Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hardcore-punk show

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hardcore-punk show

Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
    Technisch waardeloos ??? Dan toch alleen in de ogen van fantasieloze pixelpeepers. Dit is een typische oprisping van wat ik het 'fotoclubsyndroom' noem: alle creativiteit wordt er geofferd op het altaar van de oude, voorbijgestreefde regeltjes. Dit is een meesterwerkje, ook technisch.

Nu weet ik ook weer waarom ik hier nog zelden kom kijken. 'k Ben al terug weg.

Off topic: haha ken ik ook, kom hier ook nog zelden door dit gezever hier.

On topic: vind de foto zeker geslaagd, kon mss beter standpunt genomen hebben of een andere crop om de bassist beter te isoleren maar op een concert moet je er ook snel bij zijn om de juiste pic te pakken te krijgen.
    blijven door gaan zou ik zeggen!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door denjazzer Bekijk bericht
      Off topic: haha ken ik ook, kom hier ook nog zelden door dit gezever hier.

On topic: vind de foto zeker geslaagd, kon mss beter standpunt genomen hebben of een andere crop om de bassist beter te isoleren maar op een concert moet je er ook snel bij zijn om de juiste pic te pakken te krijgen.
      blijven door gaan zou ik zeggen!!
      Je zegt het inderdaad zelf al, snel zijn, zeker op dat soort shows heb je niet veel keuze uit standpunten (of je kan je flits aan de andere kant van de zaal gaan zoeken omdat ze geraakt is door en voet ofzo )

Bedankt voor je reactie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
        Je zegt het inderdaad zelf al, snel zijn, zeker op dat soort shows heb je niet veel keuze uit standpunten (of je kan je flits aan de andere kant van de zaal gaan zoeken omdat ze geraakt is door en voet ofzo )

Bedankt voor je reactie!
        yep ken da , heb daar ook nog gestaan

Comment

leuk om mense te zien met dezelfde muzieksmaak als mij (smile because it happened, don't cry because its over, have heart) enne tis een leuke, mooie foto en over flitsen, ik heb mijn camera pas en ben goed bevriend met mense in een hardcoregroepje ik heb ze al duizenden keren gevraagd of de flits storend is en ze merken het nog niet eens op het podium de drummer staat er zelfs op dat ik de camera in zen gezicht duw om een goeie foto te maken. Het doet echt goed om de woorden verbondenheid te horen bij hardcore want dit gevoel ervaar je echt op elk showke.
          Enne lange sluitertijden geven soms werkelijk mooie foto's denk maar aan bulbfotografie. Soms moet je meer pragmatisch denken als het over techniciteit van foto's gaat enne ik maak geen goede foto's maar bij mij gaat momenteel passie's boven talent, ik amuseer met men camera
          jouw foto daarentegen vind ik zeer mooi, doet me uitkijken om op een volgend showke foto's te gaan nemen
          Take nothing but pictures, leave nothing but footprints

Comment

Die 'verbondenheid' bij hardcore concerten vind ik maar bull****.

Wat blijft daar binnen 10 jaar van over ?

Soms denk ik dat sxe gewoon een fase is, men doet het een paar jaar, maar dan komen er vrouw en kindjes en is het gedaan met de 'idealen'.

Er zijn veel straight edgers van 18, maar hoeveel van 30 jaar oud ?

Soms denk ik dat het een manier is om zich te onderscheiden, beter te voelen etc ...

Ik ben zelf een veggie en aktivist bij Gaia, Eva, t Blauwe Kruis etc, maar ik begin er nooit over tegen mensen die me niet kennen.

Anyway, ik ben opgegroeid met punk en new wave en ik zag The Exploited, The Ex, UK Subs, GBH al in 1986.

In die tijd waren er gevechten tussen de anarcho's en de skins, kon elk concert door de flikken geannuleerd worden, reclameerden de buren van de concertzaal omdat er teveel 'krapuul' rondhing ...

Die foto waarmee dit topic begonnen is, begin ik ergens wel te apprecieren btw.
            Last edited by johan de man; 30 januari 2011, 11:37.
            Canon-man. Concerten en natuur.
            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
              Die 'verbondenheid' bij hardcore concerten vind ik maar bull****.

Wat blijft daar binnen 10 jaar van over ?

Soms denk ik dat sxe gewoon een fase is, men doet het een paar jaar, maar dan komen er vrouw en kindjes en is het gedaan met de 'idealen'.

Er zijn veel straight edgers van 18, maar hoeveel van 30 jaar oud ?

Soms denk ik dat het een manier is om zich te onderscheiden, beter te voelen etc ...

Ik ben zelf een veggie en aktivist bij Gaia, Eva, t Blauwe Kruis etc, maar ik begin er nooit over tegen mensen die me niet kennen.

Anyway, ik ben opgegroeid met punk en new wave en ik zag The Exploited, The Ex, UK Subs, GBH al in 1986.

In die tijd waren er gevechten tussen de anarcho's en de skins, kon elk concert door de flikken geannuleerd worden, reclameerden de buren van de concertzaal omdat er teveel 'krapuul' rondhing ...

