Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Luipaard in Namibie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Luipaard in Namibie

Mooie waarneming!..maar er zit inderdaad héél wat meer in de foto zoals mijn voorgangers reeds opmerkten...
    Last edited by The Fish; 23 januari 2008, 11:16.
    Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

http://pallenhoven.be

Comment

laatste zit toch iets te veel groen in voor mij.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik volg de vorige commentaren, prachtige foto en de bewerkingen tonen dat het alleen nóg veel mooier kan
        https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

smaken verschillen natuurlijk,

maar ik vind de bewerkingen maar niets, houden aan het oorspronkelijke beeld !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kruger Bekijk bericht
            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kruger Bekijk bericht

Dat is natuurlijk je goed recht, echter als je het histogram uitleest kun je zien dat de foto duidelijk onderbelicht is en dat heb ik getracht te corrigeren.

alex
              Website : www.alextimmermans.com
              Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
              Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

Prachtige plaat die zeker bewerking nodig heeft.

Gr Kees
                Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
                  carl,

je doet jezelf te kort als je niet wat extra tijd besteed aan deze foto.
                  Deze is gewoon echt mooi maar er is meer uit te halen.

Hier een voorbeeld wat er binnen 2 minuten als extra uit te halen is.

Ik heb van carl niet vernomen of het al dan niet gewenst is om de foto hier op te nemen. Het leek mij dan ook gepast om de foto onder een link te plaatsen
                  Hij is namelijk ZIJN thread.

alex
                  100 % eens met Alex.
                  Trouwens, erg goed aangepast

mvg,

Roland

Comment

En wat als het de bedoeling van Carl was om die luipaard weer te geven, zoals hij die gezien had?

De foto een beetje oplichten gaat daar niets aan veranderen. De zware aanpassingen inzake contrast en kleur die hier getoond worden wel. Ik ben er 100% zeker van de de waarneming van die luipaard niet leek op de bewerkte versies die ik hier zie (die van Alex heb ik niet gezien, want pbase geeft niet thuis). Ik lees "dat sommigen (misschien onterecht) een veel warmer gevoel hebben over Namibië dan wat in de foto zit". Ik vind dat die foto vrij goed de kleurtoon weergeeft die in grote delen van Namibië overheerst. Afgaande op toeristische brochures, krijg je natuurlijk een andere indruk.

Of die bewerkingen de foto mooier maken is een ander verhaal en een kwestie van smaak. Meer vakantie-brochure achtig, dat ga ik niet ontkennen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                      En wat als het de bedoeling van Carl was om die luipaard weer te geven, zoals hij die gezien had?

De foto een beetje oplichten gaat daar niets aan veranderen. De zware aanpassingen inzake contrast en kleur die hier getoond worden wel. Ik ben er 100% zeker van de de waarneming van die luipaard niet leek op de bewerkte versies die ik hier zie (die van Alex heb ik niet gezien, want pbase geeft niet thuis). Ik lees "dat sommigen (misschien onterecht) een veel warmer gevoel hebben over Namibië dan wat in de foto zit". Ik vind dat die foto vrij goed de kleurtoon weergeeft die in grote delen van Namibië overheerst. Afgaande op toeristische brochures, krijg je natuurlijk een andere indruk.

Of die bewerkingen de foto mooier maken is een ander verhaal en een kwestie van smaak. Meer vakantie-brochure achtig, dat ga ik niet ontkennen.
                      Ik kan me in deze uitleg volledig terug vinden, niet alleen in Namibie heb je weinig kleur maar in een groot stuk van Africa en dan sluit de originele foto het meest aan bij de werkelijkheid.

ps, knappe plaat, want in de meeste gevallen heb je ook niet veel tijd om de klus te klaren
                      Nieuwe website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht

Sorry, ik vind dit regelrechte onzin...
                        "Wat als het de bedoeling van Carl was...enz..." Als het zijn bedoeling is om slechte foto's te blijven plaatsen, dan mag ie inderdaad zo bezig blijven...

Misschien kan je stellen dat bovenstaande bewerkingen wat overdreven zijn (ik laat dat in het midden!), maar het origineel geposte plaatje mist gewoon 'spirit'. Het is plat, vlak en levenloos in zijn toonzetting. Zelfs als de foto 'dreiging', 'donkerte', enz... wil weergeven, dan nog zou het histogram er anders moeten uitzien dan het er nu uitziet.
                        Ik moet de eerste prent in een tentoonstelling, de eerste foto in een goed natuurboek, de eerste plaat van een professioneel fotograaf nog tegenkomen van een dergelijke fletse weergave.

Dit is gewoon een minder goede nabewerking van een "schitterende" foto met mogelijkheden. Dergelijke fout goedpraten met "als het nou eens de bedoeling van de fotograaf zou wezen..." is misleidend en bijzonder jammer...
                        Ik bekijk/beoordeel/interpreteer al meer dan 30 jaar beelden, welnu, de fotografen die eruit springen, die tot de beste gerekend worden, zijn (bijna) altijd diegenen die een beredeneerde, consekwente en verzorgde nabewerking hebben. Het verwaarlozen van die nabewerking is gelijk aan de kop in het zand steken, zelfs al wordt dat fijntjes verhuld door een goedkoop argument als "ik wil het fotograferen zoals het is..."

