Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Windhond (studio)
Collapse
X
-
-
Re: Windhond (studio)
Voor mij had je het beest mogen kammen. Zoals ie er nu op staat krijg ik de indruk dat de straat zijn biotoop is.
Ik vind te weinig scherpte en die zware schaduwen zie ik ook niet graag. Niet mijn kopje thee, dus.
Als je de titel verandert in "Studiohond in windtunnel" wordt het een ander verhaal.Vriendelijke groet,
Jos
Comment
-
het dier ziet er idd erg onverzorgd uit, spijtig , opnamen op zich vind ik ook niet zo best , te harde schaduwen en geen mooi licht, zo van zet dat beest daar eens neer en klik klik en klaar
Comment
-
eerste een prima poster tegen dierenleed.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk berichthet dier ziet er idd erg onverzorgd uit, spijtig , opnamen op zich vind ik ook niet zo best , te harde schaduwen en geen mooi licht, zo van zet dat beest daar eens neer en klik klik en klaar
Hoho....'zet dat beest daar eens neer en klik klik en klaar??'
Neem maar eens een windhond mee de studio in dan!
Harde schaduwen en de onverzorgde look zijn uiteraard een bewuste keuze. Ik kan best gegronde kritiek verdragen, maar denk dat je oordeel meer met smaak en stijl te maken heeft.Last edited by Dolorian; 21 november 2008, 10:48.
Comment
-
-
Bij de eerste zit ik vooral te zoeken naar een scherp stuk op de foto...
Afgezien van de staat van de hond (geen verstand van windhonden, wellicht hoort dit zo?) vind ik de compositie bij nr.1 en erg overheersende schaduwen ook niet echt wat...ze "boeien" me niet echt zeg maar...Mijn objectieven zijn all round...
Comment
-
Fantastische foto's!!
Ze drukken het 'typische' beeld van de windhond heel sterk uit:
Als ik foto 1 zie denk ik direct aan een gebroken hond, gekweekt voor de hondenrensport om daarna heel zijn leven lang geslagen en mishandeld te worden als hij niet snel genoeg was.
Uiteindelijk op straat gedumpt en voor dood achtergelaten kijkt hij je nu aan met een blik die boekdelen spreekt.
Foto 2 vind ik persoonlijk minder omdat ik uit de houding afleid dat het toch om een getrainde hond gaat die veel kans wel in goede omstandigheden verkeerd, daardoor valt voor mij de 'sfeer' die ik bij de 1ste foto had weg.
Technisch echter wel uitstekende compo's, ik zou het zelf niet kunnenNikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
Foto-Alex
Comment
-
Ik ben blij dat een studio opname van een hond eindelijk eens wat meer aandachte en comments aantrekt
Wat de foto's betreft:
#1 heeft erg veel potentieel, al had ik liever een ietsie pietsie meer frontaal licht gezien. Ik denk dat de ogen dan meer zouden spreken. Maar ik hou wel van die donkere zielige sfeer die over het beeld hangt.
Met #2 heb ik wat meer moeite. niet echt mijn ding.I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vyruz Bekijk berichtAls ik foto 1 zie denk ik direct aan een gebroken hond, gekweekt voor de hondenrensport om daarna heel zijn leven lang geslagen en mishandeld te worden als hij niet snel genoeg was.
Uiteindelijk op straat gedumpt en voor dood achtergelaten kijkt hij je nu aan met een blik die boekdelen spreekt.
Foto 2 vind ik persoonlijk minder omdat ik uit de houding afleid dat het toch om een getrainde hond gaat die veel kans wel in goede omstandigheden verkeerd, daardoor valt voor mij de 'sfeer' die ik bij de 1ste foto had weg.
Technisch echter wel uitstekende compo's, ik zou het zelf niet kunnenIk heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk berichtBij de eerste zit ik vooral te zoeken naar een scherp stuk op de foto...
Afgezien van de staat van de hond (geen verstand van windhonden, wellicht hoort dit zo?) vind ik de compositie bij nr.1 en erg overheersende schaduwen ook niet echt wat...ze "boeien" me niet echt zeg maar...
Waarom lult iedereen altijd over scherpte?? Deze foto is bewust geschoten met f/8, scherpgesteld op de kop van de hond. Als ik inzoom op het origineel is ie haar, haarscherp. Dus ofwel doen je ogen het niet, ofwel is je scherm bagger.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vyruz Bekijk berichtFantastische foto's!!
Ze drukken het 'typische' beeld van de windhond heel sterk uit:
Als ik foto 1 zie denk ik direct aan een gebroken hond, gekweekt voor de hondenrensport om daarna heel zijn leven lang geslagen en mishandeld te worden als hij niet snel genoeg was.
Technisch echter wel uitstekende compo's, ik zou het zelf niet kunnen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk berichteerste een prima poster tegen dierenleed.
Grt,bouk.
Die indruk kreeg ik ook.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dolorian Bekijk berichtHoho....'zet dat beest daar eens neer en klik klik en klaar??'
Neem maar eens een windhond mee de studio in dan!
Harde schaduwen en de onverzorgde look zijn uiteraard een bewuste keuze. Ik kan best gegronde kritiek verdragen, maar denk dat je oordeel meer met smaak en stijl te maken heeft.
knappe foto';s hoor, van een niet zo gemakkelijk onderwerp!
petje af
Comment
Comment