Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hardcore-punk show

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hardcore-punk show

bedankt voor de reacties, de foto is fotografie-technisch misschien niet top, maar ik denk wel dat ik geslaagd ben in m'n opzet om de actie en energie van de bassist vast te leggen

Yannick

Comment

Lichtsterkere lens aanschaffen en overwegen om je flits in je hand te houden (draadloos of met een kabeltje). Bouncen op de vloer kan op hardcore-shows prachtige effecten opleveren. (flitskracht bijregeln)
      www.brunodyserinck.be
      https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
        Lichtsterkere lens aanschaffen en overwegen om je flits in je hand te houden (draadloos of met een kabeltje). Bouncen op de vloer kan op hardcore-shows prachtige effecten opleveren. (flitskracht bijregeln)
        Heb je misschien ergens een voorbeeldfoto van zo'n effect door te flitsen op de vloer, lijkt me wel interessant

Yannick

Comment

In de tijd dat ik (soms) naar punkconcerten (UK Subs, The Exploited, GBH) ging, was er niet veel samenhorigheid.

Ofwel was er een vechtpartij tussen de skins en de anarcho's, of wel tussen de punks en de flikken. Als het concert al niet werd afgelast na telefoontjes van bezorgde buren.

De eerste keer dat ik naar een punkclub ging, vroeg iemand mij of ik smack bijhad, en ik dacht dat het een soort snoep was.
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Consiglieri Bekijk bericht
            Omdat jij het niet eens bent met de meningen, wil dat nog niet zeggen dat het bull**** is.
            Voor opmerkingen als "dit zijn situaties waar je helaas beter je camera niet boven haalt", past maar één beschrijving, het spijt me. Fotograferen kan overal, en een gedreven fotograaf moet altijd bereid zijn zijn camera boven te halen, ook (en soms vooral) als er géén zee van licht is.

Comment

.....
              Last edited by Sloef1740; 23 januari 2011, 13:52.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
                Heb je misschien ergens een voorbeeldfoto van zo'n effect door te flitsen op de vloer, lijkt me wel interessant

Yannick
                Op het eastcoastforum heb ik tal van zo'n foto's tegengekomen. Maar naar ik geloof is dat forum nu verplaatst naar "No Nonsense"... Effekes googlen met de term eastcoastforum inbegrepen zou je wel resultaten kunnen geven.

Indertijd in de Vortn Vis en op andere kleinschaliger hc shows heb ik ze veel zien fotograferen met de flits in de hand.

Eneuh... een HC/PUNK gig kun je niet vergelijken met een andere show. Ze gaan je niet van voor het podium halen als je staat te flitsen... duw gewoon de flits niet in één van die gasten hun gezicht
                www.brunodyserinck.be
                https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sloef1740 Bekijk bericht
                  , technisch = waardeloos
                  Technisch waardeloos ??? Dan toch alleen in de ogen van fantasieloze pixelpeepers. Dit is een typische oprisping van wat ik het 'fotoclubsyndroom' noem: alle creativiteit wordt er geofferd op het altaar van de oude, voorbijgestreefde regeltjes. Dit is een meesterwerkje, ook technisch.

Nu weet ik ook weer waarom ik hier nog zelden kom kijken. 'k Ben al terug weg.

Comment

Ieder heeft z'n mening over een foto...
                    Bedankt voor de comments!

Yannick

Comment

.....
                      Last edited by Sloef1740; 23 januari 2011, 13:52.

Comment

Kan ik voor dat draadloos flitsen bijvoorbeeld zo'n cactus v4 setje gebruiken?

Comment

......
                          Last edited by Sloef1740; 23 januari 2011, 13:51.

Comment

Leuke foto, prima sfeer. Typische 'hardcore punkfoto'. En inderdaad, flitsen is geen enkel probleem bij zo'n optreden en eigenlijk ook een van de enige opties om toch maar iets of wat scherpe foto's te krijgen. Die gasten staan dus geen 3 seconden stil hé :-)
                            Done? Not done? Kijk eens naar Cindy Frey, die heeft fotoboek van met zulke foto's (A girl at the rockshow) en ze is er toch ver mee geraakt.
                            Da's voor mij 't leuke aan concertfotografie: elke genre muziek heeft toch zijn specifieke 'sfeer' qua foto's.
                            www.YourConcertShots.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rsted Bekijk bericht
                              Leuke foto, prima sfeer. Typische 'hardcore punkfoto'. En inderdaad, flitsen is geen enkel probleem bij zo'n optreden en eigenlijk ook een van de enige opties om toch maar iets of wat scherpe foto's te krijgen. Die gasten staan dus geen 3 seconden stil hé :-)
                              Done? Not done? Kijk eens naar Cindy Frey, die heeft fotoboek van met zulke foto's (A girl at the rockshow) en ze is er toch ver mee geraakt.
                              Da's voor mij 't leuke aan concertfotografie: elke genre muziek heeft toch zijn specifieke 'sfeer' qua foto's.
                              in de jaren 70 en 80 was dit soort fotografie een enorme hype trouwens

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
                                Ik kom hier niet zo dikwijls meer kijken wegens gebrek aan tijd en wegens te veel banale concertfoto's, maar dit is één van de betere foto's die hier getoond worden! Sfeer volop en de rest is bull****.

volledig mee eens..
                                degelijke foto

Comment

Working...
                                X