Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Africat

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Africat

    Knappe plaatjes

    Comment


    • #17
      Re: Africat

      Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
      Ja in africat liggen die beesten heel anders dan in andere parken he
      Wat maakt dit nu uit waar deze foto genomen is?Ik dacht dat hij de moeite was om met jullie te delen maar als jullie gaan muggeziften hoeft het niet meer voor mij hoor.

      mir
      't Ja, voor de ene maakt dat niets uit. Voor mij wel.
      Je kan een foto enkel op zijn fotografisch-technische merites beoordelen. Als het over wildlife foto's uit Afrika gaat, beoordeel ik die ook op een ander punt. Ik heb in +20 tal trips naar nationale parken in Afrika een goeie 3 à 4 luipaarden gezien (en dat was spijtig genoeg allemaal in m'n analoog tijdperk). Aan iemand die in het wild een luipaard vindt en die nog mooi in beeld krijgt zeg ik dus chapeau, los van de technische kwaliteit van de foto zelf. Misschien had ik dit er ineens moeten bijzetten ter verduidelijking. Sorry hiervoor.

      Ik veronderstel dat we het wel eens zijn over het verschil tussen een luipaard in het wild en ééntje in Africat.

      Over de foto, ja natuurlijk is die heel mooi, dat heb ik nergens willen ontkennen.

      Comment


      • #18
        Re: Africat

        Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
        Inderdaad hele mooie hoor, laat die bende muggenzifters maar ziften hoor, niets van aantrekken, misschien zijn ze wat jaloers
        Een bende vormen op je eentje.
        Moet je kunnen hé.

        Comment


        • #19
          Re: Africat

          Ik vind dit een mooie opname.
          Hij is idd een beetje te rood uitgevallen echter dit is in PS makkelijk op te lossen.
          mvg
          Antoine

          Comment


          • #20
            Re: Africat

            Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
            Hier nog eens eentje uit Africat:

            [IMG][/IMG]


            mir
            dees vind ik nog mooier dan die vorige.
            grt,bouk.
            Last edited by Soeki Wan; 3 november 2009, 17:24.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #21
              Re: Africat

              En had ik hier nu geschreven dat deze gewoon in het wild genomen waren kreeg ik dus plots heel andere reacties
              Ik blijf erbij dat je als je het niet weet dat deze in africat genomen zijn deze evengoed in het wild genomen konden zijn
              Trouwens africat is geen zoo he is ook een domein van 223 km²

              mir
              Last edited by mir; 2 november 2009, 18:47.
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

              Comment


              • #22
                Re: Africat

                Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                En had ik hier nu geschreven dat deze gewoon in het wild genomen waren kreeg ik dus plots heel andere reacties
                Ik blijf erbij dat je als je het niet weet dat deze in africat genomen zijn deze evengoed in het wild genomen konden zijn
                Trouwens africat is geen zoo he is ook een domein van 223 km²

                mir
                Sta me toe van mening te verschillen.
                Als je me had verteld dat deze in het wild was geschoten, dan was ik van mijn stoel gevallen van bewondering. Nog eens een keer. Je kan die foto op louter foto-technische gronden beoordelen en je kan de omstandigheden om die foto te nemen in acht nemen. Ik vind die foto zeker geslaagd, heel mooi, ... Ik heb zelf zo geen foto's van luipaarden. Ik zag ze ook nooit van zo nabij.
                Om zo'n beelden van luipaarden in het wild te hebben moet je praktisch een week in Londolozi gaan camperen, en dan nog.

                Africat is misschien geen zoo zoals wij die kennen, maar de dieren worden er gevoederd, dagelijks gemonitord, medisch verzorgd, ... Ze zijn met andere woorden heel gewoon aan omgang met mensen.

                Geef toe dat een gelijkaardige waarneming in bv. Etosha een heel andere voldoening had opgeleverd.

                Comment


                • #23
                  Re: Africat

                  Het maakt mij persoonlijk niets uit waar een foto genomen is, het gaat uiteindelijk puur om het resultaat: de foto. En wat die foto's betreft - die grasjes zijn erg storend vind ik, vooral bij de tweede terwijl ik dat de sterkste van de serie vind. Jammer ook dat daarbij zijn poot is aangesneden. De derde vind ik iets te krap gekaderd en het dier zelf zou wat lichter mogen.
                  Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

                  Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

                  Comment


                  • #24
                    Re: Africat

                    Ik vind de eerste foto imposant. Echt heel mooi, klasse plaat.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Africat

                      Oorspronkelijk geplaatst door Marsel van Oosten Bekijk bericht
                      Het maakt mij persoonlijk niets uit waar een foto genomen is, het gaat uiteindelijk puur om het resultaat: de foto.
                      Het verbaast me een beetje dit van jou te lezen, Marsel. En ik kan het ook niet echt rijmen met wat je hier schreef: http://forum.belgiumdigital.com/f44/...ml#post2139748

                      Comment


                      • #26
                        Re: Africat

                        Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                        Het verbaast me een beetje dit van jou te lezen, Marsel. En ik kan het ook niet echt rijmen met wat je hier schreef: http://forum.belgiumdigital.com/f44/...ml#post2139748
                        Waarom verbaast het je precies dit van mij te lezen, en met welke uitspraak in de post waarnaar je verwijst vind je het moeilijk te rijmen?
                        Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

