Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De hersenen van zeepbellen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De hersenen van zeepbellen.

Hier droomde ik al maanden van. Zeepbellen maken en daarin abstracte figuren maken terwijl de zeepbel aan het zweven is. Onnodig hierbij te vertellen dat hiervoor een heel verfijnde techniek nodig is. Dat het geen geluks shots zijn bewijst trouwens deze kleine reeks. Ze zijn genomen uit tientallen opnames waarbij de keuze niet altijd gemakkelijk is.

Merk ook het spelen met de kleuren op. Ook dit maakt het nog moeilijker. Vraag me nu niet direct hoe ik dit gedaan heb. Je zult begrijpen dat ik dit voorlopig nog even voor mij houd.

En voor de twijvelaars, het gaat hier over pure fotografie en geen PS werk.

Frans.

Re: De hersenen van zeepbellen.

formidastisch

Comment

Wowwwwwwwwww

Geweldige serie!!

Gr. Petra
      http://www.pbase.com/peetje252

Comment

Heel erg knap Frans
        De tweede foto springt er uit voor mij.

Een vraagje. Denk je dat het mogelijk is (zonder PS) om gelijkaardige foto's te maken zonder de reflectie van je flitsers? Dat zou ze voor mij helemaal af maken.
        Meer foto's op mijn website

Comment

Proficiat, gewoon SUPER. mvg duindistel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
            Een vraagje. Denk je dat het mogelijk is (zonder PS) om gelijkaardige foto's te maken zonder de reflectie van je flitsers? Dat zou ze voor mij helemaal af maken.
            Ik denk het niet, maar er is wel altijd verbetering mogelijk. Je weet, in de eerste faze tracht men de opname te realiseren. Ik heb al heel veel met de flitsen gespeeld maar hoe meer je er plaatst hoe meer reflectie's.

Zelfs al zou je een lichttent maken dan nog ga je op de bolle vlakken weerspiegeling krijgen. Dit is te vergelijken met de flits die je altijd in de ogen ziet.

Ik heb wel nog heel speciale opstellingen die tussen mijn hersenkronksels dwarrelen maar ik moet ze eerst technisch kunnen realiseren. Maar ook daar ben ik mee bezig.

Anderzijds gaat het hier over highspeed fotografie. Als je te veel vormen van filters plaatst zal je flits vermogen te hoog oplopen en kan je niet meer scherp fotograferen. Vandaar dat het max flitsvermogen per flits niet boven de 1/32 power mag bedragen.

Maar we proberen verder, ook voor mij blijven die reflectie's een doorn in mijn oog!

Frans.

Comment

Sapperdeflap da's mooi werk,

Alle 3 Toppertjes

Nil Volentibus Arduum

Comment

Héél speciaal werk ... volgens mij laat je een gekleurde vloeistof in de zeepbellen vloeien .
                David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dg Bekijk bericht
                  Héél speciaal werk ... volgens mij laat je een gekleurde vloeistof in de zeepbellen vloeien .
                  Ja natuurlijk doe ik dat, probeer het even en je zult zien hoe gemakkelijk dat gaat

Comment

Prachtig, je moet er maar op komen ook!

Comment

Intrigerend . En merkwaardige hersenkronkels die jij hebt ...
                      Canon 350D | Canon 50 F1.4 | Tokina 12-24 F4 | Tamron 28-75 F2.8 | Sigma 70-300 F4-5.6 | Sony DSC F717

Comment

Speciallekes!! Heel knap!

Grtz, Fabienne
                        Het leven is net een doos Lego: je kunt er iets moois van bouwen, of juist niet....
                        BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
                        The name of the game is to fill the frame!
                        http://Fabke.fotopic.net

Comment

Supercalifragilisticexpialidocious!!!
                          Je blijft ons steeds verbazen Frans.
                          Wat die reflecties betreft valt het me op dat die in 1 en 2 practisch op dezelfde plaats optreden. En hier denk ik terug aan een techniek die men vroeger toepaste bij X-ray fotografie nl. het maken van een filter bij opname (2de belichting met enkel dummy). Daarna worden beide opnamen gesandwiched zodat een deelresultaat ontstaat. Weet niet of dit in jouw opstelling mogelijk is.

Henri
                          Last edited by kodachrome; 16 oktober 2006, 02:10.
                          lidnummer: BD0435BE

Comment

heel knap gedaan hoor en prachtig om naar te kijken.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Prrraaaaccchhhhtttiiiigggg
                              Groetjes Vicky

Comment

Working...
                              X