Deze zeldzame buidelmees heeft de afgelopen tijd heel wat bezoek gehad, nu de gekte wat voorbij is kon ik het niet laten om ook eens te gaan kijken. De made die hij net uit de lisdodde heeft gepikt wordt in positie gebracht om hem vervolgens op te eten.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Buidelmees
Collapse
X
-
Buidelmees
-------------------------------------
Welcome to the playground :-)
Mijn gepruts : http://www.natuurfoto.bizLabels: Geen
-
-
-
Re: Buidelmees
Is een mooie, van deze onbekende soort voor mij.Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
Mijn bird foto's en urbex foto's
Comment
-
Zeer mooie totaalkleuren Marcel, knappe plaat
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
-
-
Ik heb toch wel enkele bemerkingen bij deze foto van
wellicht ons mooiste meesje :
- de compo hapert imo : als ik op mijn breedbeeldscherm naar beneden scroll, dan zit ie juist goed : bovenaan is er maw té veel beeld ;
- met 700 mm op die korte afstand heb je toch wel te weinig detail, en dat kan oa wijzen op bewegingsonscherpte of een verkeerde nabewerking..., mss mis je met die combo en de Mk IV wel cross-AF.
Mvg.The bird is known by his note, a man by his word.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ho-Merris Bekijk bericht- de compo hapert imo : als ik op mijn breedbeeldscherm naar beneden scroll, dan zit ie juist goed : bovenaan is er maw té veel beeld ;
- met 700 mm op die korte afstand heb je toch wel te weinig detail, en dat kan oa wijzen op bewegingsonscherpte of een verkeerde nabewerking..., mss mis je met die combo en de Mk IV wel cross-AF.
Mvg.
Wat betreft je opmerkingen over details en AF, ik ben niet zo van het verscherpen, saturatie en contrast. Verder denk ik niet dat dat ik cross-af mis, voor dergelijke opnames gebruik ik nooit de cross af punten. Je selecteert gewoon het AF punt dat past in de compositie met 45 AF punten heb je een ruime keuze ... waarom in dit geval cross af gebruiken ?-------------------------------------
Mijn gepruts : http://www.natuurfoto.biz
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mvbalkom Bekijk berichtHoi Maurice, dank je voor het mee denken, de compo ... tja ... het is idd geen 12 in een dozijn. De meerderheid zal een andere uitsnede kiezen maar ik ben niet zo een kudde dier. Voor mijn gevoel hoort de lisdodde helemaal in beeld.
Wat betreft je opmerkingen over details en AF, ik ben niet zo van het verscherpen, saturatie en contrast. Verder denk ik niet dat dat ik cross-af mis, voor dergelijke opnames gebruik ik nooit de cross af punten. Je selecteert gewoon het AF punt dat past in de compositie met 45 AF punten heb je een ruime keuze ... waarom in dit geval cross af gebruiken ?
qua compo, uw gedacht is zo goed als ieder 's gedacht natuurlijk. Ik persoonlijk had er bovenaan wel wat afgelaten.
Wat het tweede punt betreft, doordat je zegt dat voor jou die verscherping niet zó hoeft, vervalt mijn opmerking over de cross-AF eigenlijk. Ik blijf er echter wel van overtuigd dat de Mk IV in dit geval tekort schiet : had je hier bvb 19 punten cross gehad voor f 5,6, dan was de foto zeker beter geweest.
Mvg.
Maurice.The bird is known by his note, a man by his word.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ho-Merris Bekijk bericht
Ik blijf er echter wel van overtuigd dat de Mk IV in dit geval tekort schiet
Mss eerst is in de spiegel kijken
Plaat ze zo maar eens
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ho-Merris Bekijk berichtMarsel,
had je hier bvb 19 punten cross gehad voor f 5,6, dan was de foto zeker beter geweest.
Maurice.