Ik ben er heilig van overtuigd dat een heel groot deel van de "enthousiaste" foto-liefhebbers van dit forum veel betere beelden zouden presenteren, als ze de nabewerking van hun met moeite behaalde shots niet zo stiefmoederlijk zouden behandelen. Het fotografisch oog, het fotograferen zelf én de nabewerking zijn 3 onlosmakelijke vaardigheden om tot goede fotografie te komen - alle drie even belangrijk.

Wie dat niet wil inzien of ontkennen...
                        Voor wat het waard is !
                        Greetz, Kariboe
                        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                          Sorry, ik vind dit regelrechte onzin...
                          "Wat als het de bedoeling van Carl was...enz..." Als het zijn bedoeling is om slechte foto's te blijven plaatsen, dan mag ie inderdaad zo bezig blijven...

Misschien kan je stellen dat bovenstaande bewerkingen wat overdreven zijn (ik laat dat in het midden!), maar het origineel geposte plaatje mist gewoon 'spirit'. Het is plat, vlak en levenloos in zijn toonzetting. Zelfs als de foto 'dreiging', 'donkerte', enz... wil weergeven, dan nog zou het histogram er anders moeten uitzien dan het er nu uitziet.
                          Ik moet de eerste prent in een tentoonstelling, de eerste foto in een goed natuurboek, de eerste plaat van een professioneel fotograaf nog tegenkomen van een dergelijke fletse weergave.

Dit is gewoon een minder goede nabewerking van een "schitterende" foto met mogelijkheden. Dergelijke fout goedpraten met "als het nou eens de bedoeling van de fotograaf zou wezen..." is misleidend en bijzonder jammer...
                          Ik bekijk/beoordeel/interpreteer al meer dan 30 jaar beelden, welnu, de fotografen die eruit springen, die tot de beste gerekend worden, zijn (bijna) altijd diegenen die een beredeneerde, consekwente en verzorgde nabewerking hebben. Het verwaarlozen van die nabewerking is gelijk aan de kop in het zand steken, zelfs al wordt dat fijntjes verhuld door een goedkoop argument als "ik wil het fotograferen zoals het is..."

Ik ben er heilig van overtuigd dat een heel groot deel van de "enthousiaste" foto-liefhebbers van dit forum veel betere beelden zouden presenteren, als ze de nabewerking van hun met moeite behaalde shots niet zo stiefmoederlijk zouden behandelen. Het fotografisch oog, het fotograferen zelf én de nabewerking zijn 3 onlosmakelijke vaardigheden om tot goede fotografie te komen - alle drie even belangrijk.

Wie dat niet wil inzien of ontkennen...
                          Voor wat het waard is !
                          Greetz, Kariboe
                          Dit volg ik volledig!
                          In dit beeld zit inderdaad vééél meer dan wat de TS laat zien. Over de compo en dergelijks heb ik niets dan lof, maar de kleuren zijn gewoon niet wat ze moeten zijn...
                          [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                            Waarom niet ? Waarom zou je niet streven naar beter, vooral als het gemakkelijk beter kan

Mooie foto Sallybelgium
                            Mooi gekaderd, het onderwerp netjes omringd door zijn habitat. Mooie selectieve scherpte en wat de foto natuurlijk bijzonder maakt is de ongewone houding en de frontale stand van je onderwerp. Er is oogcontact en uit het beeld spreekt actie, dreiging en macht. Prachtig en ongewoon dus !!!
                            Edoch, ik vermoed dat - mits wat eenvoudige aanpassingen in een fotobewerkingsprogramma - er veel meer uit het beeld te halen valt. Het histogram kan misschien wat uitgediept worden en de toonzetting is wat flauw kan misschien kleurrijker en meer gesatureerd... In elk geval is de foto nu wat vlak en flets

Greetz, Kariboe

P.S. Ik begrijp je EXIF-instellingen niet zo goed
                            Sorry, ik kon het niet laten
                            Even goede vrienden ?
                            Zeg! Natuurlijk even goede vrienden!
                            Als ik daarmee al niet meer kan lachen...
                            #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
                            Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
                              carl,

je doet jezelf te kort als je niet wat extra tijd besteed aan deze foto.
                              Deze is gewoon echt mooi maar er is meer uit te halen.

Hier een voorbeeld wat er binnen 2 minuten als extra uit te halen is.

Ik heb van carl niet vernomen of het al dan niet gewenst is om de foto hier op te nemen. Het leek mij dan ook gepast om de foto onder een link te plaatsen
                              Hij is namelijk ZIJN thread.

alex
                              Geen probleem hoor Alex!
                              De foto is idd contrastrijker, beter dan echt!
                              Maar wat ik eigenlijk een beetje probeerde te tonen met de foto, was hoe onopvallend die beesten potverdorie verscholen zitten in de omgeving.
                              Wat jullie "flets" noemen, was echt zo... Je kan de dieren bijna niet van de omgeving onderscheiden....
                              Maar het klopt wel dat er uit de foto (zoals bewezen door uzelf) meer te halen valt... Ik ga mij ook eens met photoshop moeten bezighouden
                              De foto zoals ik hem toonde is niet bewerkt, zelfs niet gecropt...
                              Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pantissimo Bekijk bericht
                                Ik hoop voor jou dat hij/zij naar het vogeltje kijkt!
                                Ik heb het raampje van de jeep toch maar dichtgedraaid na de foto

Comment

Working...
                                X