Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hardcore-punk show

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hardcore-punk show

Oorspronkelijk geplaatst door Sloef1740 Bekijk bericht
    Fotograferen gaat overal, zelfs zonder flits, je moet gewoon de ruis erbij nemen

je kan in bepaalde gevallen veel 'gravere' foto's maken met flash en een lange sluitertijd, dan zonder imo..

de foto van de TS is zo een geval. met de flash het subject bevriezen en het omgevingslicht laten binnenstromen door de lange sluitertijd..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
      Technisch waardeloos ??? Dan toch alleen in de ogen van fantasieloze pixelpeepers. Dit is een typische oprisping van wat ik het 'fotoclubsyndroom' noem: alle creativiteit wordt er geofferd op het altaar van de oude, voorbijgestreefde regeltjes. Dit is een meesterwerkje, ook technisch.
      Of het een meesterwerk technisch is... zou ik niet durven zeggen. Maar het capteert de sfeer wel goed, en das tenslotte belangrijker. Ik ben het wel 100% eens met dat "fotoclubsyndroom" dat je hier mooi omschrijft en waar ik me hier soms ook aan erger. Scherpe foto's van een domme mus worden de hemel ingeprijst (zolang ze op de gulden snede zitten). Wel dan vind ik deze 10x leuker om te bekijken. Heb trouwens even op je fb profiel gekeken en o.a. deze is een deel van een zalig reeksje! Keep it up!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Arkas Bekijk bericht
        Of het een meesterwerk technisch is... zou ik niet durven zeggen. Maar het capteert de sfeer wel goed, en das tenslotte belangrijker. Ik ben het wel 100% eens met dat "fotoclubsyndroom" dat je hier mooi omschrijft en waar ik me hier soms ook aan erger. Scherpe foto's van een domme mus worden de hemel ingeprijst (zolang ze op de gulden snede zitten). Wel dan vind ik deze 10x leuker om te bekijken. Heb trouwens even op je fb profiel gekeken en o.a. deze is een deel van een zalig reeksje! Keep it up!
        Dank je voor je commentaar Dat reeksje is er een van vorig weekend

Yannick

Comment

.............Scherpe foto's van een domme mus worden de hemel ingeprijst (zolang ze op de gulden snede zitten)............
          Gewoon eens zelf proberen hé, U zult dan misschien respect hebben voor die fotografen die er uren tijd in steken om die perfecte foto te maken

grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
            Dank je voor je commentaar Dat reeksje is er een van vorig weekend

Yannick
            Inderdaad prachtige foto achter die link. Ik wou dat ik ze gemaakt had! Zo'n kracht en emotie.

Comment

Ik ben het wel 100% eens met dat "fotoclubsyndroom" dat je hier mooi omschrijft en waar ik me hier soms ook aan erger. Scherpe foto's van een domme mus worden de hemel ingeprijst (zolang ze op de gulden snede zitten). Wel dan vind ik deze 10x leuker om te bekijken.
              BD is trouwens regelmatig in hetzelfde bedje ziek als de fotoclubs, als ik zie wat er soms voor de Hall of Fame wordt geselecteerd. Technisch afgelikte, maar zielloze shots. Foto's zoals die achter deze link zie ik er zelden, en nochtans is dit fotografie die zich op eenzame hoogte bevindt. Subliem.

Comment

BD is trouwens regelmatig in hetzelfde bedje ziek als de fotoclubs, als ik zie wat er soms voor de Hall of Fame wordt geselecteerd. Technisch afgelikte, maar zielloze shots. Foto's zoals die achter deze link zie ik er zelden, en nochtans is dit fotografie die zich op eenzame hoogte bevindt. Subliem.
                Altijd zonde wanneer men om een bepaalde foto of soort fotografie de hoogte in te prijzen, nood heeft om ander werk de dieperik in te boren.

Een kunstenaar die minder toegankelijke kunst maakt, maakt zich er niet druk om wanneer meerderheid zijn kunst niet zal appreciëren. Die luistert naar de reacties, en haalt zijn appreciatie uit kleine positieve reacties van een enkeling.
                Verkondigen dat al de rest quatsch is komt nogal artsy fartsy over.

My 2cts
                Canon EOS 5DmkII | Canon Speedlight 580EX | Canon 50mm F1.4 - Canon 24-70mm F2.8 L - Canon 70-200mm F2.8 IS L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quint'n Bekijk bericht
                  Altijd zonde wanneer men om een bepaalde foto of soort fotografie de hoogte in te prijzen, nood heeft om ander werk de dieperik in te boren.
                  My 2cts
                  Het één kon ik dit geval niet zonder het ander, bij wijze van illustratie. Ik boor ook geen werk de dieperik in; ik beweer alleen dat ik het dikwijls nogal zielloos vind. In tegenstelling tot dit werk, dat pakt en beroert.

Tussen haakjes: het is 'arty farty'. Kwestie van niet nog een verkeerde uitdrukking ingang te doen vinden. Zoals kantje boordJE enz...

