Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twaren allemaal bolletjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Twaren allemaal bolletjes

Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
    Een waarheid als een koe. En ook leren omgaan met beoordelingen vraagt wat tijd en goodwill.

De onscherpte in deze foto heeft niets te maken met BDsizer. Het geoefende oog ziet direct dat deze plaat met een veel te lage sluitersnelheid gemaakt werd in stormachtig weer. Dan mag je nog zoveel op statief werken als je wil, als je onderwerp zwaar beweegt dan krijg je dit. Het is zoals Kariboe terecht opgemerkt heeft niets meer of niets minder dan bewegingsonscherpte. BDsizer zal het dan misschien nog slechter gemaakt hebben.
    Ik volg jouw redenering en trek die even door als je het goed vindt. ?

Dus mogelijk worden te sterk verscherpte foto's in de voorbewerking, in bdsizer extra afgestraft met het ontstaan van hakerige randen op rondingen en patronen in grijsschalen ?
    Dat zou een hele plausibele verklaring kunnen zijn.
    Dermate plausibel zelfs dat ik dit eens uitvoerig ga testen.
    En dan kom ik er ergens in een draadje uitgebreid op terug.
    Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

Comment

Re: Twaren allemaal bolletjes

[Mod]

Toch nog even herhalen wat ik in een ander topic al aanhaalde.

"Wie post in Showcase , mag zich verwachten aan harde kritiek en aan een zéér strenge beoordeling." staat te lezen in het sticky boven elk showcase forum.

Dus gegronde kritiek op de foto mag hier geen aanleiding geven tot discutie's.
      Zo alleen kan een poster bijleren en bijsturen daar waar nodig mocht zijn.
      En enkel de foto's die geplaatst worden is hier enkel aan de orde, zeg maar het resultaat dat wij hier te zien krijgen. En leren uit opbouwende kritiek is ook geen schande.
      En weet dat opbouwende kritiek niet moet gezien worden om foto's af tebreken maar juist om de poster met goede raad bij te staan.

Soeki Wan
      Mvg,
      SW
      BD1071BE

Comment

Working...
      X