Re: Buidelmees
Hoi Maurice,
Je zegt ...
Maar op 700mm (500 + 1.4) op 5.6 is de situatie : AF-punten alleen gevoelig over de horizontale lijn, maw NIET-cross. . Vandaar dat ik manueel een AF punt gekozen heb dat overeen komt met de opname. (punt op het oog van de vogel). In dit geval is dit denk ik de beste methode om met de "beperkte mogelijkheden" van de 1D mark IV de opname te maken. Of het met een andere camera wel mogelijk is (ik denk dat je de 7d bedoeld), en of deze wel 19 crosstype punten ondersteund in deze configuratie weet ik niet ... mijn uitrusting is slechts beperkt tot een 5d-II en 1D-IV .... Misschien brengt de 5d-3 of de 1dx uitkomst met het nieuw ontwikkelde AF systeem ;-)
Overigens is mijn ervaring dat die automatische modus en zone configuratie voor AF slechts in enkele gevallen toepasbaar is. Deze automatische modes zorgt er vaak voor dat de gestoken scherpte niet op de plaats zit waar je die wilt hebben, 9 van de 10 keer net ernaast op het punt waar net wat meer contrast zit. Ik heb dit graag zelf in de hand en configureer mijn AF (punt) vaak manueel bij het fotograferen. Een persoonlijke voorkeur, of dit nu slechter is of niet maakt me niet zoveel uit. belangrijkste is dat ik dit de prettigste manier vindt om te werken.
Hoi Maurice,
Je zegt ...
Oorspronkelijk geplaatst door Ho-Merris
Bekijk bericht
Overigens is mijn ervaring dat die automatische modus en zone configuratie voor AF slechts in enkele gevallen toepasbaar is. Deze automatische modes zorgt er vaak voor dat de gestoken scherpte niet op de plaats zit waar je die wilt hebben, 9 van de 10 keer net ernaast op het punt waar net wat meer contrast zit. Ik heb dit graag zelf in de hand en configureer mijn AF (punt) vaak manueel bij het fotograferen. Een persoonlijke voorkeur, of dit nu slechter is of niet maakt me niet zoveel uit. belangrijkste is dat ik dit de prettigste manier vindt om te werken.
Comment