Een impressie;
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Op de markt...
Collapse
X
-
-
Re: Op de markt...
mooi gedaan hoor.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
-
Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk berichtWaarom geen kleur? Is dat mss taboe?
Henri
Comment
-
Knappe foto's!
Ben ook fan van zwart-wit.
Hoewel ik deze toch ook héél erg graag in een kleurtje had gezien...Zowat vanalles: http://www.flickr.com/photos/philflash/
Concerten en voorstellingen: http://musicslides.wordpress.com/
Comment
-
mooie reeks
vind foto drie best wel grappig al die benen in alle maten al lijken ze allen het zelfdeGroetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/
Comment
-
-
Prachtige reeks...Nikon D70S, Nikon D300, hoop glaswerk, flitsje...
http://www.esveaa.be
Comment
-
Een heel erg mooie samenhangende sterke serie met een goede expressie van een markt gebeuren.
Een fotograaf heeft de keuze zijn beelden te brengen in kleur of zwart-wit. Dit blijft een keuze van de fotogaaf.
Hier koos de fotograaf voor de zwart-wit versie waardoor de beelden rustiger overkomen maar wel meer duiding hebben. Naar mijn gevoel is hier als serie de zwart-wit uitvoering de goede keuze gemaakt. Had de fotograaf hier voor deze serie kleur gekozen dan had als snel de serie uitgemond in een kakofonie van kleuren.
In de serie vinden we mooie contrasten, goede gebruik van dof. Grijstinten gaande van wit tot het diepe zwart.
Foto 1
De sterkte in foto één zit hem in het abstracte repeterende beeld van brood. Door de het lichte abstracte beeld heeft men niet meteen door dat het om het dagelijks brood gaat, waardoor de kijker iets langer het beeld in zich moet opnemen.
Foto 2
Dromerig in je eentje staan wachten op je bestelde waren hoewel voor de omstanders de drukte van het marktgebeuren volop verder gaat.
Foto 3
Perfect gebruik van DOF waardoor de alle aandacht wordt getrokken op aanbieding, gelijktijdig zien we de koopwaar netjes opgesteld in de achtrergrond.
Foto 4
Wonderlijk mooi is de blik van de dame. Die blik van de dame spreekt boekdelen. Je ziet haar letterlijk met de ogen vragen “en wat vind jij ervan”
Foto 5
Heerlijk mensen kijken. Iedereen is bezig met het marktgebeuren. Mooi vastgelegde mimiek.
Foto 6
Goede gebruik van DOF. Via deze DOF is het net of de fotograaf je helpt bij het kiezen uit de aangeboden massa broeksriemen.
Voor mij een geslaagde serie.Spookys Fotoweb
BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door spooky Bekijk berichtEen fotograaf heeft de keuze zijn beelden te brengen in kleur of zwart-wit. Dit blijft een keuze van de fotogaaf..
Bij TV hadden we zw-w en dan kleur (o wonder, iedereen wil het)
In fotografie hadden we zw-w en daarna Kleur en dat was weerom een enorme stap naar de werkelijkheid toe.
Zw-w fotografie is een conventie want niemand ziet zo (tenzij radiologen en soms ook piloten bij hoge negatieve G- waarden).
Als U vindt dat zw-w meer duiding schept kan U in de toekomst mss de wereld aanschouwen door een zwart gerookte bril.
Geef mij maar de natuur die zo harmonieus en kleurrijk geschapen werd. Zelfs bij mist zien we nog kleur en zelfs 's nachts kunnen wij, dank zij de kleurstaafjes in ons oog, nog verschillende (blauw-)tinten onderscheiden.
Zw-W is kunstzinniger zal U opmerken. Vergeet niet dat de vroegere fotografen zich niet anders konden uiten. Hebben de moderne fotografen mss angst van kleur? Zijn ze die technieken niet meester? Denken ze dat zw-w hun beelden extra Kunstzinnig maken (met grote K). Ooit al originelen in Zw-W gezien van Rembrandt, Breughel, Rubens,....
