Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koekoek, waar ben je?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Koekoek, waar ben je?

Deze vogel hoor je zo heel vaak, soms zie je ze wel eens vliegen. Met wat geluk kan je deze op de foto zetten.
    Deze hadden we gehoord. Vinden was dan ook niet zo gemakkelijk. Het is een vrij druk beeld geworden door de vele takken. Voor mezelf vind ik het een leuke waarneming.

Bedankt om te kijken
    600mm- F8-1/2000-1000iso
    Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Re: Koekoek, waar ben je?

Staat er goed op, mooie kleuren en scherpte perfect in orde.
    Enkel het standpunt waaruit de foto werd genomen vind ik wat vreemd, maar waarschijnlijk was het dat of niets.

Comment

deze staat er mooi op, een ander standpunt zou nog mooier geweest zijn maar dat heb je helaas niet in de hand als ze hoog in de bomm zitten.
      toch mooi vastgelegd.

Mvg,
      Nikon D70, D40, 18-55mm 1:3.5-5.6, 55-200mm1:4-5.6, 70-300mm 1:4-5.6G, Tamron 90mm F 2,8 DI Macro 1:1, SB600...

Comment

Technisch in orde ! Ik ben niet zo fan van het standpunt.
        www.erikthomas.be

Comment

Ik denk niet dat het hier mogelijk was om een ander standpunt te kiezen omdat die in een boom zit. Maar vind de exif's een beetje vreemd; 1/2000 met een iso 1000 bij zo te zien zeer zonning weer.

Comment

@JPR, hopelijk een antwoord op je vraag over de instellingen.
            Canon 7D cropfactor 1.6+ lens 600mm = s960. Daar het om een bewegend onderwerp gaat is de kans groot dat de vogel niet muisstil zal zitten. Hoe ik aan de snelheid kom is eenvoudig te verklaren. Gewerkt op diafragmaprioriteit 8, het fototoestel kiest zelf de snelheid volgens het licht dat binnenkomt. Daar ik liefst sneller dan de vooropgestelde snelheid van 960 wou komen de iso opgeschroefd naar 1000. De Tamron heeft echt wel veel licht nodig om snelheid te verkrijgen.
            In de link zie je een foto uit de reeks met een veel lagere snelheid genomen zonder dat ik wijzigingen aanbracht aan de instellingen. Ik denk dat het zichtbaar is dat de kop net bewoog en niet dezelfde scherpte heeft als bij de geplaatste foto.
            s1250
            Bedankt om te schrijven op deze waarneming
            De Koekoek zat hoog in een boom en enig ander standpunt was niet mogelijk dan omhoog te mikken en tussen de takken door te gaan. Tevens moet je er rekening mee houden dat de vogel ook jou ziet (niet uit een schuilhut genomen maar open en bloot in het veld) en sneller zal opvliegen als je te druk doet.
            Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Ik heb ze ook al dikwijls gehoord en weinig gezien, in elk geval een mooie waarneming !
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

In ieder geval goed opgemerkt en in beeld gezet.
                Mvg Suske

Comment

Ja hier een foto van anaisje met de tamron 150-600...heel fijn je uitleg en het linkje ivm snelheid en iso's
                  https://fredor2.wixsite.com/portfolio-freddy-1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
                    Ja hier een foto van anaisje met de tamron 150-600...heel fijn je uitleg en het linkje ivm snelheid en iso's
                    +1

Heb de vogel al dikwijls gehoord maar nog nooit gezien.
                    Ik ken wel zijn vuil manieren.
                    mvg,
                    Eddy
                    Smaken verschillen

Comment

Working...
                    X