Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Het 'kwijltje' trekt idd veel aandacht, maar het maakt ook een beetje de foto. (Maar hoort die niet loodrecht naar onder te lopen?)
Misschien dat sommigen gaan zeuren over te weinig kijkrichting, maar ik vind het goed zo.
Mooie plaat weer.
Het 'kwijltje' trekt idd veel aandacht, maar het maakt ook een beetje de foto. (Maar hoort die niet loodrecht naar onder te lopen?)
Misschien dat sommigen gaan zeuren over te weinig kijkrichting, maar ik vind het goed zo.
Mooie plaat weer.
Bij ons in de club (Natuurfotografen van 't Pajottenland) mag je zelfs dat speeksel niet wegklonen (respect voor de natuur).
In mijn andere foto's doe ik dat wel.
De foto staat wel degelijk recht, ik heb me gebaseerd op de enige correcte manier en dat zijn de reflecties in het water (die moeten loodrecht zijn vermits het water waterpas staat).
mvg,
Eddy
Bij ons in de club (Natuurfotografen van 't Pajottenland) mag je zelfs dat speeksel niet wegklonen (respect voor de natuur)
Heeft niks te maken met respect voor de natuur hé Eddy, respect voor de natuur toon je buiten terwijl je in het veld zit en niet met de nabewerking/afwerking van een opname
Je zou nog schrikken van hoeveel opnames van dieren/vogels worden bewerkt door hele gekende fotografen en dit ook in de hoogst mogelijke wedstrijden
Trouwens om een voorbeeldje te geven moet je eens kijken op 1X, daar zie je praktisch geen enkele natuurlijke opname
Iets weghalen dat storend is kan wel vind ik, iets erbij plaatsen wat niet origineel in het frame stond vind ik not done, en toch gebeurt dat meer dan men denkt
Maar dat terzijde, over je opname dan
Vind dit de betere van de drie, voor mij volledig geslaagd en mag zo in een boekje
Scherpte ligt perfect op het kopje en een fijne afwerking
Als ik mag mierenn....., dat zaadje wat nog op de steen ligt zou ik nog wegclonen en uiteraard dan ook in de spiegeling
De foto staat wel degelijk recht, ik heb me gebaseerd op de enige correcte manier en dat zijn de reflecties in het water (die moeten loodrecht zijn vermits het water waterpas staat).
Gelijk heb je. Kwijltje 4° draaien en het plasje loopt meteen leeg. Dom van me
Weer een mooie.
En wat het kwijltje betreft, ik ben er haast zeker van dat het hier om een ragje of zo gaat dat door het drinken is blijven hangen tussen water en diertje.
Een kwijltje zou trouwens druppelachtiger en dikker zijn.
Dat dit draadje/ragje dus schuin staat is heel normaal, en zoals je reeds schreef, en de reflecties zijn trouwens veel betrouwbaarder op dat gebied.
oeps eddy heeft duidelijk het geweer van schouder verlegd........knappe foto eddy...kweil is zoals djvan al schreef waarschijnlijk een ragje dat blijven hangen is na het drinken en hoort er dus zeker in thuis in de foto ...ook een bewijs van scherpte...de druppelkes onder zijn kinnebak maken de foto af.....
Comment