iemand eens een mindere foto plaatst, verre van - we kunnen allemaal nog leren. Maar waar ik de laatste tijd het schijt van krijg dat is de misleidende en onbegrijpelijke lovende commentaar op beelden die echt niet goed zijn. Integendeel, zelfs goedpraten...
                  - de auteur van die commentaar bewijst dat hij er geen fluit heeft van begrepen en dat hij gewoon niet naar het beeld heeft gekeken (God beware me!)
                  - de poster van het beeld wordt verkeerdelijk aangemoedigd en post/fotografeert lustig verder. Hij leert dus niet van zijn fouten. Dat heet dan "ter plaatse trappelen"...
                  - andere liefhebbers worden daardoor op het verkeerde been gezet en worden aangemoedigd even grijze en saaie beelden te plaatsen.

Een beetje zelfkritiek en vooral... wat beter kijken - neen wat beter ZIEN zou al veel oplossen. Maar ja, ik begrijp het wel hoor, het is menselijk : ben jij mijn vriendje, dan ben ik jouw vriendje...

Maar dat belet niet dat ik de "domme" opmerkingen wel een beetje gortig begin te vinden...
                  Greetz, Kariboe
                  En dit onderschrijf ik geheel.
                  Dit is genuanceerd uitgelegd.
                  Ook al blijf ik het met die vriendjes theorie het niet eens.

Wat absoluut waar is, is dat door de vele matige foto's de goed veel te snel wegzakken.
                  En dat is jammer.

Comment

Greetz, Kariboe
                    Ik onderschrijf dit ook.

(Je kan maar beter vriendjes zijn met Kariboe.)
                    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Knap Caroline
                      groetjes
                      Sam

Comment

Helaas, maar de foto is gewoon niet scherp en kijkt daardoor zeker op de bloem niet lekker.
                        Groetjes Marlies

https://www.facebook.com/marliesprieckaerts?ref=hl

Comment

Ik zal hier wel weer doorgaan als muggenzifter maar foert, dit is nog altijd showcase.

Deze foto is gewoon verschrikkelijk onscherp. En zelfs al ligt het aan BDsizer, waar ik niks van geloof, dan post je dit niet in showcase. Niks persoonlijks hoor Caroline, het gaat over je foto en niet over jezelf (dit als opmerking voor die mensen die het verschil blijkbaar niet lezen of zien).

Dat je kunt fotograferen heb je hier al bewezen en ik trek dit niet in twijfel. En net daarom reageer ik in dit topic, alhoewel ik me voorgenomen had om me daar niet meer mee bezig te houden. Mijn colère t.a.v. al dat ge- en ge- zit gewoon in het feit dat jij en vele anderen het potentieel hebben om véél betere foto's te maken dan wat we in showcase te zien krijgen. Maar om dat potentieel te ontwikkelen moet je nu eenmaal spitsroeden lopen en de kritieken ondergaan van meer ervaren fotografen. Of muggenziftende amateur-profs zoals onze illustere, alwetende en supergetalenteerde vriend(in) xylion ze vriendelijk omschrijft. Want als je de mentale klik maakt of wil maken om ze niet emotioneel te bekijken, dan zitten die kritieken vol kennis en ervaring die op deze manier gratis en voor niks overgedragen wordt.

Voor iedere foto die ik in showcase post is er een veelvoud die in de virtuele vuilbak verdwijnt of in het beste geval in mijn archieven. Die attitude heb ik hier over de jaren, soms met pijn in het hart, geleerd. Maar zonder die zelfkritiek zou ik absoluut de foto's niet maken die ik nu maak. En mijn 'virtuele' vrienden zijn meestal diegenen die mijn foto's zwaar bekritiseerd hebben en nog bekritiseren. Want zij hebben mij steeds beter leren kijken naar wat ik uit mijn camera tover.

Een showcasewaardige foto hoeft echt niet perfect te zijn (perfectie is niet van deze wereld) of met dure dslr's en dito lenzen te zijn gemaakt. Een showcasewaardige foto is diegene waaraan je ziet dat de fotograaf nagedacht heeft en zijn/haar huidige kennis en het gebruikte materiaal ten volle ingezet heeft.
                          Meer foto's op mijn website

Comment

Het is een probleem dat zich al heel lang voordoet hé, maar ik heb de indruk dat het dit jaar écht wel stukken erger is dan anders. Het ontneemt mij alvast de goesting om nog m'n beste foto's in showcase te plaatsen, wetende dat de comments die je gaat krijgen dezelfde zijn als alle anderen, en dat meer populaire (veel)posters toch meer aandacht krijgen.

