Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Ok misschien iets te rap geoordeeld - ekskuus daarvoor.
Ik ging af op de onscherpe contouren van de kat - maar heb niet goed gekeken.
Bij F2.4 is de scherptediepte heel klein - de ogen zijn mogelijk wel scherp - kan jij het beste beoordelen op volle grootte.
Snorharen zien er OK uit
Bij een brandpuntsafstand van 70mm is het wel best om een sluitertijd van 1/70" aan te houden.
Hopelijk hierbij rechtgezet
Peter
Ik zou geprobeerd hebben om meer poes en minder achtergrond op de foto te krijgen. Stapje naar achteren nemen en door de knieën gaan, zo dat de ogen op ongeveer 1/3 boven in je beeld komen.
Veel plezier aan je toestel, veel oefenen en het komt goed.
Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.
Leuke eerste testshot. Blij dat m'n K-5 goed toegekomen is. De DA70 werkt blijkbaar erg netjes bij weinig licht op de K-5.
De tip om sluitertijd op 1/70s te houden voor je 70mm objectief is overigens niet volledig terecht bij de K-5. Peter is allicht niet op de hoogte van de SR functie van de K-5, die ervoor zorgt dat je bij statische onderwerpen toch enkele stops tragere sluitertijden kan gebruiken dankzij de stabilisatie van de sensor door SR. Een 70mm objectief kan zo toch redelijk veilig op 1/30s (of zelfs wat trager) worden benut. 't Is een beetje uitproberen hoever je dankzij SR kan gaan, want niet ieders hand is even vast op ieder moment (vgl vb thuis in rust vs tijdens een inspannende wandeling). Maar je zou bij dit beeld wel makkelijk een stopje meer licht hebben kunnen binnennemen zonder hogere ISO of bewegingsonscherpte. Bij hoge ISO's helpt dat overigens om wat minder ruis in de beeld te hebben, zeker bij een redelijk donker onderwerp met een weinig toevoegende achtergrond.
Nog één iets... Best even in de menu's van de camera duiken om de copyright informatie aan te passen (leeg maken of jouw naam zetten). Ik zie in de EXIF dat daar nog steeds mijn naam staat (blijkbaar wordt die niet gereset naar de fabrieksinstellingen).
Succes ermee!!
Wim
Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)
Ik zou geprobeerd hebben om meer poes en minder achtergrond op de foto te krijgen. Stapje naar achteren nemen en door de knieën gaan, zo dat de ogen op ongeveer 1/3 boven in je beeld komen.
Veel plezier aan je toestel, veel oefenen en het komt goed.
volg bvm tips en komt dik in orde,grts,Jozef
Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!
Comment