Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vlieg bedekt met druppeltjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vlieg bedekt met druppeltjes

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
    Ja...... ik pak deze vliegen eerst op.....dan spuit ik ze nat zodat er boven op het blad geen druppeltjes vallen......dan zet ik ze terug op hun juiste plaats op het blad.....daarna hang ik hier en daar nog wat fijne druppeltjes onderaan het blad ook.....als ze dan nog braafjes blijven zitten, dan krijgen ze na hun poseerwerk nog een kommeke soep ook.
    zo zo das nog een heel werk hoor, maar het zijn dan ook mooie opnamen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

bangelijk knap hoor !!!!

Comment

Of je een 1.8 of 1.4 objectief gebruikt maakt in dit geval(voor macro) weinig verschil.
        Op 1.4 is de scherpte diepte(dof) minimaal. Een hoger diafragmagetal = meer scherpte diepte. Een hoger het diafragmagetal betekend ook = minder licht= tragere sluitertijd. Om genoeg scherpte diepte te halen op zeer korte werkafstand moet je toch minstens tussen f11 en f18 fotograferen. Je kan ook kiezen om met een tussenring minder te werken waardoor de werkafstand vergroot en ook de scherpte diepte wat toeneemt bij gelijk diafragma. De vergroting is dan ook wel wat minder.....maar je kan altijd nog een stukje vd foto wegcroppen en toch nog voldoende overhouden.
        My mistake, om de een of andere reden dacht ik dat die 1.4 voor extender stond zoals je ook de 1.7 en de 2.0 heb...hm, gaat niet goed met mij denk ik
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

wreed knappe closeup!

Comment

Prachtig gedaan, knap

groeten,

Björn
            Groeten Björn

Comment

Ja...... ik pak deze vliegen eerst op.....dan spuit ik ze nat zodat er boven op het blad geen druppeltjes vallen......dan zet ik ze terug op hun juiste plaats op het blad.....daarna hang ik hier en daar nog wat fijne druppeltjes onderaan het blad ook.....als ze dan nog braafjes blijven zitten, dan krijgen ze na hun poseerwerk nog een kommeke soep ook.
              Zo doe ik het ook meestal. Welke bouillonblokjes gebruik jij voor de soep?
              Meer foto's op mijn website

Comment

Super!!!
                ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Working...
                X