                        Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

                        Comment


                        • #27
                          Re: Africat

                          Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                          Het verbaast me een beetje dit van jou te lezen, Marsel. En ik kan het ook niet echt rijmen met wat je hier schreef: http://forum.belgiumdigital.com/f44/...ml#post2139748
                          Ik snap de link niet, pichayandege? Het is idd een hele leuke belevenis om de dieren in hun natuurlijke habitat te zoeken maar dit is niet voor iedereen weggelegd. Marsel heeft het geluk dat zijn beroep het toe laat om te zeggen, "ik blijf hier een paar dagen, om te zoeken naar waar de beesten te vinden zijn en zich goed op te stellen". Iemand die op vakantie is heeft meestal die luxe niet en zit vast aan een schema. En uiteindelijk gaat het om de belevenis en het resultaat, en die belevenis zal ook wel mooi (misschien niet even mooi) zijn als je de beesten in een park zoals Africat kunt fotograferen

                          Ik ben een 6-tal jaar geleden (voordat ik fotografeerde) in Kenia geweest en heb het geluk gehad om zowel een jachtluipaard als luipaard tegen te komen, maar dit schijnt echt niet zo vaak voor te komen.

                          Moest ik terug in Afrika reizen, zou Africat (waar ik nog nooit van gehoord had) mij ook wel aan trekken.

                          OT: Mooie foto's van een mooi beest met voorkeur voor de 2de compositie, alleen jammer van het gras....


                          Mipstoo

                          Comment


                          • #28
                            Re: Africat


                            OT: Mooie foto's van een mooi beest met voorkeur voor de 2de compositie, alleen jammer van het gras....


                            Mipstoo
                            Bedankt,

                            Had ik het geld ik zou ook wel eens een fotoreis willen maken met Marsel naar bvb Masai Mara . Komt er nog bij dat ik niet alleen reis dus dergelijke reis zou voor mijn partner beetje te veel nadruk op fotografie liggen

                            Voor mij was deze reis met oa een bezoek aan Africat toch een geweldige ervaring.
                            Ik weet ook dat mijn foto's nog veel beter kunnen qua compo. bvb grasspriet die in de weg zit ; te krap gekaderd enz... Maar in the field moet het soms rap gaan he.

                            Mir
                            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                            Comment


                            • #29
                              Re: Africat

                              Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                              Een bende vormen op je eentje.
                              Moet je kunnen hé.
                              Ja sorry, jij spant hier wel de kroon (in dit topic) ivm muggenziften, maar er zitter er nog zo hier, vandaar, bende ...

                              Comment


                              • #30
                                Re: Africat

                                Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
                                Ik snap de link niet, pichayandege? Het is idd een hele leuke belevenis om de dieren in hun natuurlijke habitat te zoeken maar dit is niet voor iedereen weggelegd. Marsel heeft het geluk dat zijn beroep het toe laat om te zeggen, "ik blijf hier een paar dagen, om te zoeken naar waar de beesten te vinden zijn en zich goed op te stellen". Iemand die op vakantie is heeft meestal die luxe niet en zit vast aan een schema. En uiteindelijk gaat het om de belevenis en het resultaat, en die belevenis zal ook wel mooi (misschien niet even mooi) zijn als je de beesten in een park zoals Africat kunt fotograferen
                                Mipstoo
                                Je beschrijft perfect waar ik naar verwees.
                                Je hebt aan de ene kant de foto en aan de andere kant de 'inspanning' die je er voor moest doen, de belevenis die eraan vasthing. Als ik een wildlife foto uit Afrika zie, spelen beide elementen mee. Voor andere mensen misschien niet. Ik heb daar geen enkel probleem mee.
                                Marsel nu, dat is een geval apart (enkel positief bedoeld hé). Ik heb ook nooit de luxe gehad die hij heeft om op dergelijke manier op zoek te gaan naar een dier, ... leuk voor hem, prachtige resultaten ook.
                                In de luipaardpost waar ik naar verwees beschrijft hij 'de uitdaging' en 'het spannende' aan de zoektocht die aan de foto vooraf gaat. En dit vond ik moeilijk rijmen met de uitspraak "Het maakt mij persoonlijk niets uit waar een foto genomen is, het gaat uiteindelijk puur om het resultaat". Uit de manier waarop hij de zoektocht naar die luipaardwelp beschreef, leidde ik af dat het niet enkel het resultaat is dat van belang is. De voldoening die eraan vooraf gaat was daar ook belangrijk.
                                Misschien een vergelijking wat dichter bij huis. Je kan een paar ochtenden op je buik in een bos liggen om een vos met wat jongen in beeld te krijgen. Je kan die ook in één of ander dierenpark gaan fotograferen. Ik bekijk die foto's dan op een andere manier. That's it. Nu kan ik hier best alleen mee staan op BD. Geen probleem, maar ook een eenzame mening mag hier meegedeeld worden zeker?

                                Ik heb hier op BD foto's gezien van luipaarden die kwalitatief niet indrukwekkend waren. Maar telkens had ik toch een gevoel van: woaw, je hebt er wel één gevonden hé. Maakt dit de foto van Mir technisch minder goed. Neen, zoals ik hierboven al zei.

                                Comment

                                Working...
                                X