Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Natalia Kick Off

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Natalia Kick Off

Prachtige verlichting tov de gemiddelde festival en geen last van tegenlicht. Lijkt mij heerlijk om daar foto's te mogen trekken.

Tegen volgende week zijn mijn Pestpop foto's waarschijnlijk verwerkt en het wordt tijd dat ze gepost worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rapture Bekijk bericht
      Prachtige verlichting tov de gemiddelde festival en geen last van tegenlicht. Lijkt mij heerlijk om daar foto's te mogen trekken.

Tegen volgende week zijn mijn Pestpop foto's waarschijnlijk verwerkt en het wordt tijd dat ze gepost worden.

Prachtige verlichting, dat wel, maar vergeet het van dat tegenlicht. Light designers hebben tegenwoordig de onhebbelijke gewoonte om een serie Varilites met de regelmaat van een klok richting publiek te laten zwiepen. Als je dan net afdrukt heb je een mooi zwart schermpje met één lichtpunt...
      Al viel dat bij dit concert nu toevallig nogal mee. Met dank aan de lichtjongens.

Comment

Zo heten die "fotograaf-onvriendelijke" dingen die regelmatig een lichtbundel voor de artiesten werpen. Meestal zijn artiesten langsachteren meer verlicht dan de voorkant.

Comment

1 en 3 voor mij

2 komt raar over
          't is precies da ze een ei gaat leggen
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Dit is weer klasse zeker met iso1250. De ruis valt echt reuze mee.

Voorkeur voor foto3, prachtige emoties

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
              1 en 3 voor mij

2 komt raar over
              't is precies da ze een ei gaat leggen
              Neenee, geen ei. Ze had mij juist in 't oog gekregen. Ik ken die uitdrukking van mijn vrouw, die kijkt ook zo als ze 's morgens wakker wordt en mij ontwaart.

Comment

Knappe foto's, en de aanwezige ruis, is niet in die mate dat ze me stoort.
                Enkel foto 1 vind ik wat plat. Precies een open volgspot zonder kleurcorrectie die haar platdrukt?

Ivm tegenlicht op shows: Ben zelf lichttechnieker/ontwerper, en ik lees hier telkens maar dat men klacht over de lichtomstandigheden... Misschien ook even niet vergeten dat die shows ontworpen worden voor de mensen is de zaal, en niet om het de fotograaf in de best omgelijke omstandigheden te laten werken. Een show maken op een podium met artiesten, kan je het best met tegenlicht. frontlicht is er meestal ook met de nodige KW's voorzien, zeker op dit soort events. Echter hangt er veel van het soort event af, vaak in samenspraak met de artiesten. Soms is er de keuze waar er gekozen wordt om de artiest slechts lichtjes naar de voorgrond te laten komen, zodat hij mooi in een uitgedacht geheel past, en voor het publiek in de zaal te zien is, dat dit voor de fotograaf niet meevalt, dat is vaak een feit, maar op dat moment draait het daar nu eenmaal niet om.

Tot zover die offtopic gezever van mij, die nu zijn modsvest weer aantrekt
                Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LJ Tom Bekijk bericht
                  Knappe foto's, en de aanwezige ruis, is niet in die mate dat ze me stoort.
                  Enkel foto 1 vind ik wat plat. Precies een open volgspot zonder kleurcorrectie die haar platdrukt?

Ivm tegenlicht op shows: Ben zelf lichttechnieker/ontwerper, en ik lees hier telkens maar dat men klacht over de lichtomstandigheden... Misschien ook even niet vergeten dat die shows ontworpen worden voor de mensen is de zaal, en niet om het de fotograaf in de best omgelijke omstandigheden te laten werken. Een show maken op een podium met artiesten, kan je het best met tegenlicht. frontlicht is er meestal ook met de nodige KW's voorzien, zeker op dit soort events. Echter hangt er veel van het soort event af, vaak in samenspraak met de artiesten. Soms is er de keuze waar er gekozen wordt om de artiest slechts lichtjes naar de voorgrond te laten komen, zodat hij mooi in een uitgedacht geheel past, en voor het publiek in de zaal te zien is, dat dit voor de fotograaf niet meevalt, dat is vaak een feit, maar op dat moment draait het daar nu eenmaal niet om.

