Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het haas

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Het haas

Ik was nog vol bewondering naar je 3 foto's aan het kijken en aan het uitkiezen welke ik het mooist vond, toen ik daarna jouw reactie las en kon het niet nalaten daar toch even op te reageren. Ik ben een nieuweling op BD en sta nog in de kinderschoenen wat digitale fotografie betreft,daarom dat ik ook nog niet heel dikwijls reageer op foto's,heb wel al zo'n enkele personen wiens commentaar ik graag lees, wiens foto's ik zeker ga bekijken,en tegen wie ik wel wat opkijk omdat ik al weet dat er uit jullie comments wel wat te leren valt;jij bent er daar al zo eentje uit en zou het dan ook spijtig vinden je hier niet meer aan te treffen! Ik hoop dat je je alsnog bedenkt en blijft!
    Zelfs ik als beginneling weet dat zulke foto's aartsmoeilijk zijn;mijn eerste gedacht was dan ook wat een chancard die dat haasje zo in zijn ogen heeft kunnen kijken,maar het heeft met heel wat meer te maken dan chance hebben!Het is gewoon een kunst en die moet ik (en velen met mij)nog onder de knie zien te krijgen.
    Over de foto's zelf: ik denk dat ik de 1e het mooist vind en dan gaat het om de manier hoe het haasje kijkt,zo'n beetje schrikachtig,wantrouwend?Knap vastgelegd.Ik snap dat schilderachtige niet, gewoon prachtige levensechte kleuren!
    Groetjes,Anita
    Met mijn Canon Eos 450D blijf ik fotograferen,
    tot ik eens DE perfecte foto kan presenteren!

Comment

Ik snap je reactie totaal niet Paul. Het is maar een mening van één iemand.
      Ben blij dat iemand zijn eerlijke mening geeft. Hoe vaak heb ik al niet een reactie van jou moeten lezen dat iemands witbalans niet goed stond.
      Dat kan iemand ook negatief oppakken, een ander is blij met de goede raad.
      En het is nu eenmaal zo dat je foto's heel herkenbaar zijn.
      Ik weet niet hoe je het voor elkaar krijgt maar er zit duidelijk een constante lijn in kwa kleur. Sommige vinden dit misschien wat minder mooi, so be it !!
      Ik vind de/het haas prachtig vastgelegd
      Van alles...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
        Na lang en rijp beraad denk ik te moeten besluiten dat ik BD stilaan vaarwel ga zeggen met mijn foto's. Blijkbaar is het tijd geworden ander oorden op te zoeken.
        Als je als enigste commentaar krijgt "nogal schilderachtig", komt dat waarschijnlijk van een uitstekende fotograaf die nog nooit van zijn hele leven een haas van dichte gezien heeft, laat staan er oog in oog gestaan mee mee heeft. Ik denk dat er andere fora zijn waar men mss meer oog heeft voor de moeilijkheidsgraad van dergelijke opnamen. Uiteraard zijn er mensen die beter met de camera kunnen omgaan als ik, maar of ze dezelfde beelden kunnen presenteren is een vraag van een heel andere orde. Ik wens meneer nicodejong veel succes met zijn natuuropnames maar ik krijg er hier stilaan een beetje mijn buik van vol van commentaren van mensen die niet beseffen wat je voor dergelijke foto's moet doen,
        No offence aan BD hoor. 't Zal allicht aan mij liggen en mijn keuze van onderwerpen.
        Met dank aan allen van wie ik hier veel geleerd heb
        @ elsan,

Ik begrijp jouw (menselijke) reactie volkomen en dat wéét je, want ik heb onlangs nog via PM met jou gecommuniceerd over hoe ik bepaalde reacties hier en op andere fora vind. Je kan niet met iedereen overeenkomen en niet iedereen ligt je. Ik ben intussen al zéér selectief geworden...

Een en ander heeft ook te maken met het medium waarbij ieder thuis achter zijn PC zit en geen empathie kan uitwisselen, zodat gevoelens en body language niet kunnen meespelen. Snel, maar zeer kunstmatig en weinig persoonlijk communicatiemiddel.

