Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vlieg bedekt met druppeltjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vlieg bedekt met druppeltjes

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
    Deze keer heb ik een 50mm1.4 gebruikt en 48mm tussenringen. De MP-E was uitgeleend.
    Yep, dat had ik ook zo begrepen.
    Meer foto's op mijn website

Comment

waahw echt knap gedaan, bestaat er ook zo een soort lens voor Nikon ?
      ik zou dit ook wel eens willen proberen
      NIKON D70 + Nikon 18-200mm VR + NIKON SB-800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucske Bekijk bericht
        waahw echt knap gedaan, bestaat er ook zo een soort lens voor Nikon ?
        ik zou dit ook wel eens willen proberen
        Met een 50 tot 70mm prime met een setje tussenringen zou het ook met Nikon mogelijk moeten zijn.
        Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
        http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
          Met een 50 tot 70mm prime met een setje tussenringen zou het ook met Nikon mogelijk moeten zijn.
          Dat klopt. Gelijkaardige resultaten , qua detail - de fotograaf speelt natuurlijk de belangrijkste rol om er ook een mooie foto van te maken-, zijn te behalen met de Nikkor 60mm Micro gecombineerd met een set kenko tussenringen.
          Meer foto's op mijn website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
            Dat klopt. Gelijkaardige resultaten , qua detail - de fotograaf speelt natuurlijk de belangrijkste rol om er ook een mooie foto van te maken-, zijn te behalen met de Nikkor 60mm Micro gecombineerd met een set kenko tussenringen.
            Ik heb de 50/1.8 met een set van Kenko...heb helaas nog niet veel tijd gehad om te experimenteren maar mijn eerste bevindingen zijn, weinig dof en heel weinig werkafstand (met het maximum aan ringen gebruikt he). Zorgt die 1.4 voor meer dof of voor meer werkafstand?
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
              Ik heb de 50/1.8 met een set van Kenko...heb helaas nog niet veel tijd gehad om te experimenteren maar mijn eerste bevindingen zijn, weinig dof en heel weinig werkafstand (met het maximum aan ringen gebruikt he). Zorgt die 1.4 voor meer dof of voor meer werkafstand?
              Of je een 1.8 of 1.4 objectief gebruikt maakt in dit geval(voor macro) weinig verschil.
              Op 1.4 is de scherpte diepte(dof) minimaal. Een hoger diafragmagetal = meer scherpte diepte. Een hoger het diafragmagetal betekend ook = minder licht= tragere sluitertijd. Om genoeg scherpte diepte te halen op zeer korte werkafstand moet je toch minstens tussen f11 en f18 fotograferen. Je kan ook kiezen om met een tussenring minder te werken waardoor de werkafstand vergroot en ook de scherpte diepte wat toeneemt bij gelijk diafragma. De vergroting is dan ook wel wat minder.....maar je kan altijd nog een stukje vd foto wegcroppen en toch nog voldoende overhouden.
              Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm

Comment

Knap werk
                Greetz, Kariboe
                * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Mooie foto! Had het net héél hard geregend of was deze vlieg in de vijver gevallen? Ik heb nog nooit zo'n natte gezien.

Maarten
                  Canon 1DsM2, 1Dm3, 17-40mm f4L, 300mm IS f2.8L, 85mm f1.2L, 70-200mm f2.8L IS USM, EF 100mm f2.8 Macro, MP-E65, Ring Lite MR-14EX, www.tonsbeek.com

Comment

heel mooi hoor, had je hem zelf nat gespoten?? omdat de druppeltjes juist op de vlieg zitten.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

amaai , gij kunt het één en 't ander
                      Superknap
                      Nikon D70 en Nikon Coolpix 8700 / 18-70DX / 70-300 / Nikkor Macro 105 / SB600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        heel mooi hoor, had je hem zelf nat gespoten?? omdat de druppeltjes juist op de vlieg zitten.
                        grt,bouk.
                        Ja...... ik pak deze vliegen eerst op.....dan spuit ik ze nat zodat er boven op het blad geen druppeltjes vallen......dan zet ik ze terug op hun juiste plaats op het blad.....daarna hang ik hier en daar nog wat fijne druppeltjes onderaan het blad ook.....als ze dan nog braafjes blijven zitten, dan krijgen ze na hun poseerwerk nog een kommeke soep ook.

Comment

Hier een paar exemplaren van verleden jaar. Vroeg in de morgen gemaakt in mistig weer.

Comment

Bangelijk

Comment

Wat is dat toch ook een fascinerende wereld... knap dat we zulke plaatjes hier mogen aanschouwen.

Groeten, Cahor

Comment

ge ziet,.. het ligt niet altijd aan het gebruikte materiaal hé!
                                Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

http://pallenhoven.be

Comment

Working...
                                X