Re: De hersenen van zeepbellen.
Dit kan niet voor mij. Tot heden zijn mijn werken puur fotografisch. PS komt er enkel bij voor de standaard aanpassingen zoals resize,kleur helderheid, crop en web formaat. Zonder PS als directe opname kan wel, achtergrond binnen dezelfde opname ook.
Ik heb vandaag wat testen gedaan maar het valt tegen. Een zeepbel is een apart geval. Opzich is het doorschijnend en dit maakt het de zaak heel moeilijk. Ik bekom te weinig kontrast en het vermogen van de flitsen loop intussen op tot 1/8 power wat te veel is om scherpe beelden te maken van de interne figuren in de zeepbel. Ik heb ook testen gemaakt met mijn beschreven lichtbundel. Daar win ik 1.5 stop in de belichting maar ook daar blijven de flitsen als witte vlakken zichtbaar. Ik heb ook met een polarisatie filter testen gemaakt. Dit werkt gedeeltelijk indien je slechts 1 flits gebruikt. Bij meerdere flitsen kun je ze niet gelijktijdig onderdrukken. Ook hier komen 2 stops licht verlies bij.
Voorlopig bekom ik geen betere beelden. Vooral het gemis aan kontrast beperkt mij heel sterk.
Besluit: in afwachting van slapeloze nachten vanwege nieuwe bruisende ideeen ben ik op zoek naar nieuwe onderwerpen.
Je idee van speelse uitvoering had ik al gemaakt zoals in deze opnames:
Bedankt voor de verduidelijking, ik ben het met de meeste van je bemerkingen wel eens maar slaag er voorlopig nog niet in betere resultaten te bekomen.
Frans.
Oorspronkelijk geplaatst door dIggO
Bekijk bericht
Oorspronkelijk geplaatst door dIggO
Bekijk bericht
Voorlopig bekom ik geen betere beelden. Vooral het gemis aan kontrast beperkt mij heel sterk.
Besluit: in afwachting van slapeloze nachten vanwege nieuwe bruisende ideeen ben ik op zoek naar nieuwe onderwerpen.
Je idee van speelse uitvoering had ik al gemaakt zoals in deze opnames:
Bedankt voor de verduidelijking, ik ben het met de meeste van je bemerkingen wel eens maar slaag er voorlopig nog niet in betere resultaten te bekomen.
Frans.
Comment