Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een dorstig Kraakje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Een dorstig Kraakje

300mm + 1,4ext.
    f5,6
    1/125
    iso560
    mvg,
    Eddy

Smaken verschillen

Re: Een dorstig Kraakje

Hallo, Mooi portret maar ik zou die lijn water of speeksel onder de kin weg gehaald hebben.. Kwestie van smaak natuurlijk.

Comment

Het 'kwijltje' trekt idd veel aandacht, maar het maakt ook een beetje de foto. (Maar hoort die niet loodrecht naar onder te lopen?)
      Misschien dat sommigen gaan zeuren over te weinig kijkrichting, maar ik vind het goed zo.
      Mooie plaat weer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyhautier Bekijk bericht
        Hallo, Mooi portret maar ik zou die lijn water of speeksel onder de kin weg gehaald hebben.. Kwestie van smaak natuurlijk.
        Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
        Het 'kwijltje' trekt idd veel aandacht, maar het maakt ook een beetje de foto. (Maar hoort die niet loodrecht naar onder te lopen?)
        Misschien dat sommigen gaan zeuren over te weinig kijkrichting, maar ik vind het goed zo.
        Mooie plaat weer.
        Bij ons in de club (Natuurfotografen van 't Pajottenland) mag je zelfs dat speeksel niet wegklonen (respect voor de natuur).
        In mijn andere foto's doe ik dat wel.

De foto staat wel degelijk recht, ik heb me gebaseerd op de enige correcte manier en dat zijn de reflecties in het water (die moeten loodrecht zijn vermits het water waterpas staat).
        mvg,
        Eddy
        Smaken verschillen

Comment

Mooi en het kwijl is een hele leuke en beslist natuurlijke extra
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Voor mij de mooiste van de drie en de kwijl geeft het net dat ietsje meer
            Mvg Philip

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
              Bij ons in de club (Natuurfotografen van 't Pajottenland) mag je zelfs dat speeksel niet wegklonen (respect voor de natuur)
              Heeft niks te maken met respect voor de natuur hé Eddy, respect voor de natuur toon je buiten terwijl je in het veld zit en niet met de nabewerking/afwerking van een opname
              Je zou nog schrikken van hoeveel opnames van dieren/vogels worden bewerkt door hele gekende fotografen en dit ook in de hoogst mogelijke wedstrijden
              Trouwens om een voorbeeldje te geven moet je eens kijken op 1X, daar zie je praktisch geen enkele natuurlijke opname
              Iets weghalen dat storend is kan wel vind ik, iets erbij plaatsen wat niet origineel in het frame stond vind ik not done, en toch gebeurt dat meer dan men denkt

Maar dat terzijde, over je opname dan
              Vind dit de betere van de drie, voor mij volledig geslaagd en mag zo in een boekje
              Scherpte ligt perfect op het kopje en een fijne afwerking
              Als ik mag mierenn....., dat zaadje wat nog op de steen ligt zou ik nog wegclonen en uiteraard dan ook in de spiegeling

grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                De foto staat wel degelijk recht, ik heb me gebaseerd op de enige correcte manier en dat zijn de reflecties in het water (die moeten loodrecht zijn vermits het water waterpas staat).
                Gelijk heb je. Kwijltje 4° draaien en het plasje loopt meteen leeg. Dom van me

Comment

Knap hoor. Je bent tot het uiterste gegaan met de dof.
                  Groetjes,
                  Dominic

Comment

super toch ?
                    "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

Comment

Weer een mooie.
                      En wat het kwijltje betreft, ik ben er haast zeker van dat het hier om een ragje of zo gaat dat door het drinken is blijven hangen tussen water en diertje.
                      Een kwijltje zou trouwens druppelachtiger en dikker zijn.
                      Dat dit draadje/ragje dus schuin staat is heel normaal, en zoals je reeds schreef, en de reflecties zijn trouwens veel betrouwbaarder op dat gebied.

Comment

Voor mij is en blijft het een prachtig beeld.
                        Mvg Suske

Comment

Top plaat

Comment

oeps eddy heeft duidelijk het geweer van schouder verlegd........knappe foto eddy...kweil is zoals djvan al schreef waarschijnlijk een ragje dat blijven hangen is na het drinken en hoort er dus zeker in thuis in de foto ...ook een bewijs van scherpte...de druppelkes onder zijn kinnebak maken de foto af.....

Groetjes
                            Freddy
                            https://fredor2.wixsite.com/my-site

Comment

Heel mooi en puur natuur.
                              Mag zo blijven van mij.

Comment

Working...
                              X