Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Huiskat (Test eerste SLR camera)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Huiskat (Test eerste SLR camera)

Eerste foto binnenshuis. Mijn tweede foto ooit genomen met mijn eerste SLR, de Pentax K-5.

70mm, f/2.4, 1/50, ISO 3200
    Last edited by Ederra; 9 september 2014, 19:36.

Re: Huiskat (Test eerste SLR camera)

Goeie poging maar niet helemaal scherp.
    Veel plezier met het nieuwe toestel
    Peter
    mijn website : klik

Comment

Ok misschien iets te rap geoordeeld - ekskuus daarvoor.
      Ik ging af op de onscherpe contouren van de kat - maar heb niet goed gekeken.
      Bij F2.4 is de scherptediepte heel klein - de ogen zijn mogelijk wel scherp - kan jij het beste beoordelen op volle grootte.
      Snorharen zien er OK uit
      Bij een brandpuntsafstand van 70mm is het wel best om een sluitertijd van 1/70" aan te houden.
      Hopelijk hierbij rechtgezet
      Peter
      mijn website : klik

Comment

Ok, bedankt voor de tip!

Comment

bg niet zo mooi en de ogen net wat te donker.
          ook de snorharen missen een stukje.
          pose modelletje erg leuk.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik zou geprobeerd hebben om meer poes en minder achtergrond op de foto te krijgen. Stapje naar achteren nemen en door de knieën gaan, zo dat de ogen op ongeveer 1/3 boven in je beeld komen.
            Veel plezier aan je toestel, veel oefenen en het komt goed.
            Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Inderdaad - meer poes en minder achtergrond (en dan al zeker niet die witte band)
              De snorhaartjes steken wel mooi af.
              Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Leuke eerste testshot. Blij dat m'n K-5 goed toegekomen is. De DA70 werkt blijkbaar erg netjes bij weinig licht op de K-5.

De tip om sluitertijd op 1/70s te houden voor je 70mm objectief is overigens niet volledig terecht bij de K-5. Peter is allicht niet op de hoogte van de SR functie van de K-5, die ervoor zorgt dat je bij statische onderwerpen toch enkele stops tragere sluitertijden kan gebruiken dankzij de stabilisatie van de sensor door SR. Een 70mm objectief kan zo toch redelijk veilig op 1/30s (of zelfs wat trager) worden benut. 't Is een beetje uitproberen hoever je dankzij SR kan gaan, want niet ieders hand is even vast op ieder moment (vgl vb thuis in rust vs tijdens een inspannende wandeling). Maar je zou bij dit beeld wel makkelijk een stopje meer licht hebben kunnen binnennemen zonder hogere ISO of bewegingsonscherpte. Bij hoge ISO's helpt dat overigens om wat minder ruis in de beeld te hebben, zeker bij een redelijk donker onderwerp met een weinig toevoegende achtergrond.

Nog één iets... Best even in de menu's van de camera duiken om de copyright informatie aan te passen (leeg maken of jouw naam zetten). Ik zie in de EXIF dat daar nog steeds mijn naam staat (blijkbaar wordt die niet gereset naar de fabrieksinstellingen).

Succes ermee!!

Wim
                Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Anaisje Bekijk bericht
                  Ik zou geprobeerd hebben om meer poes en minder achtergrond op de foto te krijgen. Stapje naar achteren nemen en door de knieën gaan, zo dat de ogen op ongeveer 1/3 boven in je beeld komen.
                  Veel plezier aan je toestel, veel oefenen en het komt goed.
                  volg bvm tips en komt dik in orde,grts,Jozef
                  Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

Comment

Working...
                  X