Comment

Ik heb met veel plezier dit topic gelezen, maar heb me wat uit de discussie gehouden.
                    Concertfoto heeft gelijk als hij zegt dat er soms een soort 'fotoclubsyndroom' heerst, maar dat maakt al de rest nog niet meteen kunst. Ik vind dit een energieke plaat, maar het echte meesterwerk dat concertfoto erin ziet, dat gevoel mis ik toch. Die achter de link vind ik bijvoorbeeld al beter.
                    www.janvandenbulck.com

Comment

Bedankt voor comments,
                      ik ben me er van bewust dat het geen wow plaatjes zijn, maar uit commentaar kan ik alleen maar leren

Yannick

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
                        Bedankt voor comments,
                        ik ben me er van bewust dat het geen wow plaatjes zijn, maar uit commentaar kan ik alleen maar leren

Yannick
                        De foto achter de link is een onmiskenbare 'wow'-shot, Yannick. En als pro met meer dan 10 jaar ervaring heb ik toch stilaan zo'n beetje een idee... geloof me dus maar. Congrats.

Comment

De foto achter de link is een onmiskenbare 'wow'-shot, Yannick. En als pro met meer dan 10 jaar ervaring heb ik toch stilaan zo'n beetje een idee... geloof me dus maar. Congrats.
                          Thx! Werk je voor een bepaald site/magazine of gewoon for-fun?

Yannick

Comment

Voor (o.a.) Belga, Clouseau, Natalia, SoulSister, Roularta, PSE, Sportpaleis, Standaard Boekhandel (kookboeken), de Persgroep, ... overwegend concerten.

Comment

Voor (o.a.) Belga, Clouseau, Natalia, SoulSister, Roularta, PSE, Sportpaleis, Standaard Boekhandel (kookboeken), de Persgroep, ... overwegend concerten.
                              Fijn om je hier nog eens tegen te komen.......en de discussie die je ontlokt, is erg boeiend.....af en toe ons eens herbronnen, kan zeker geen kwaad.

Nu ik moet toegeven dat dergelijke fotografie zich bij BD op een eenzame hoogte bevindt. maar daarbuiten kom ik het erg vaak tegen......als je de techniek beet hebt is het maken van dergelijke foto's niet zo uitzonderlijk...........zelf heb ik er me nog niet aan gewaagd. gewoon omdat dergelijke feestjes niet mijn ding zijn.......

Voor wat de concertfotografie op BD betreft........ik zou hier ook graag wat meer experimenteerdrift willen zien.........regelmatig waag ik er mij ook aan, maar de BD-kijker loopt er meestal niet warm voor........de foto's die thuis tegen de muur hangen zijn niet altijd deze die hier het best onthaald werden.

En ook ik erger me eigenlijk een beetje aan wat hier vaak de hemel wordt ingeprezen........
                              maar dat is een ander verhaal.....
                              facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaak56 Bekijk bericht
                                Fijn om je hier nog eens tegen te komen.......en de discussie die je ontlokt, is erg boeiend.....af en toe ons eens herbronnen, kan zeker geen kwaad.

Nu ik moet toegeven dat dergelijke fotografie zich bij BD op een eenzame hoogte bevindt. maar daarbuiten kom ik het erg vaak tegen......als je de techniek beet hebt is het maken van dergelijke foto's niet zo uitzonderlijk...........zelf heb ik er me nog niet aan gewaagd. gewoon omdat dergelijke feestjes niet mijn ding zijn.......

Voor wat de concertfotografie op BD betreft........ik zou hier ook graag wat meer experimenteerdrift willen zien.........regelmatig waag ik er mij ook aan, maar de BD-kijker loopt er meestal niet warm voor........de foto's die thuis tegen de muur hangen zijn niet altijd deze die hier het best onthaald werden.

En ook ik erger me eigenlijk een beetje aan wat hier vaak de hemel wordt ingeprezen........
                                maar dat is een ander verhaal.....
                                Hey Jaak. Long time no see! Ik kom hier nog zelden piepen, wegens weinig spectaculairs te beleven. En zoals je ook al opmerkt: het stoort me ook vooral dat heel middelmatige shots hier soms de hemel worden ingeprezen. Weinig realiteitszin... Eens écht in opdracht werken (en dan bedoel ik niet van een site), zou veel ogen doen opengaan.
                                Als ik nog eens kom kijken, dan is het meestal om eens jouw werk te bewonderen, plus dat van een paar andere vaste waarden...

Maar zoals je opmerkt, het is hier voor het overige allemaal zo braafjes. Daarom ben ik altijd blij verrast als ik een iets frissers zie, zoals dit. Natuurlijk technisch niet zo ingewikkeld, als je met 'gordijnen' weet om te gaan, maar het springt er hier toch uit.

Ben intussen zelf gedeeltelijk overgeschakeld op video: meer creatieve mogelijkheden.
                                Last edited by Concertfoto; 25 januari 2011, 09:22.

Comment

Working...
                                X