Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Te veel gas gegeven zeker?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Te veel gas gegeven zeker?

Heel knap shot..

Comment

mooi, maar ga mee met Destn.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Bedankt allemaal!
        Als je heel veel foto's neemt zit er af en toe eentje bij zoals deze posting waar een extratje opstaat. Zoiets zie je nooit tijdens de opnames want dat gaat veel te snel. Die snuitvliegen hebben de mooiste kleuren tijdens de vlucht. Als ze neerzitten is hun kale rug bedekt met hun vleugels en zien ze er nooit zo mooi uit.

Zojuist hebben ze mijn nieuwe IR lasers geleverd. Ze moesten nog BTW hebben, ik had het niet gezien dat het zonder BTW was. Kosten mij bijna een halve camera. Maar dat zal gauw vergeten zijn als ik nog meer bruikbare opnames zal hebben. Er is weer werk aan de winkel omdat precies te monteren. Ik zou graag de heel fijne insecten tot 0.5 mm lijf al vliegend kunnen opnemen. De laserfocus is bij deze nieuwe lasers instelbaar zodat ze op het snijpunt van beide lasers een minimale diameter zullen hebben. Hun vermogen is ook regelbaar zodat ik de straal heel gevoelig kan afstellen zelfs al gaat die gedeeltelijk door de dunne vleugels heen. Maar eerst de nieuwe metalen houders draaien waar de uitlijning van het geheel opkomt. Dit is echt een precies werkje.
        Frans.

Comment

Respect!!!
          Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

Comment

Gewoonweg KNAP! R.E.S.P.E.C.T.

Zie maar dat je met je nieuwe lasers je beestjes niet flambeerd dat zouden leuke foto's worden
            www.sergioprodi.com
            Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door X-off Bekijk bericht
              Respect!!!
              Enorm
              My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sergio_Nikon Bekijk bericht
                Zie maar dat je met je nieuwe lasers je beestjes niet flambeerd dat zouden leuke foto's worden
                Technisch kan het natuurlijk maar dergelijke lasers zijn dan niet geschikt voor fijne detectie. Mijn nieuwe IR lasers op 850 nm kunnen ingesteld worden tussen 0.5 en 5 mW, andere die volgende week binnenkomen werken op 940 nm en hebben 30 mW. Lasers vanaf 100 mw geven al een behoorlijke opwarming. Die zou je kunnen gebruiken om de beestjes aan te porren weg te vliegen. Doen ze dat niet dan beginnen ze wel in rook op te gaan. Maar dit is mijn bedoeling niet. Mijn groene lasers die ik gebruik voor de visueele positie hebben 10 mw. de meeste insecten kijken daar niet eens van op en gebaren van niets. Sommige vlinders gaan erwel vandoor als ze die straal zien.

Er ligt eigenlijk nog wel wat opzoekingswerk voor de boeg. Ik beschik ook over 2 UV leds die elk 1W UV spectrum afgeven. Daar moet ik nog nachtproeven mee doen maar toch hoop ik daar een aantal resultaten mee te boeken. Deze UV leds worden gecombineerd moet groene highpower leds zodat ik ook de beestjes zelf kan zien in het donker. Maar dit alles is nog in testfaze. Ze bevatten toch een aantal boeiende aspecten waar heel weinig informatie over te vinden is en waarbij daadwerkelijk opnames van vliegende beestjes in het donker beschikbaar zijn.
                Frans.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door X-off Bekijk bericht
                  Respect!!!
                  Amaaai nog ni jongens
                  Greetz,
                  Dirk

Comment

Proficiat, Frans
                    mvg,
                    Ludo V.

Comment

Ik vind die tweede foto feitelijk veel knapper dan die eerste

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                        Ik vind die tweede foto feitelijk veel knapper dan die eerste
                        Ik zal het zeggen tegen mijn vrouwtje, zij heeft die foto genomen

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door frans_vdm Bekijk bericht
                          Ik zal het zeggen tegen mijn vrouwtje, zij heeft die foto genomen
                          Dan mag jij die niet posten he

Het reglement zegt dat
                          Bootjes

Comment

Working...
                          X