De 1D Mark-IV heeft 39 cross-type AF punten van de 45, je bent waarschijnlijk in de war met de 7D die idd 19 'cross-type' AF-punten heeft.
Voor de 1D is het volgende het geval :
Maximale f/stop: tot f/2.8
Met de 39 met aangegeven AF-punten is uiterst nauwkeurige automatische scherpstelling mogelijk op basis van kruismetingen (zowel horizontaal als verticaal gevoelig) tijdens handmatige AF-puntselectie. De gevoeligheid over verticale lijnen van de sensors voor kruismetingen is ongeveer twee keer hoger dan de gevoeligheid over horizontale lijnen. De resterende zes AF-punten zijn gevoelig over de horizontale lijn.
Tijdens automatische AF-puntselectie neemt het aantal AF-punten voor kruismetingen af van 39 punten tot de 19 met aangegeven punten. De resterende 26 AF punten zijn gevoelig over de horizontale lijn.
Maximale f/stop: f/4
Uiterst nauwkeurige automatische scherpstelling op basis van kruismetingen met het middelste AF-punt is mogelijk. De resterende 44 AF-punten zijn alleen gevoelig over de horizontale lijn.
Maximale f/stop: f/5.6 of f/8
Bij f/5.6-objectieven zijn alle AF-punten alleen gevoelig over de horizontale lijn. Bij f/8-objectieven is automatische scherpstelling mogelijk met het middelste AF-punt, dat alleen gevoelig is over de horizontale lijn. Er kan niet automatisch worden scherpgesteld met de andere AF-punten.-------------------------------------
Mijn gepruts : http://www.natuurfoto.biz
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mvbalkom Bekijk berichtMaurice,
De 1D Mark-IV heeft 39 cross-type AF punten van de 45, je bent waarschijnlijk in de war met de 7D die idd 19 'cross-type' AF-punten heeft.
Voor de 1D is het volgende het geval :
Maximale f/stop: tot f/2.8
Met de 39 met aangegeven AF-punten is uiterst nauwkeurige automatische scherpstelling mogelijk op basis van kruismetingen (zowel horizontaal als verticaal gevoelig) tijdens handmatige AF-puntselectie. De gevoeligheid over verticale lijnen van de sensors voor kruismetingen is ongeveer twee keer hoger dan de gevoeligheid over horizontale lijnen. De resterende zes AF-punten zijn gevoelig over de horizontale lijn.
Tijdens automatische AF-puntselectie neemt het aantal AF-punten voor kruismetingen af van 39 punten tot de 19 met aangegeven punten. De resterende 26 AF punten zijn gevoelig over de horizontale lijn.
Maximale f/stop: f/4
Uiterst nauwkeurige automatische scherpstelling op basis van kruismetingen met het middelste AF-punt is mogelijk. De resterende 44 AF-punten zijn alleen gevoelig over de horizontale lijn.
Maximale f/stop: f/5.6 of f/8
Bij f/5.6-objectieven zijn alle AF-punten alleen gevoelig over de horizontale lijn. Bij f/8-objectieven is automatische scherpstelling mogelijk met het middelste AF-punt, dat alleen gevoelig is over de horizontale lijn. Er kan niet automatisch worden scherpgesteld met de andere AF-punten.
Klopt volledig : bij jouw foto had de lenscombi (500 mm f4 + 1,4x TC) een maximale opening f 5,6 - zoals je zegt zijn dan alle AF-punten alleen gevoelig over de horizontale lijn, maw NIET-cross. De 500 mm komt niet voor op de lijst van de objectieven met uitzondering. Verbeter me aub als ik mis ben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door doxke Bekijk berichtMan man ze kunnen allemaal niet zo goed als u zijn eh merris
Mss eerst is in de spiegel kijken
Plaat ze zo maar eens
Bij gelijke omstandigheden ga ik niet wedijveren met Marsel, hij is duidelijk de betere
fotograaf, maar de theorie, die ken ik nog wel, dacht ik.
Comment
Comment