Henri
P.S. indien off-topic verplaats het dan maar.lidnummer: BD0435BE
Comment
-
Aan alleen bedankt voor de commentaren!
Spooky, dank voor de moeite te nemen elke foto op zich een beoordeling te geven. Foto 4 is eigenlijk mijn favoriet uit de reeks. Hier staat er ook een iets grotere versie van.
Henri, om het antwood heel eenvoudig te houden;
Als ik vind dat de kleuren een meerwaarde hebben hou ik ze in kleur. Ik heb ook niets tegen foto's met kleur. Op mijn site staan genoeg kleurrijke foto's. Kijk bijvoorbeeld maar hier of hier.
Mijn ogen kan ik niet op zwart wit zetten, hoewel dat soms ook wel aangenaam zou zijn. Gelukkig kunnen we dat met foto's wel
Comment
-
-
@ to kodachrome
Mod off:
Als ik zeg “Een fotograaf heeft de keuze zijn beelden te brengen in kleur of zwart-wit. Dit blijft een keuze van de fotogaaf.” Dan was dit niet een uitspraak als Mod maar eerder mijn persoonlijke visie. Uiteraard respecteer ook ik Uw visie waarin je duidelijk maakt dat Uw voorkeur eerder gaat naar kleur dan naar zwart-wit.
@ to Maarten_T
Ja foto 4 is de topper van de serie omdat deze foto beeldend spreekt. In de grotere versie komt dat nog sterker tot uiting.
Heb intussen ook eens je kleurfoto’s op Uw persoonlijk web bekeken. Zeker een aanrader om eens te bekijken. Vooral de panoramische foto’s lijken me heel sterk.Spookys Fotoweb
BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300
Comment
-
Zeer knappe reeks!!
Heb altijd zelf eens iets willen doen met het marktgebeuren. In mijn beroep (buschauffeur) breng ik wekelijks veel mensen naar verschillende markten.
Mss 2 reeksen maken? Eentje enkel de mensen en eentje de rest?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk berichtWaarom geen kleur? Is dat mss taboe?
Is er iets kleurrijkers dan een markt.
Ik heb nog nooit zwart wit gezien tenzij op radiografies.
God oh god waarom hebt U die kleurrijke wereld geschapen?
Henri
Ik zou eerder eens iets over de foto's zelf zeggen
_______
Een zeer mooie reeks, die wel voor zichzelf spreekt.
Die 4de foto geeft een zeer duidelijk beeld van de markt :d
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Emike Bekijk berichtMag ik zeggen dat ik deze opmerking vrij onbeschoft vindt?
Ik zou eerder eens iets over de foto's zelf zeggen
_______
Een zeer mooie reeks, die wel voor zichzelf spreekt.
Die 4de foto geeft een zeer duidelijk beeld van de markt :d
- nr1 moeilijke determinatie gezien een belangrijke faktor ontbreekt, nl kleur. Gaat het hier om broden of hespen of...? Zie eentonige grijs
- nr2 compo laat te wensen over vooral i.v.m. persoon links op voorgrond en de twee verticalen die een compo in een compo maken (mss daar afsnijden)
- nr3 knap beeldopbouw maar weerom gebrek aan wat kleur
- nr4 superbeeld qua expressie. Op het juiste moment afgedrukt. Beeld kan zeker aan expressie winnen door rechts wat te knippen in de overdaad van kleding. Het gaat hier vooral om een dialoog ts de dame en iemand links die ze argwanend bekijkt. Dan is het rechter deel veel te veel en trekt het te veel de aandacht (less is more!!)
- nr5 ééntonige grijze massa; te horizontale opbouw met een tweede lijn als alliteratie
- nr6 verkeerd geplaatste scherpte.
Alles bijeen zeer verdienstelijk en beantwoordend aan gesteld doel van poster maar onvoldoende voor mijn smaak en gevoelen.
Henrilidnummer: BD0435BE
Comment
Comment