Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het haas

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Het haas

Oorspronkelijk geplaatst door mavan Bekijk bericht
    Héél duidelijk dat dit photoshop montages zijn.
    Die haas is op de achtergrond geplakt.....
    wie dat niet ziet...amaai....
    scherpte,lichtsfeer,contrast komen niet overeen met de achtergrond....
    komt zéér onnatuurlijk over...
    vooral goed te zien aan de oren !
    het is ni slecht gedaan ,maar toch duidelijk.

Zeker dat hij niet alles getekend heeft ipv gefotografeerd....
    https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

Belachelijke commentaar

"wie dat niet ziet...amaai...." wat we zeker niet zien hier op BD zijn uw foto's

Comment

'k vind het weer drie zeer mooie... met een voorkeur voor nummer 1

Comment

Zeg je dit alleen om de boel nog verder op te stoken?? Flauw en het slaat ook nog een nergens op

@Elsan: ben blij te vernemen dat je doorgaat met posten! Kijk altijd graag naar je foto's. Ik hoop ooit zelf dit soort foto's te kunnen maken. Ik zie hazen alleen heel hard weg rennen......

Groet

Ed
          ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Héél duidelijk dat dit photoshop montages zijn..
            Al goed dat jij dat gezien hebt, wij kennen er allemaal niks van uiteraard en hebben er daarom dus met zijn allen overgekeken.

Inderdaad, met "colle tout" of ken je misschien iets beter om dat erop te plakken, want je bent toch zo goed op de hoogte van alles.

tja, wij zijn natuurlijk maar gewone mensen, amateurfotografkes en wij zien dat natuurlijk niet zo goed als jij, beroepsfotograaf.

Neen? Al chance dat we hier zo'n kenner hebben als jij, die er ons attent op maakt.

komt zéér onnatuurlijk over
            ...

Natuurlijk! eu onnatuurlijk...

Je bedoelt toch die oren van de haas?

Dat plakken of jouw professionele commentaar?
            http://www.pbase.com/neos_marc

www.caridina.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
              Ja vreemd Paul, ik begrijp je felle reactie ook niet al te goed...
              Buiten die ene reacie van Nico (die dan nog een grond van waarheid bevat - de beelden hebben een 'ongewone' toonzetting!), vind ik nergens ook maar iets waar ik je boosheid zou kunnen uit begrijpen...

Vergeet niet : dit is een fotografieforum - het gaat hier om de foto's... Dat er dan nu en dan eens (meestal) goedbedoelde kritiek komt op de foto's is toch inherent aan het gegeven 'forum' ???

Ik begrijp je wel hoor - jij bent in hart en nieren (en eerst en vooral) een natuurvriend en dan pas fotograaf. Dat is te bewonderen en als ik mij niet vergis wordt je dusdanig ook bijzonder geäpprecieerd hier op het forum... Er zijn twee manieren om het wild te strikken, via schuilmiddelen of door kennis en ervaring het proberen te benaderen. Als het over die tweede manier gaat, wordt de naam Elsan altijd als referentie vermeld. Dàt is toch een bijzonder compliment...

Enfin, misschien is er iets gebeurd wat wij niet weten, maar ik zou het bijzonder jammer vinden een 'natuurvriend' op die manier hier te zien vertrekken...

Oprecht - Kariboe
              Volledig mee eens Koen...
              Elsan heeft het niet nodig zich hier nog te bewijzen als "natuurfotograaf" een expert op "Bigmagebied"!!!
              Als ik eerlijk moet zijn was mijn eerste gedacht ook de foto's bewerkt waren...maar als je ze dan nog eens bekijkt is het waarschijnlijk door de lage zonnestand en een iets té gelig licht,waardoor ze op het eerste gezicht wat "onnatuurlijk" overkomen.
              Paul moet zich daar niet druk over maken maar ja wie heeft niet eens een minder goede dag
              Als je "per toeval" dit kunt vastleggen en dan een mindere reactie krijgen is misschien niet aangenaam.
              Het betekent echter niet omdat je iets moeilijk heb vastgelegd dat het daarom ook goed is...
              Dit "toeval" dwing je echter wel af door regelmatig in de natuur te vertoeven maar dan moet je in dergelijke omstandigheden ook nog koelbloedig genoeg blijven om rustig te bewegen en af te drukken...en dit is zéker gelukt!
              In de paartijd is het niet verwonderlijk dat een paar mannetjes gewoon recht op je af komen zonder de minste argwaan....kalm blijven en natuurlijk je toestel bij de hand hebben
              De opnames mogen er dus best wezen zéker die eerste maar de mening van Nico is niet uit "de lucht gegrepen", misschien iets te "cru" verwoord....
              Doe maar "rustig" verder Elsan...meestal geniet ik van je opnames!
              D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
              BD0290BE