Die foto waarmee dit topic begonnen is, begin ik ergens wel te apprecieren btw.
              Verbondenheid is dan ook een persoonlijk gevoel bij zo'n optreden, en wat je zegt over sommige straight edgers is ook pure waarheid maar dit is niet bij iedereen het geval. Trouwens niet iedereen die naar zo'n show gaat is straight-edge, persoonlijk ben ik 17jaar en eet ik geen vlees maar rook ik wel en drink ik of en toe wel eens een pintje. Maar ik vind persoonlijk wel dat de oorspronkelijke punk waar je het over hebt wel heel anders is dan de huidige hardcore. De oorspronkelijke punk moet in een ander tijdschema en andere leefwereld geplaatst worden, oorspronkelijk is deze muziek gemaakt door mensen van de straat, hun kledij was een uiting maar ze droegen dit ook vooral omdat ze gewoonweg niet genoeg geld hadden om mooiere kledij aan te schaffen. Verbondenheid bij hardcoreshows nu, in België, is er gewoon omdat men mensen vind met dezelfde smaak van muziek en met mensen die geïntresseerd zijn in dezelfde wereldproblemen. Naar mijn aanvoelen wordt er nu niet naar een hardcoreshow gegaan om te vechten maar om de muziek en om je te amuseren. Of ben ik daar volledig fout in? (het is dan ook maar een mening)
              Dit is misschien off-topic en hoort misschien niet thuis op een fotografieforum dus ik sluit af dat dit een goede foto is en dat de foto onder de link een vreselijk goede foto is.
              Take nothing but pictures, leave nothing but footprints

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thibaut Bekijk bericht
                Verbondenheid is dan ook een persoonlijk gevoel bij zo'n optreden, en wat je zegt over sommige straight edgers is ook pure waarheid maar dit is niet bij iedereen het geval. Trouwens niet iedereen die naar zo'n show gaat is straight-edge, persoonlijk ben ik 17jaar en eet ik geen vlees maar rook ik wel en drink ik of en toe wel eens een pintje. Maar ik vind persoonlijk wel dat de oorspronkelijke punk waar je het over hebt wel heel anders is dan de huidige hardcore. De oorspronkelijke punk moet in een ander tijdschema en andere leefwereld geplaatst worden, oorspronkelijk is deze muziek gemaakt door mensen van de straat, hun kledij was een uiting maar ze droegen dit ook vooral omdat ze gewoonweg niet genoeg geld hadden om mooiere kledij aan te schaffen. Verbondenheid bij hardcoreshows nu, in België, is er gewoon omdat men mensen vind met dezelfde smaak van muziek en met mensen die geïntresseerd zijn in dezelfde wereldproblemen. Naar mijn aanvoelen wordt er nu niet naar een hardcoreshow gegaan om te vechten maar om de muziek en om je te amuseren. Of ben ik daar volledig fout in? (het is dan ook maar een mening)
                Dit is misschien off-topic en hoort misschien niet thuis op een fotografieforum dus ik sluit af dat dit een goede foto is en dat de foto onder de link een vreselijk goede foto is.
                Ik lees dit alles nu pas maar ben het volledig eens met wat thibaut hier allemaal zegt... Ook ik begin niet tegen iedereen meteen te stoefen dat ik edge ben of vegetariër, waar ook niet over te stoefen valt, 't is gewoon een keuze die je maakt...
                En als je op je 30e geen idealen meer hebt vanwege je partner en kids, sorry maar dan heb je jezelf volgens mij tijdens je jeugd wat wijsgemaakt...

Nu graag enkel nog on-topic reacties over de foto, voor wie interesse heeft in het hele hardcore/punk verhaal raad ik de documentaire 'american hardcore' aan

Allen bedankt voor de comments

Yannick

Comment

Vanaf nu nog enkel comments op de foto, dit is ook wat TS vraagt.
                  Alle off-topic berichten zullen verwijderd worden.

Red Falcon
                  Moderator

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
                    Nu graag enkel nog on-topic reacties over de foto.

Yannick
                    Een on-topic comment: ik zie dat de foto is genomen met een sluitertijd van 1/15 seconde. Vroeger, voor de komst van IS en VR lenzen was het zo goed als onmogelijk om dan een scherp resultaat te hebben. Nu is dat in veel gevallen wél doenbaar, zeker als je een vaste hand hebt. Als beroepsfotograaf heb ik op die vaste hand trouwens getraind, en ik kan het iedereen aanraden. Wat met gewichtjes werken, of een hobby uitoefenen die een vaste hand vereist, zoals pistoolschieten. Dan is er zelden een foto met 1/15 sluitertijd onscherp.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
                      Een on-topic comment: ik zie dat de foto is genomen met een sluitertijd van 1/15 seconde. Vroeger, voor de komst van IS en VR lenzen was het zo goed als onmogelijk om dan een scherp resultaat te hebben. Nu is dat in veel gevallen wél doenbaar, zeker als je een vaste hand hebt. Als beroepsfotograaf heb ik op die vaste hand trouwens getraind, en ik kan het iedereen aanraden. Wat met gewichtjes werken, of een hobby uitoefenen die een vaste hand vereist, zoals pistoolschieten. Dan is er zelden een foto met 1/15 sluitertijd onscherp.
                      eu, de reden dat de foto 'scherp' is komt door het gebruik van flash..

U slaat de bal volledig mis

Comment

Working...
                      X