Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windhond (studio)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Windhond (studio)

Oorspronkelijk geplaatst door lissie Bekijk bericht
    nee, idd dat gaat niet lukken, windhonden zijn niet van die sta-zit-af honden, dit is een ruwhaar podenco? die zijn gewoon zoals ze zijn!
    knappe foto';s hoor, van een niet zo gemakkelijk onderwerp!
    petje af
    dat ze moeilijk te komanderen zijn dat kan ik begrijpen, maar windhonden zijn in het algemeen toch heel rustige honden (heb jaren zelf een engels greyhound gehad)
    dus d"enk ik wel dat ze gemakkelijk mee te nemen zijn in een studio
    maar ik begrijp ook de meeste mensen hun uitleg van dat mishandelde dier want eigenlijk vind ik hem er ook zo uitziend.
    vind de eerste foto ook het best als je hem vanuit dat oogpunt bekijkt.heeft iets erg triestig,
    maar als het is om de schoonheid en de fierheid weer te geven van de windhond vind ik hem niet zo geslaagd.
    grtz tweetty
    bd0379be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tweetty Bekijk bericht
      dat ze moeilijk te komanderen zijn dat kan ik begrijpen, maar windhonden zijn in het algemeen toch heel rustige honden (heb jaren zelf een engels greyhound gehad)
      dus d"enk ik wel dat ze gemakkelijk mee te nemen zijn in een studio
      maar ik begrijp ook de meeste mensen hun uitleg van dat mishandelde dier want eigenlijk vind ik hem er ook zo uitziend.
      vind de eerste foto ook het best als je hem vanuit dat oogpunt bekijkt.heeft iets erg triestig,
      maar als het is om de schoonheid en de fierheid weer te geven van de windhond vind ik hem niet zo geslaagd.
      grtz tweetty
      wat leuk! wij hebben ook jaaaren greyhounds in huis gehad (3 stuks) allen tot de dood ons scheidde, ja, het zijn wat slaafse honden als je het zo wil zien, worden ook geregeld voor beginnende dieren artsen gebruikt om hun naalden in te testen, omdat ze zo gemakkelijk (meegaand) zijn (helaas)
      wat deze podenco betreft, denk ik eerder dat ze er totaal geen zin in had om op de foto te gaan, ik heb ook zo'n hond die enorm zielig gaat kijken als je met een camera aan komt ..
      verder weet ik niet of het de bedoeling is geweest van deze fotograaf om de schoonheid/fierheid weer te geven..
      blijf het aparte goede foto's vinden, maar dat is mijn mening.

Comment

De eerste vind ik een prachtige foto.
        De ellende druipt eraf en je hebt zin om de eerste de beste petitie tegen dierenmishandeling te ondertekenen. Ik volg dus bouk wat de poster betreft.
        mvg,
        Kinglouie
        de gustibus et coloribus non est disputandum
        Greetz, Artur Bex

Comment

Had toch ook liever wat minder schaduw gezien op de kop. Verder heel mooi gedaan, alleen had je model op # 1 precies wat schrik. Of kijken die beesten altijd zo ?
          α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
          Flickr____No place to be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dolorian Bekijk bericht
            Waarom lult iedereen altijd over scherpte?? Deze foto is bewust geschoten met f/8, scherpgesteld op de kop van de hond.
            Waarom plaatsen mensen hun foto in showcase en kunnen ze geen kritiek verdragen (terecht of onterecht, dat buiten beschouwing gelaten)...? Of althans er als een normaal mens met een normaal vocabulaire op reageren?

Oorspronkelijk geplaatst door Dolorian Bekijk bericht
            Als ik inzoom op het origineel is ie haar, haarscherp. Dus ofwel doen je ogen het niet, ofwel is je scherm bagger.
            Het origineel zie ik hier anders niet he...dus ofwel heb je een "fout" gemaakt met verkleinen of met de nabwerking als het origineel wel haarscherp is...mijn scherm zou het op het werk nog wel eens aan kunnen liggen, maar wel vreemd dat dit technische probleem dan enkel bij uw windhond optreed... nog vreemder dat ik op de tweede wel meer scherpte zie...als mijn ogen het niet zouden doen zou ik helemaal niets zien he

edit: In mijn eerste post van dit topic had er nog bij moeten staan dat ik nr.2 wel een leuke(re) plaat vind...vooral hoe het lijf van de hond een diagonaal vormt binnen het kader...dat was dan weer minder netjes van mij

edit2: Ik zeg overigens ook niet dat het slechte foto's zijn hè...enkel niet mijn kopje thee...
            Last edited by jeroen.k; 24 november 2008, 14:59.
            Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Hoi

Mag ik misschien even opmerken dat dit geen Podenco is maar een Deerhound. Deze windhond is helemaal niet onverzorgd maar heeft van nature een dergelijke vacht. Ook de Ierse Wolfshond (nog iets groter en met een ietwat zwaarder hoofd heeft dergelijke vacht). Dit ras vindt zijn oorsprong in Schotland en werd daar in vroegere tijden gebruikt voor de jacht op herten.

Ik ben geen expert op gebied van studiofotografie en ook niet wat het fotograferen in het algemeen van dit ras betreft (hou het bij Afghaanse Windhonden) maar ik vind de foto's op zich wel mooi.

De eerste geeft een wat "slaafse" indruk van deze windhond, temeer door de zeer sterke schaduw. Als je ze op straat ziet wandelen krijg je ook die indruk van onderdanigheid omdat ze in tegenstelling tot bv de Afghaanse Windhond met het hoofd wat naar beneden lopen, maar op de ren- of coursingbaan is het één brok energie.

De tweede foto straalt voor mij een zachte speelsheid uit.

Moest het mijn hond zijn zou ik de 2de zeker op groot formaat afdrukken, er een mooie bijpassende kader voor zoeken en ophangen.

Groetjes

Mieke

Comment

Vermoedde inderdaad al dat de vacht zo hoort Vroeger wel eens met een ierse wolfshond "gestoeid" (of eigenlijk meer de hond met mij) en die had inderdaad net zo'n vacht...

De pose van nr.2 is zeker knap...zou ik zo'n shoot met mijn hond doen was ik nu aan het shoppen voor nieuwe aparatuur
                Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Shana Bekijk bericht
                  Hoi

Mag ik misschien even opmerken dat dit geen Podenco is maar een Deerhound. Deze windhond is helemaal niet onverzorgd maar heeft van nature een dergelijke vacht. Ook de Ierse Wolfshond (nog iets groter en met een ietwat zwaarder hoofd heeft dergelijke vacht). Dit ras vindt zijn oorsprong in Schotland en werd daar in vroegere tijden gebruikt voor de jacht op herten..............

Groetjes

Mieke
                  Ik dacht eerder aan een ruwharige Galgo Espagnol; heb hier ook zo een woeffer rondlopen en als ze in de wind gestaan heeft ligt hare pels ook zo overhoop!

Foto's zijn geslaagd, voorkeur voor 2!

greetz,
                  Krolleke.
                  Wacht niet op het gunstige ogenblik...maak het!!

Finally...my own Nikon D50, 18-55 en Sigma 70-300.

Comment

De reacties verbeteren als maar naar het einde , weet je wat he zet ze in de hof

Comment

Working...
                    X