Het zou ook stukken leuker zijn moest er gewoon méér gereageerd worden door de minder actieve leden die zelf weinig/geen foto's plaatsen. Of dat mensen die foto's plaatsen in beoordeling wat meer reageren in showcase
                            Zo wordt het clubjes-effect op z'n minst een beetje verdund...
                            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
                              Voor iedere foto die ik in showcase post is er een veelvoud die in de virtuele vuilbak verdwijnt of in het beste geval in mijn archieven. Die attitude heb ik hier over de jaren, soms met pijn in het hart, geleerd. Maar zonder die zelfkritiek zou ik absoluut de foto's niet maken die ik nu maak. En mijn 'virtuele' vrienden zijn meestal diegenen die mijn foto's zwaar bekritiseerd hebben en nog bekritiseren. Want zij hebben mij steeds beter leren kijken naar wat ik uit mijn camera tover.

Een showcasewaardige foto hoeft echt niet perfect te zijn (perfectie is niet van deze wereld) of met dure dslr's en dito lenzen te zijn gemaakt. Een showcasewaardige foto is diegene waaraan je ziet dat de fotograaf nagedacht heeft en zijn/haar huidige kennis en het gebruikte materiaal ten volle ingezet heeft.
                              Een hele goede aanvulling en verdere uitwijding van het eerder gestelde.
                              Tevens zijn mijn beste "vrienden" hier inderdaad diegene die gewoon de foto goed benoemen zoals die is.
                              Eerlijk en rechtuit hun observatie geven, en het toch leuk vinden mijn werk te bekijken en te bekritiseren.
                              Het bekijken van die foto op de werkelijke parameters is ook nog eens lastig zat.
                              Gewoon omdat er altijd de bril van de be-oordelaar tussen zit.
                              Dus smaak en referentiekader (jouw ervaring opgedaan uit jouw verleden) altijd ook een zeer belangrijke factor is in de uiteindelijk weergegeven be-oordeling.
                              Dus ook be-oordelen moet geleerd worden.
                              En dat de herhalingen in dezelfde mening is ook niet constructief en kost alleen maar kostbare server-processortijd en data opslagruimte.
                              Het kan niet zo zijn dat er van de 300 reacties er geen een afwijkt in zijn mening van de rest, of er juist een geheel eigen kijk op heeft.
                              Aan een aplausmachine heeft echt helemaal niemand iets, daar zijn we het wel over eens.

Maar nu weer over de foto zijn onscherpte.
                              Ik heb hem gedownload en meende te kunnen stellen dat hier een probleem opdook dat ik ook zelf had met verkleinen, en dat ik eerder ook bij anderen had gezien.
                              Ik zie een hakerigheid bij de ronde randen en soms een soort opstekend patroon in bepaalde grijstinten ontstaan bij het verkleinen.
                              En die hakerigheid zie ik hier ook bij de bloem heel duidelijk aanwezig rechtsboven.
                              Het enige wat we kunnen doen is er gewoon extra alert op zijn met zijn allen.
                              Of mij vertellen wat ik en anderen fout doen met BDsizer. want ook dat is zeer wel mogelijk

Comment

Dus ook be-oordelen moet geleerd worden.
                                Een waarheid als een koe. En ook leren omgaan met beoordelingen vraagt wat tijd en goodwill.

Maar nu weer over de foto zijn onscherpte.
                                Ik heb hem gedownload en meende te kunnen stellen dat hier een probleem opdook dat ik ook zelf had met verkleinen, en dat ik eerder ook bij anderen had gezien.
                                Ik zie een hakerigheid bij de ronde randen en soms een soort opstekend patroon in bepaalde grijstinten ontstaan bij het verkleinen.
                                En die hakerigheid zie ik hier ook bij de bloem heel duidelijk aanwezig rechtsboven.
                                Het enige wat we kunnen doen is er gewoon extra alert op zijn met zijn allen.
                                Of mij vertellen wat ik en anderen fout doen met BDsizer. want ook dat is zeer wel mogelijk
                                De onscherpte in deze foto heeft niets te maken met BDsizer. Het geoefende oog ziet direct dat deze plaat met een veel te lage sluitersnelheid gemaakt werd in stormachtig weer. Dan mag je nog zoveel op statief werken als je wil, als je onderwerp zwaar beweegt dan krijg je dit. Het is zoals Kariboe terecht opgemerkt heeft niets meer of niets minder dan bewegingsonscherpte. BDsizer zal het dan misschien nog slechter gemaakt hebben.

In deze situatie moet de fotograaf zijn instellingen aanpassen aan de omstandigheden. Of, wat mij vaak overkomt, vaststellen dat het niet mogelijk is om onder zeer winderige en lichtarme omstandigheden een bepaalde foto te maken. Het gaat niet over het aantal foto's dat je maakt, wel over de kwaliteit van wat je maakt.
                                Meer foto's op mijn website

Comment

Working...
                                X