Update
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Bruine beer + update
Collapse
X
-
-
Re: Bruine beer
Ziet er zo een "zalige loebas"uit zoals hij daar ligt. Mooi detail zichtbaar in de pels. Ligt daar ook in een mooie, natuurlijke omgeving. Enkel twijfel ik een beetje over het blauw dat aanwezig is op de neus en in de onderste schaduwpartijen van zijn lijf (poten).
Grt. Jef
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hofie Bekijk bericht........ Enkel twijfel ik een beetje over het blauw dat aanwezig is op de neus en in de onderste schaduwpartijen van zijn lijf (poten).
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
-
europese schoonheden zou ik ook eens willen fotograferen
mischien de witbalans iets warmer zetten naar mijn gevoel
voor de rest tip top ik vermoed dat deze zonder te verkleinen scherper zal ogen
maar dat heeft te maken met de kleine bestanden die we maar mogen plaatsen op belgiumdigital
Comment
-
-
Bedankt voor alle reacties en nuttige opmerkingen
Heb meteen ook een update geprobeerd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door K.photo Bekijk berichtBedankt voor alle reacties en nuttige opmerkingen
Heb meteen ook een update geprobeerd.
je hebt hem ook iets meer ruimte gegeven vind ik beter en oogt ook scherper .
dus voor mij op alle vlakken een goede verbetering
Comment
-
En toch is wat mij betreft foto 1 eerder de realiteit dan foto 2.
Zwarte vacht die glanst geeft nu eenmaal een blauwe schijn. In de tweede pic ziet die groen, en dat is niet natuurlijk.
Ik snap BD's obsessie met blauwzweem niet...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk berichtEn toch is wat mij betreft foto 1 eerder de realiteit dan foto 2.
Zwarte vacht die glanst geeft nu eenmaal een blauwe schijn. In de tweede pic ziet die groen, en dat is niet natuurlijk.
Ik snap BD's obsessie met blauwzweem niet...
leg eens een zwart papiertje in daglicht de proef op de som
en kijk wat het oog registreert niet de cameraLast edited by bagste; 19 november 2012, 21:34.
Comment
-
papiertje =/= vacht.
Maar mijn punt was; waarom percipieert men op BD een foto als beter als er een roodzweem of groenzweem op zit?
Bekijk de voorpoot van de beer. Die is groen nu. Dat kan toch de bedoeling niet zjn?
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk berichtpapiertje =/= vacht.
Maar mijn punt was; waarom percipieert men op BD een foto als beter als er een roodzweem of groenzweem op zit?
Bekijk de voorpoot van de beer. Die is groen nu. Dat kan toch de bedoeling niet zjn?
Hij had ook de kleur in het blauwkanaal een beetje kunnen dichttrekken voor direct resultaat .
mischien is het beter als we opbouwende kritiek geven en er bij zeggen hoe dit te verbeteren
dan alleen de minpuntjes op te sommen zo hebben we er allemaal iets aan en moeten
we geen nodeloze cursussen volgen , en elkaar wat bijbrengen . mij mogen ze in alle geval
altijd iets vragen in mail en zal op zo een goed mogelijke manier proberen te helpen .
is al gebeurt met goede resultaten . En het kost ons alleen een mail en wat tipwerk .
hier zou ik gewoon in photoshop bij ( add adjustment ) de saturatie blauw - 33% zetten en klaar was kees voor de kleur dan
maar als hij raw heeft zou ik het in de witbalans bijstellen dat is mijn tip . mischien komen we zo allemaal wat verder ,
en zijn er nog andere manieren van werken ik hoop ook nog wat bij te leren .
en voor af te sluiten percipieer ik de up toch beter als de 1 post .Last edited by bagste; 20 november 2012, 21:48.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bagste Bekijk berichtdat is zeker de bedoeling niet maar is in alle geval beter als het blauw .
Hij had ook de kleur in het blauwkanaal een beetje kunnen dichttrekken voor direct resultaat .
mischien is het beter als we opbouwende kritiek geven en er bij zeggen hoe dit te verbeteren
dan alleen de minpuntjes op te sommen zo hebben we er allemaal iets aan en moeten
we geen nodeloze cursussen volgen , en elkaar wat bijbrengen . mij mogen ze in alle geval
altijd iets vragen in mail en zal op zo een goed mogelijke manier proberen te helpen .
is al gebeurt met goede resultaten . En het kost ons alleen een mail en wat tipwerk .
hier zou ik gewoon in photoshop bij ( add adjustment ) de saturatie blauw - 33% zetten en klaar was kees voor de kleur dan
maar als hij raw heeft zou ik het in de witbalans bijstellen dat is mijn tip . mischien komen we zo allemaal wat verder ,
en zijn er nog andere manieren van werken ik hoop ook nog wat bij te leren .
en voor af te sluiten percipieer ik de up toch beter als de 1 post .
Bedankt Steven voor de nuttige tips, ik ga het eens proberen, en zeker zinvolle comment, enkel van opbouwende kritiek kunnen we iets leren.
@ Jochen
ook jij bedankt voor je opmerkingen hoor. Ik ben het met je eens trouwens dat de blauwzweem er in zeker mate in realiteit ook echt was. De poot was nog nat en in combinatie met het zwart van de vacht geeft dat idd een blauwzweem.
Ik denk dus dat iedereen wel ergens gelijk heeft. Sinds photoshop bestaat zijn in elk geval de eisen voor een beeld wel zeer hoog geworden. Op zich is dat goed maar langs de andere kant vind ik het vaak ten koste gaan van de waarde van een beeld zelf
Comment
Comment