Tot zover die offtopic gezever van mij, die nu zijn modsvest weer aantrekt
                  Groot gelijk Tom: het licht is er voor het publiek in de zaal, niet voor de fotografen. Soms hebben we echter al eens het voorrecht tijdens de generale te moeten (mogen!) trekken, en dàn is het natuurlijk andere koek: zelfs de kleurtemperatuur mogen we dan bestellen, bijna tot op de graad Kelvin nauwkeurig! En het achtergrondkleurtje mogen we er dan ook nog bij kiezen. Geen kwaad woord dus over de lichtjongens. "Zo kunnen we het ook", hoor ik nu meer dan één BD-er uitroepen. Ik beken: da's pure luxe, én bovendien een privé-concertje.
                  En ja, de eerste foto is met een koele volgspot 'vol in 't bakkes' zoals wij dat noemen. Niet echt sfeerlicht.

Comment

Knappe shots.

Ook voor mij is de tweede de beste. Knappe inkijk.

Mvg...
                    Nikon member..

Nikon stuff met het nodige Nikkor en Sigma glas en klein grut..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
                      Groot gelijk Tom: het licht is er voor het publiek in de zaal, niet voor de fotografen. Soms hebben we echter al eens het voorrecht tijdens de generale te moeten (mogen!) trekken, en dàn is het natuurlijk andere koek: zelfs de kleurtemperatuur mogen we dan bestellen, bijna tot op de graad Kelvin nauwkeurig! En het achtergrondkleurtje mogen we er dan ook nog bij kiezen. Geen kwaad woord dus over de lichtjongens. "Zo kunnen we het ook", hoor ik nu meer dan één BD-er uitroepen. Ik beken: da's pure luxe, én bovendien een privé-concertje.
                      En ja, de eerste foto is met een koele volgspot 'vol in 't bakkes' zoals wij dat noemen. Niet echt sfeerlicht.
                      Fotografen zijn ook behoorlijk kritisch met licht/belichting en kunnen commentaar leveren, waarmee de lichttechniekers iets kunnen verbeteren. Van het publiek ga je meestal geen kritische feedback krijgen, ze vinden alles dat "cool" eruit ziet, wel ok. Beetje zoals familieleden/vrienden die bijna elke foto goed vinden, dan ga je feedback bij de kritischere mensen moeten zoeken.

Bepaalde discotheken/tenten/zalen/... hebben effectief hun verlichting verbeterd na kritiek van fotografen. Van "donkere hol" (zwarte achtergronden) naar een redelijk verlichte zaal, waar de foto's gekleurde achtergronden hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door X Jan X Bekijk bericht
                        Aha, daar ga je mij wss binnenkort wel vinden Evanecense of hoe schrijft het ook en Deep Purple enz.

Dus mss tot binnenkort
                        Ja, we zien mekaar daar!
                        Ik ben die met zijn zwart geschilderd ladderke (geen blinkende objecten gewenst in de frontstage), zijn brede middenstreep (toch één blinkend voorwerp in de frontstage) en de oogverblindende assistente (mijn vrouw, en bij deze mijn doos goede punten terug vol).

CU!

Comment

derde vind ik iets minder, met dat ongezonde kleur groen op haar gezicht...

Comment

Heel expressieve reeks

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
                              Ja, we zien mekaar daar!
                              Ik ben die met zijn zwart geschilderd ladderke (geen blinkende objecten gewenst in de frontstage), zijn brede middenstreep (toch één blinkend voorwerp in de frontstage) en de oogverblindende assistente (mijn vrouw, en bij deze mijn doos goede punten terug vol).

CU!
                              Ladderke ??? Explaaaain Het is trouwens nog niet bevestigd hoor, maar normaal zou het in orde moeten komen.
                              HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
                              Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

Comment

hoe geraak je tedju in de front-stage om zulke sjieke foto's te pakken?;ppp
                                ik moet het altijd met m'n zoompje uitproberen;-))
                                Sony N2 : CCD sensor 1/1,7"- 10,3 Mpix-3x optical Zoom - 6 x Digital Zoom-ISO 1600- f/2.8-8W - f/5.4-16T Snelheid: 1/8 tot 1/2000 s automatisch, 1" tot 1/2000geprogrammeerd auto, 30" tot 1/1000 s handmatig

Comment

Working...
                                X