Hoe dan ook, ik zou het bijzonder jammer vinden dat juist een soulmate in de échte natuurfotografie hier zou wegblijven. Ik waardeer en bewonder uw inspanningen dus wél en volg uw ervaringen met stijgende belangstelling!
        Dus please don't go (...and if you do, tell me where you're going...).
        Ik wens de uitwisseling van ervaringen met mensen zoals jij en enkele anderen niet te missen, anders moet ik hier ook niet meer zijn!...

Laat u dus aub. niet door één mindere reactie uit het lood slaan en kom maar snel terug op je mss. iets té impulsieve beslissing...

En, BTW, ik vind uw haas dus wél goed...

Comment

3de met die blik is geweldig

Comment

Als ik mij even kort mag moeien;
            We gaan ons toch niet laten vangen aan lange tenen eh
            ik heb eens een foto gepost waarvan ik dacht dat ze de foto van mijn leven was, maar kreeg ook enkel dat ze niet scherp genoeg was
            link
            Op een forum moeten we commentaar kunnen verdragen, al komt het soms nogal bot naar voren. Ik denk dat nico impulsief gezegd heeft wat in hem opkwam, en daar is niets verkeerd mee denkik... Al kwam het wat grof over...
            Dat de foto schilderachtig is, is wat overdreven, maar er is wel iets van aan. Ik denk ook dat het door de lange brandpuntafstand komt. Toch wel even bijzeggen dat het te verwaarlozen is tov de rest van de foto...

Over de foto's: Ik vind het prachtige foto's! Vooral als je denkt aan de omstandigheden. Deze dieren komen niet bepaald voor de lens poseren Ik krijg soms de rillingen als ik dergelijke foto's zie! Zo een foto nemen moet je een zalig gevoel geven! Al de spanning om dat beest maar op je foto te krijgen!
            Foto van topniveau! respect!

EN PS: blijf nog wat op het forum eh, had je site al bekeken voor deze post en er staat heel wat moois op! Zou zonde zijn!

greetz,
            www.fotopie.be
            Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

Comment

Hallo Elzan
              Ik kies niet foto 1 of 2 of 3 als de beste, maar ik vind ze alledrie prachtopnamen.
              En ik weet maar al te goed wat men er moet voor doen om ze te kunnen maken
              Trouwens! al je opnamen vind ik zeer goed, u zou BD vaarwel zeggen en bedankt BD dat u er zoveel geleerd hebt, dat zal wel zo zijn, ik doe al 50 jaar fotografie en ik leer nog alle dagen bij hier op BD, en in het bijzonder van UW werk.
              U moet zeker blijven, en laat je niet op stang jagen door iemand die waarschijnlijk nog nooit een zeer lange tele in de hand heeft gehad, of toch zeker geen opnamen er uit de hand mee heeft gemaakt, zoals u doet.
              Verder fotos plaatsen op BD Elsan, u zou er verstelt van staan hoeveel BD ers van je werk genieten.Verder ben ik het volledig eens met wat Wouter VS schrijft, beter kan niemand anders het verwoorden.
              Het zou me zeer spijten als ik mijn PC aanzet om geen opnamen meer te zien van jou op BD.

Broken-wing

Comment

Soms heb ik wel dezelfde reactie als Elsan...
                Je stopt zoveel werk in iets, en dan krijg je daar zo een reactie van godweetwie die eigenlijk niet echt waar is...
                Ok, de foto heeft iets vreemds, maar kan ook positief bekeken worden...
                Er wordt te vaak naar 100% fototechnisch gestreefd, scherpte, compo en kleuren, terwijl je dat niet altijd allemaal kan controleren in wildlife aangezien je soms maar fracties van seconden hebt.
                Soms zouden sommigen hier eens moeten kijken naar wat de foto verteld, ipv naar al die scherptes op de juiste punten, misschien leren ze er dan iets van...
                En als je het niet schilderachtig kan vastleggen, ga je gang, we wachten vol spanning!
                One life, live it!
                vernieuwde site: natuurbeeld

Comment

Is er hier iemand die zo met zijne bigma uit de hand schiet als elsan?

Is er hier iemand die vluchtshots kan nemen zoals elsan?

