Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een klein fragmentje van A

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Een klein fragmentje van A

Last edited by bommasien; 6 juni 2013, 16:41.
    vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Re: Een klein fragmentje van A

Hier zou ik een ietwat ander uitsnede genomen hebben. Nl. eerst rechtzetten op de hoek muur/vloer en de hoek links. Vervolgens zou ik een uitsnede genomen hebben waarbij de muur links volledig wegvalt, alsook een stuk van de voorgrond.
    Dan de kleuren van het doorkijkje nog wat oppeppen en de rest van de foto wat oplichten.
    Dat is mijn mening hé, jij moet zelf uitmaken wat je het liefste ziet. Eens proberen mag altijd en dan zie je wel op het mee- dan wel tegenvalt.
    Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      Hier zou ik een ietwat ander uitsnede genomen hebben. Nl. eerst rechtzetten op de hoek muur/vloer en de hoek links. Vervolgens zou ik een uitsnede genomen hebben waarbij de muur links volledig wegvalt, alsook een stuk van de voorgrond.
      Dan de kleuren van het doorkijkje nog wat oppeppen en de rest van de foto wat oplichten.
      Dat is mijn mening hé, jij moet zelf uitmaken wat je het liefste ziet. Eens proberen mag altijd en dan zie je wel op het mee- dan wel tegenvalt.
      Groetjes
      bedankt Djivan (lief dat je nog reageert)

Comment

Ik volg, maar vind hem wel mooi hoor!
        Grt erik

Comment

die rode blaffeturen trekken direct de aandacht wat spijtig is.
          Wel mooie compo.
          Running is a way of living..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elrik Bekijk bericht
            Ik volg, maar vind hem wel mooi hoor!
            Grt erik
            Oorspronkelijk geplaatst door Runnerken Bekijk bericht
            die rode blaffeturen trekken direct de aandacht wat spijtig is.
            Wel mooie compo.
            dank voor opmerking update met andere uitsnede geplaatst

Comment

Ga voor de update, Sien.
              Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

De update Sien.
                perman
                canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Ik vind ze alle twee mooi en vooral de scherpte is prima. Mvg Yves.
                  What you see is what you get

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                    Ga voor de update, Sien.
                    danku
                    Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                    De update Sien.
                    danku
                    Oorspronkelijk geplaatst door yves23 Bekijk bericht
                    Ik vind ze alle twee mooi en vooral de scherpte is prima. Mvg Yves.
                    voor die 4 lste woordjes

Comment

Even een korte comment. Gooi de originele niet weg aub. Die beeld een verhaal en de dieptewerking in je tuin komt daar beter tot zijn recht. Heel bijzondere compositie waar je nog wat kunt pielen(miniem dus) in het perspectief, maar zou de kleurzweem er zeker uit halen. Ik heb het getest en dat ziet er veel natuurlijker uit en je ziet het direct in je histogram. Zie geen exif staan onder de foto. Waarom plaats je die er eigenlijk niet(bijna nooit) bij als het niet in je foto aanwezig is?
                      Last edited by Beelder; 5 juni 2013, 22:17.

Comment

Volia zie Sien, de up is quasi perfect hetgeen ik bedoelde. Ik had enkel de vloerlijn nog rechtgezet, maar dat is muggenziften.
                        Dus . Het is zoals ne kleine die leert stappen, die gaat ook verschillende keren tegen de vlakte voor hij recht blijft.
                        Geen enkele fotograaf, hoe beroemd nu ook, die ook niet verschillende keren op z'n bek ging voor hij er iets van terecht bracht.
                        Het is dus heel normaal dat ook wij dat doen hé .
                        Wat hebben wij vandaag geleerd ? Dat je een foto best laat rijpen, regelmatig eens bekijkt, met je snijkader eens verschillende uitsnedes probeert, en pas na lang beraad tot een slotsom tracht te komen, en als je volledig tevreden bent, dan plaatsen......en de reacties afwachten.

Groetjes
                        Last edited by Guest17; 5 juni 2013, 22:47.

Comment

Ja Sien, de up is langs geen kanten meer te vergelijken met wat je oorspronkelijk plaatste...
                          Heel mooie update

Groetjes
                          Marc
                          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beelder Bekijk bericht
                            Even een korte comment. Gooi de originele niet weg aub. Die beeld een verhaal en de dieptewerking in je tuin komt daar beter tot zijn recht. Heel bijzondere compositie waar je nog wat kunt pielen(miniem dus) in het perspectief, maar zou de kleurzweem er zeker uit halen. Ik heb het getest en dat ziet er veel natuurlijker uit en je ziet het direct in je histogram. Zie geen exif staan onder de foto. Waarom plaats je die er eigenlijk niet(bijna nooit) bij als het niet in je foto aanwezig is?
                            Normal zouden deze in de foto moeten zitten, sommigen kunnen ze wel en anderen niet lezen! Zal blij zijn als dit prob ook opgelost raak. Ik heb dit al meermaals aangekaart. Ik heb opanda erop staan en in LR laat ik ook de metadata meegaan,,,,
                            Maar soit kzal ze er volgende keer bijplaatsen! dank voor uw reactie;

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
                              Normal zouden deze in de foto moeten zitten, sommigen kunnen ze wel en anderen niet lezen! Zal blij zijn als dit prob ook opgelost raak. Ik heb dit al meermaals aangekaart. Ik heb opanda erop staan en in LR laat ik ook de metadata meegaan,,,,
                              Maar soit kzal ze er volgende keer bijplaatsen! dank voor uw reactie;
                              Dat komt omdat je upload met 1024 en toont met 900.

Tonen met 1024 laat de exif wel zien:

Jan

Code:
                               https://lh5.googleusercontent.com/-UXdQIh-asuM/Uae11EKpTKI/AAAAAAAAQFQ/fQymVGqWXF4/[COLOR="#FF0000"][B]s1024[/B][/COLOR]/IMG_5529.jpg

Comment

Working...
                              X