Comment

prachtige fotos van deze schuwe jongen
                Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                  Na lang en rijp beraad denk ik te moeten besluiten dat ik BD stilaan vaarwel ga zeggen met mijn foto's. Blijkbaar is het tijd geworden ander oorden op te zoeken.
                  Als je als enigste commentaar krijgt "nogal schilderachtig", komt dat waarschijnlijk van een uitstekende fotograaf die nog nooit van zijn hele leven een haas van dichte gezien heeft, laat staan er oog in oog gestaan mee mee heeft. Ik denk dat er andere fora zijn waar men mss meer oog heeft voor de moeilijkheidsgraad van dergelijke opnamen. Uiteraard zijn er mensen die beter met de camera kunnen omgaan als ik, maar of ze dezelfde beelden kunnen presenteren is een vraag van een heel andere orde. Ik wens meneer nicodejong veel succes met zijn natuuropnames maar ik krijg er hier stilaan een beetje mijn buik van vol van commentaren van mensen die niet beseffen wat je voor dergelijke foto's moet doen,
                  No offence aan BD hoor. 't Zal allicht aan mij liggen en mijn keuze van onderwerpen.
                  Met dank aan allen van wie ik hier veel geleerd heb
                  Dat heb ik ook al ondervonden. Men beoordeelt een foto zonder er bij stil te staan welke moeite dit gekost heeft. Dat is soms frustrerend maar eigenlijk gaat het hier op dit forum in wezen wel ENKEL om het resultaat, niet om wat voorafgaat - dus vanuit die optiek kan ik dat soort reakties wel begrijpen.
                  Waar ik het soms wel moeilijk mee heb is reakties als 'daar had je toch beter een andere achtergrond gehad' of ' hier had je even dit takje of dat stukje vuil nog weggemoffelt'.

Ik ga zulke reakties nooit geven op foto's waar enkel het nemen ervan al aartsmoeilijk is en/of veel geduld vraagt.
                  Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Adri H Bekijk bericht
                    prachtige fotos van deze schuwe jongen
                    Elsan schuw? Komaan zeg

Comment

Inderdaad het haas, net als het ree.
                      Prachtige opnamen, schitterend. Trouwens een bijnaam van het haas is 'lampe' Dit ter info

gr. Edwin
                      Nikon D300 met MB-D10
                      Nikon 200-400/4 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Edwin Kats Bekijk bericht
                        Prachtige opnamen, schitterend. Trouwens een bijnaam van het haas is 'lampe' Dit ter info

gr. Edwin
                        Het lampe of de lampe?
                        Birdwatching ... it's a way of life!

http://www.freewebs.com/woutersphotography/index.htm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Edwin Kats Bekijk bericht

gr. Edwin
                          Volgens Groene Boekje de of het ree en de of het haas. Volgens van Dale de of het haas maar enkel de ree.
                          Zie ook post 30 in dit issue.
                          Ik houd het dus bij de haas en de ree.

Comment

Alle 3 TOP, maar ik verkies nr1.
                            De benadering tot de haas is fantastisch met op de achtergrond een wandelpad dat tot het oneindige lijkt te gaan.

Dit is een plaats waar je het dier in zijn leefomgeving ziet.
                            Persoonlijk vind ik dat een hoger gewaardeerde foto dan een close-up.

doe zo verder

groeten,
                            Gunther
                            Canon 7D
                            Sigma APO Macro F/2.8 150mm
                            Canon F/4 17-40mm

Comment

Zo is de natuur,zo heel mooi vastgelegd.Voor U,mij en vele ander is het knap gedaan.Laat degene die roepen dat het niet goed is maar eens bewijzen dat ze beter kunnen.
                              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Graag had ik ook even een reactie gegeven. Weliswaar veel te laat, maar bon...

Als beginnend amateurke kan ik mij zeer goed inleven in de gevoelens van Elsan.. Persoonlijk zijn deze foto's voor mij . Ik begrijp dat hier veel werk & tijd ingekropen zal hebben.

Toch moeten beide partijen wat water bij de wijn doen denk ik.

@Elsan: prachtig materiaal, maar begrijp dat niet iedereen uw persoonlijke smaak graag zal zien. Elk mens is uniek in al wat hij/zij doet, denkt, zegt, ervaart,...

Kan het zijn dat mrnico dit helemaal niet slecht bedoelde, maar gewoon zijn persoonlijk gevoel gepoogd heeft mee te delen. Hou er rekening mee dat wij 'effectief' nog in onze kinderschoenen staan op het gebied van fotografie en alle bijhorende regels en aspecten.

Wij kunnen ook 'fouten' maken. Aangezien wij nog niet zo goed ingeburgerd & geleerd zijn in dit vak kunnen wij ook maar een zeer 'simplistische & gevoelsmatige' reactie geven. Niet wetend welke moeite dit moet gekost hebben.

Dus geef iedereen a.u.b. het voordeel van de twijfel en til daar dan niet zo zwaar aan.

Je kan zeer goed fotograferen en meer dan 80 % van BD zal dit wel kunnen beamen me dunkt.

De grote profs kunnen in hun reacties op onze foto's misschien ook wat minder direct en grof overkomen. Wat volgens onze 'normen' een knappe foto is, hoeft daarom niet noodzakelijkerwijze u te bekoren, maar hou ook rekening met onze mogelijkheden en inspanningen om dergelijk 'misbaksel' te fotograferen... Ook wij doen veel inspanning.

Ikzelf ben echter wel tevreden met een directe en eerlijke opinie, maar deze moet dan wel 'aardig' en niet 'afbrekend' overkomen.

Verder heb ik hier nikske aan toe te voegen.

Mvg
                                Pentax istDL, 18-55mm, tamron 70-300mm Macro 1:2, sigma 50mm f/2.8 MF macro 1:1

Comment

Working...
                                X