Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groenling

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Groenling

één van het gladde ijs "vogelfotografie"!
    Dank voor het kijken en kommentaar.

Yves

Re: Groenling

mooi ook de pose.
    mag wel wat meer kleur in, (bedoel wat feller van kleur.)
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik mis vooral scherpte op het kopje !

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Ik mis vooral scherpte op het kopje !

grts
        Sieg
        Klopt, scherpte en kleur.
        Groet Theo
        http://500px.com/diethe

Comment

ISO 1600 op een 450D, moet je heel goede nabewerking hebben om er nog iets van te maken.
          Met een f:5.6 lens moet je het licht wat mee hebben, die gelegenheid komt wel

Comment

inderdaad net niet scherp genoeg
            D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
            Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
            Flickr - JAlbum

Comment

Vooreesrt,dank aan allen die een info hebben achtergelaten.
              Een vraagje,omtrent vogelfotos die ik opzoek en de exif daarbij(ga ervan uit dat deze juist is)vb.f6.3 - 1/60 sec - iso 200 - + 2 stap - 500mm, f 8 - 1/125 sec - iso 500 - + 2 stap - 165mm en f 6.3 - 1/200 - iso 800 - -0.3 stap 500mm.
              Hier begint het voor mij moeilijk te worden,weet iemand raad aub,met een eventueel begrijpelijke verklaring.
              In afwachting,dank bij voorbaat,
              mvg,
              Yves

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gymno Bekijk bericht
                Vooreesrt,dank aan allen die een info hebben achtergelaten.
                Een vraagje,omtrent vogelfotos die ik opzoek en de exif daarbij(ga ervan uit dat deze juist is)vb.f6.3 - 1/60 sec - iso 200 - + 2 stap - 500mm, f 8 - 1/125 sec - iso 500 - + 2 stap - 165mm en f 6.3 - 1/200 - iso 800 - -0.3 stap 500mm.
                Hier begint het voor mij moeilijk te worden,weet iemand raad aub,met een eventueel begrijpelijke verklaring.

In afwachting,dank bij voorbaat,
                mvg,
                Yves
                Instagram

Comment

Yves,

Er zijn honderdduizenden mensen die niet weten wat diafragma, sluitertijd of ISO waarde is, en die toch foto's maken en daar is niks mis mee maar als je af en toe eens wat familiekiekjes maakt. Wil je de kwaliteit van je foto's verbeteren dan zal je:

- ofwel door zelfstudie (boeken, internet,...
                  - ofwel door een cursus fotografie

de basisbegrippen van fotografie onder de knie moeten krijgen. Hier op een forum zullen mensen je graag verder helpen als je specifieke vragen hebt maar om effe een cursus fotografie neer te pennen is dit toch de verkeerde plaats

Google eens op basisbegrippen fotografie en er zal je al veel duidelijk worden, hier is alvast een goede link
                  Flickr - JAlbum

Comment

Beste,
                    het gaat niet over al/dan niet kennen,einde '70 heb ik met een Hasselblad + tussenringen + makroflits opnemen van spinnen en libellen gemaakt in het nu verdwenen van van "Mosterpot hoeve" te Duffel,opgeslokt door "Cenrtum Ter Elst".Deze zijn destijds gepubliceerd in diverse natuurtijschriften(was een hipe)" 6x6 klak"en staat erop!
                    Mijn vraag komt neer op"iso 1600 - f5.6 - 1/125 - 300mm"met een 450D,is blijkbaar een goede foto niet mogelijk,zo begrijp ik toch.
                    Waarom,dan met in marge genoemde waarde, is het blijkbaar wel ok.
                    Graag daar uitsluitsel over,wat bij A niet kan is bij B prima ??????
                    Yves

Comment

Sorry maar ik krijg kop noch staart aan je vraagstelling
                      Flickr - JAlbum

Comment

Beste forumleden,
                        het gaat hier niet om aanvallen,kwetsen of overrompelen,laat het ons rustig houden,kan zijn dat ik niet duidelijk genoeg ben in mijn vraagstelling.
                        Kom uit het analoog tijdperk zoals W.Gillemot,L.Depardieu(groot smoelenboek)F.Huyens(Fotoclub Duffel) enz.
                        Laatste maal Groenling : exif f5.6 - 1/160 - stap 0 - 270mm,een natuurfotograaf bekijk deze en...je moet minsten 1/350 hebben om beweginsonscherpte weg te werken.
                        Daarom mijn vraag,is het korrekt en technisch haalbaar wat sommige opgeven nl.een koolmees - scherp op f6.3 - 1/60 - iso 200 - 500mm.
                        Als ik dit met 300mm probeer is het een zwart beeld.
                        Dank aan allen die een reaktie hebben geplaatst.
                        Groeten,
                        Yves

Comment

Ja, dat is correct en technisch haalbaar. Op voorwaarde dat je gebruik maakt van een stevig statief en de koolmees stil zit dan krijg je de koolmees scherp op f6.3, 1/60, iso200 op 500mm. Dat was zo al in het analoge tijdperk en is nog steeds zo in het digitale tijdperk

Waarom jij een zwart beeld krijgt als je dit probeert op 300mm is mij een raadsel.
                          Flickr - JAlbum

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
                            Ja, dat is correct en technisch haalbaar. Op voorwaarde dat je gebruik maakt van een stevig statief en de koolmees stil zit dan krijg je de koolmees scherp op f6.3, 1/60, iso200 op 500mm. Dat was zo al in het analoge tijdperk en is nog steeds zo in het digitale tijdperk

Waarom jij een zwart beeld krijgt als je dit probeert op 300mm is mij een raadsel.
                            Zijn lenskapje zal er nog opzitten?

Even serieus, dat is prima mogelijk, maar je moet dan natuurlijk wel genoeg licht hebben! Als je een foto neemt in de schaduw of op een heel grijze dag, betwijfel ik of je dat wel haalt. Ik zat onlangs nog eendjes te fotograferen, het was grijs en mijn instellingen waren f/4.5 1/60s iso 400 420mm... Dan zijn er een aantal scherpe plaatjes tussen, waar de vogel stil zit, maar ook een heleboel die onscherp zijn door bewegingsonscherpte.

Deze kleine vogeltjes zijn dikwijls vrij beweeglijk, een stuk meer dan bvb een eend. Ik zou proberen op een dag dat er meer licht is, de zon wat schijnt dus. Ik heb gemerkt dat je bij de 450D best niet boven de iso 400 (iso 800 indien het echt moet) gaat, de scherpte loopt sterk terug door de hoeveelheid ruis.
                            70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Working...
                            X