Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik word het nooit gewoon... (+ update)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ik word het nooit gewoon...

Oorspronkelijk geplaatst door vedeka Bekijk bericht
    ...Voor de meesten mist hij het "mooi" gehalte, dat hier op BD vereist is.
    Ik weet ook wel dat dit geen superfoto is, maar... ik vond hem toch iets hebben.
    In het eerste zinnetje kan ik "mezelf" niet terugvinden. Zaken zoals bijvoorbeeld PW zijn stopcontact, Loeky zijn paaskaartje...om er maar een paar te noemen (er zijn er nog hoor)...daar kan ik van genieten.
    Zij het door de afwerking er in, zij het door het onderwerp er in. Maak een barslechte foto van een mooie barmeid () en nogal veelal zal de dame de doorslag geven. Maak een technisch compleet in orde foto met een paar sokken die in de luchter hangen en...het onderwerp boeit niet....Is maar zoals je het bekijkt. Ik kan genieten van een abstractje (niet van allemaal) maar is ook een item dat niet iedereen aanspreekt.
    Nooit van m'n leven vergeet ik de foto die een wereldprijs wegkaapte van het halfnaakte door napalm verbrande meisje in Vietnam (Hij moest het hebben van de inhoud en terecht...)...Of...plaats hier eens een foto van een bedelaar in het kader van straatfotografie...
    Waarmee ik wil zeggen dat voor mij beiden kunnen (dus inhoud die aanspreekt - of foto's waarbij technische perfectie nagestreefd wordt)

Enne...ik blijf bij de originele Het wolkenspel word me net iets te zwaar in de tweede - en dan gaan we weer de smaak-toer op en gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde.

Groetjes
    Marc
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vedeka Bekijk bericht
      ............
      Akkoord bouk, het benaderen van analoog kan je proberen, maar het zal het nooit worden.
      Was hier ook niet direct de bedoeling.
      Wat was dan wel je bedoeling om met NIK een film en korrel te kiezen voor deze foto?
      Ik vind de 4 lagen wel tof aan deze foto
      Anderzijds mankeert voor mij iets (maar dat is natuurlijk alleen maar andere smaak).
      mvg,
      Eddy
      Smaken verschillen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
        In het eerste zinnetje kan ik "mezelf" niet terugvinden. Zaken zoals bijvoorbeeld PW zijn stopcontact, Loeky zijn paaskaartje...om er maar een paar te noemen (er zijn er nog hoor)...daar kan ik van genieten.
        Zij het door de afwerking er in, zij het door het onderwerp er in. Maak een barslechte foto van een mooie barmeid () en nogal veelal zal de dame de doorslag geven. Maak een technisch compleet in orde foto met een paar sokken die in de luchter hangen en...het onderwerp boeit niet....Is maar zoals je het bekijkt. Ik kan genieten van een abstractje (niet van allemaal) maar is ook een item dat niet iedereen aanspreekt.
        Nooit van m'n leven vergeet ik de foto die een wereldprijs wegkaapte van het halfnaakte door napalm verbrande meisje in Vietnam (Hij moest het hebben van de inhoud en terecht...)...Of...plaats hier eens een foto van een bedelaar in het kader van straatfotografie...
        Waarmee ik wil zeggen dat voor mij beiden kunnen (dus inhoud die aanspreekt - of foto's waarbij technische perfectie nagestreefd wordt)
        Ik kan me volledig in je uitleg vinden,
        denk er net hetzelfde over, maar... ik denk (weet het eigenlijk zeker) dat we hier tot een minderheid behoren.
        Raar genoeg... in de beginnershoek valt het eigenlijk nog het best mee.
        Misschien omdat men hier een ruimer aanbod aan onderwerpen krijgt, en niet altijd even mooi gepresenteerd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
          Wat was dan wel je bedoeling om met NIK een film en korrel te kiezen voor deze foto?
          Ik vind de 4 lagen wel tof aan deze foto
          Anderzijds mankeert voor mij iets (maar dat is natuurlijk alleen maar andere smaak).
          mvg,
          Eddy
          Ik zie dat eigenlijk als een manier om foto's te bewerken, niet zozeer om het analoge te benaderen,
          maar uiteindelijk is het dat wel, voor een stuk, gezien de bewerking op het analoge gebaseerd is.

Het zwart/wit komt nu eenmaal uit het analoge. Sommigen zeggen wel eens dat het achterhaald is,
          vanaf dat de kleurenfilm in gebruik kwam. Toch houdt het zijn charmes, maar tegelijk ook zijn specifiek karakter.
          Als je ziet dat digitale fotobewerkingsprogramma's speciaal ontworpen worden om zwart/wit
          toe te passen, kan je er niet naast dat er nog een markt voor is.
          Persoonlijk heb ik wel iets met zwart/wit, en soms maak ik eens een foto bewust om nadien om te zetten.
          Zo was deze ook. Zwart/wit leent zich voor mij vooral voor foto's waar vlakken en lijnen belangrijk zijn,
          en ook voor extreme situaties, waarbij er veel contrast in het beeld zit.
          Ik heb het er hier wel moeten inbrengen, want de originele foto, is vrij plat,
          en dat kan dan weer heel goed met die software.

Comment

Bedankt voor de update.
            Vind de update qua tint, veel aangenamer om naar te kijken. Misschien nu iets te donker in de struiken ?
            Groeten,
            Johan
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Working...
            X