Is er hier iemand die zo fier is als een gieter als hij een buizerd in de vlucht heeft "geschoten", iemand die bij een soepeend nog heel tevreden is?

Gij moet hier blijven.

De "nieuwelingen" pakken van iedere "ouwe"senior wel iets mee,...van de ene de scherpte, van een andere de kleuren.., van nog iemand anders de techniek etc..

Als ik een foto post is het omdat ik deze foto mooi vindt. Als iemand anders hem ook mooi vindt is dat OK en ben ik blij. Vindt iemand hem maar zo en zo..... ook goed voor mij, ieder zijn mening .

En het is zoals je zegt. De tijd, de observatie, je verdiepen in de leefwijze van een dier etc... is vele malen moeilijker als het nemen van de foto zelf. Maar de voldoening als het lukt,

die kan niemand je afnemen, die blijdschap is voor jouw.

Eens goed slapen vannacht en in het weekend( als het goed weer is) je hobby weer uitoefenen.

On topic:

Het haas is heel scherp ( dat schrijft niet)

De haas is heel scherp , mooie pose en compo.

Op het eerste zicht zou je zeggen dat er een groene waas over hangt, maar bij nader onderzoek zijn de witte buikharen wit. Dus goed.

En het "schilderachtige" zou ik terugbrengen op de DOF bij deze grote tele's/millimeters.

Knappe serie
                  Groetjes
                  ----JO

Comment

Je voorkeur voor gelige foto's geeft je een eigen stijl en deze serie is daar geen uitzondering op. De manier hoe je deze haas gevangen hebt, heb ik alle lof voor. Zeker die eerste vind ik schitterend en dat komt zeker ook door dat afstervende pad naar de rechterbovenhoek!
                    Nu een lekkere borrel en morgen weer naar buiten...
                    Groetjes Edwin
                    Mijn Foto's

Comment

Ik vind het alle3 mooie foto´s van een dier dat ikzelf nog nooit in het wild ben tegengekomen. Nochtans zijn er in mijn streek domeinbossen genoeg. Dus Elsan, je bent een dikke gelukzak dat je dit mooie diertje bent tegengekomen
                      Ik hoop dat je toch blijft en dat je alsnog effe kan antwoorden hoever de afstand was tussen jou en "het haas" toen je hiervan deze foto´s hebt gemaakt?
                      BD0723BE

Comment

Jo, van jou doet deze repliek me zeker goed
                        Maar je weet tenminste over waarover het gaat !
                        De perfectie van jouw foto's zal ik nooit bereiken omdat ik vertik vanop statief te werken (alhoewel, dat komt nog als ik iets minder mobiel wordt )
                        Maar dat op die'n haas lopen, enfin, ik moet het toch aan jou niet uitleggen hé.
                        fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht
                          I
                          Ik hoop dat je toch blijft en dat je alsnog effe kan antwoorden hoever de afstand was tussen jou en "het haas" toen je hiervan deze foto´s hebt gemaakt?
                          Tien meter, oog in oog, de eerste die bewoog was verloren :
                          En trillende vingers, ook na dertig jaar in 't veld als je zo dicht komt
                          fotosite

Comment

off-topic mss, maar waar haal je het dat het 'officieel HET haas" moet zijn?

de foto's vind ik overigens schitterend !
                            "Just do it !"

http://jr52.be/index.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jr52 Bekijk bericht
                              off-topic mss, maar waar haal je het dat het 'officieel HET haas" moet zijn?

de foto's vind ik overigens schitterend !
                              Persoonlijk vind ik het dus ook dom klinken, maar volgens hopen literatuur is het dus officiëel het haas (hoewel het hier in de foto's duidelijk volgens mijn bescheiden mening over een "zij" gaat, blijkbaar een bijna voldragen moer)
                              fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                                Persoonlijk vind ik het dus ook dom klinken, maar volgens hopen literatuur is het dus officiëel het haas (hoewel het hier in de foto's duidelijk volgens mijn bescheiden mening over een "zij" gaat, blijkbaar een bijna voldragen moer)
                                De ietwat sjiekere jager en Kurt Van Eeghem spreken over het haas. van Dale kent zowel het als de haas. En de stroper spreekt van den haas.

Comment

Working...
                                X