Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Hier zou ik een ietwat ander uitsnede genomen hebben. Nl. eerst rechtzetten op de hoek muur/vloer en de hoek links. Vervolgens zou ik een uitsnede genomen hebben waarbij de muur links volledig wegvalt, alsook een stuk van de voorgrond.
Dan de kleuren van het doorkijkje nog wat oppeppen en de rest van de foto wat oplichten.
Dat is mijn mening hé, jij moet zelf uitmaken wat je het liefste ziet. Eens proberen mag altijd en dan zie je wel op het mee- dan wel tegenvalt.
Groetjes
Hier zou ik een ietwat ander uitsnede genomen hebben. Nl. eerst rechtzetten op de hoek muur/vloer en de hoek links. Vervolgens zou ik een uitsnede genomen hebben waarbij de muur links volledig wegvalt, alsook een stuk van de voorgrond.
Dan de kleuren van het doorkijkje nog wat oppeppen en de rest van de foto wat oplichten.
Dat is mijn mening hé, jij moet zelf uitmaken wat je het liefste ziet. Eens proberen mag altijd en dan zie je wel op het mee- dan wel tegenvalt.
Groetjes
bedankt Djivan (lief dat je nog reageert)
vriendelijke groeten, Sien
Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !
Even een korte comment. Gooi de originele niet weg aub. Die beeld een verhaal en de dieptewerking in je tuin komt daar beter tot zijn recht. Heel bijzondere compositie waar je nog wat kunt pielen(miniem dus) in het perspectief, maar zou de kleurzweem er zeker uit halen. Ik heb het getest en dat ziet er veel natuurlijker uit en je ziet het direct in je histogram. Zie geen exif staan onder de foto. Waarom plaats je die er eigenlijk niet(bijna nooit) bij als het niet in je foto aanwezig is?
Volia zie Sien, de up is quasi perfect hetgeen ik bedoelde. Ik had enkel de vloerlijn nog rechtgezet, maar dat is muggenziften.
Dus . Het is zoals ne kleine die leert stappen, die gaat ook verschillende keren tegen de vlakte voor hij recht blijft.
Geen enkele fotograaf, hoe beroemd nu ook, die ook niet verschillende keren op z'n bek ging voor hij er iets van terecht bracht.
Het is dus heel normaal dat ook wij dat doen hé .
Wat hebben wij vandaag geleerd ? Dat je een foto best laat rijpen, regelmatig eens bekijkt, met je snijkader eens verschillende uitsnedes probeert, en pas na lang beraad tot een slotsom tracht te komen, en als je volledig tevreden bent, dan plaatsen......en de reacties afwachten.
Even een korte comment. Gooi de originele niet weg aub. Die beeld een verhaal en de dieptewerking in je tuin komt daar beter tot zijn recht. Heel bijzondere compositie waar je nog wat kunt pielen(miniem dus) in het perspectief, maar zou de kleurzweem er zeker uit halen. Ik heb het getest en dat ziet er veel natuurlijker uit en je ziet het direct in je histogram. Zie geen exif staan onder de foto. Waarom plaats je die er eigenlijk niet(bijna nooit) bij als het niet in je foto aanwezig is?
Normal zouden deze in de foto moeten zitten, sommigen kunnen ze wel en anderen niet lezen! Zal blij zijn als dit prob ook opgelost raak. Ik heb dit al meermaals aangekaart. Ik heb opanda erop staan en in LR laat ik ook de metadata meegaan,,,,
Maar soit kzal ze er volgende keer bijplaatsen! dank voor uw reactie;
vriendelijke groeten, Sien
Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !
Normal zouden deze in de foto moeten zitten, sommigen kunnen ze wel en anderen niet lezen! Zal blij zijn als dit prob ook opgelost raak. Ik heb dit al meermaals aangekaart. Ik heb opanda erop staan en in LR laat ik ook de metadata meegaan,,,,
Maar soit kzal ze er volgende keer bijplaatsen! dank voor uw reactie;
Dat komt omdat je upload met 1024 en toont met 900.
Comment