Ik vermoed dat deze snuitvlieg ietjes teveel gas gegeven heeft
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Te veel gas gegeven zeker?
Collapse
X
-
-
Re: Te veel gas gegeven zeker?
Frans prachtig mooie opname!!!
Wat ik me altijd afvraag bij zulke foto's is, ... hoe hebben ze dat gedaan?
Wil je ons vertellen welke lens en eventueel welke hulpmiddlelen je hebt gebruikt voor deze opname?
De foto bevat alvast geen Exif gegevens meer.
Groetjes,
Kurt
-
Op het juiste moment op de juiste plaats zijn, daar komt het op aan!
Knap werk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Trukje Bekijk berichtWil je ons vertellen welke lens en eventueel welke hulpmiddlelen je hebt gebruikt voor deze opname?
Hier de opname actie:
De lasers zijn nu rode goedkope laserpointers maar ik heb 5 nieuwe IR lasers besteld en die zitten momenteel op het vliegtuig tussen de states en europa. Deze IR lasers hebben 850 en 940 nm IR ipv de zichtbare 650 nm versie's. Reden van deze omschakeling is dat de insecten nog veel beter dan wijzelf die rode lasers zien en steeds trachten te ontwijken. Die IR lasers zouden daar een oplossing moeten voor zijn. Omdat wij zelf ook die nieuwe lasers niet meer kunnen zien heb ik een speciaal IR kaartje bijbesteld die de straal ( puntje) zichtbaar maakt zodat ik ze kan uitlijnen voor de afregeling. Deze laatste lasers zijn niet goedkoop en alhier praktisch niet verkrijgbaar.
Comment
-
Knappe foto, en ook het verhaal (post hierboven) is de moeite om het even door te lezen waard. Jaja, zo zie je maar dat je altijd moet opletten als je op een onbewaakt moment wat "gas" wil geven, er kan altijd een flitser in de buurt staan
Comment
-
-
topmijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog
IMac/IPad/Mac Air
D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FREBEAT Bekijk berichtOp het juiste moment op de juiste plaats zijn, daar komt het op aan!
Knap werk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frans_vdm Bekijk berichtHier zie je mij in actie! D200, AF105/2.8D micro, 2 flitsen, compur1 externe shutter met 5 msec shutterdelay, 2 lasers voor de detectie, 1 groene laser voor mij als visueele compositie ( het middelpunt waar de lasers elkaar kruisen) en wat electronica die op mijn rug hangt, alles samen goed voor een dikke 6 kg en 3 uur autonomie in de field. Maar mijn eigen uithouding is de meeste limiet vandaar dat ik na 2.5 uur opnames doorgaans moet stoppen. Soms kan ik 2 maal per dag een opname maken elk max 3 uur.
Hier de opname actie:
De lasers zijn nu rode goedkope laserpointers maar ik heb 5 nieuwe IR lasers besteld en die zitten momenteel op het vliegtuig tussen de states en europa. Deze IR lasers hebben 850 en 940 nm IR ipv de zichtbare 650 nm versie's. Reden van deze omschakeling is dat de insecten nog veel beter dan wijzelf die rode lasers zien en steeds trachten te ontwijken. Die IR lasers zouden daar een oplossing moeten voor zijn. Omdat wij zelf ook die nieuwe lasers niet meer kunnen zien heb ik een speciaal IR kaartje bijbesteld die de straal ( puntje) zichtbaar maakt zodat ik ze kan uitlijnen voor de afregeling. Deze laatste lasers zijn niet goedkoop en alhier praktisch niet verkrijgbaar.
Hulde hoor!ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Edwin Bont Bekijk berichtHet blijft fascinerend.We all go a little mad sometimes. Haven't you?
Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com
Comment
-
-
Bedankt Frans voor de achtergrond informatie. Ik heb dit met heel veel plezier en aandacht gelezen en herlezen. Zo leren we ook iets bij wat er 'achter de schermen' gebeurt en hoe dit soort topfoto's tot stand kunnen komen.
Knappe opstelling !
en een superknappe foto van de 'gassende' snuitvlieg. Gewoom subliemNikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
"Casu Consulto - Modo Fac"
Comment
Comment