Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik word het nooit gewoon... (+ update)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ik word het nooit gewoon... (+ update)

... dat onnozele slechte weer.

Graag jullie ONGEZOUTEN mening !

update - volledig opnieuw begonnen - iets andere uitsnede, iets minder scherp, rekening gehouden met enkele bemerkingen -
    blauw er uit gelaten - ik vond zelf het zwart niet krachtig genoeg in de eerste - het ruis is gebleven...

Voor de liefhebbers : D90 - F8 - 1/80ste - ISO 400 - 55mm (80mm FF),
    Nabewerking in NIK Silver Efex (structuur, film, korrel...)
    Last edited by vedeka; 31 maart 2013, 17:12. Reden: Update

Re: Ik word het nooit gewoon...

Het wordt nu inderdaad weleens tijd

Je hebt het onnozele weer wel mooi vast weten te leggen. Ik vind het een mooie omzetting, de bomen lekker donker maar nog genoeg detail erin.
    Nog zoveel te leren!!
    Mijn fanpage: https://www.facebook.com/MooiFotografie?ref=hl
    Mijn website: http://mooifotografie.com/

Comment

Mijn ongezouten mening is...dat ik baal als een stekker van dit weer...En vrees dat dit naar de toekomst er niet zal op beteren...(euh...bedoel dat weer hé)

Wat de foto betreft: vind dit een keihard contrast waarbij de nadruk op het wolkenspel komt te liggen wat waarschijnlijk ook je bedoeling was.
      Door deze harde weergave krijgt de foto iets mee dat ik vroeger vaak terugvond op afdrukken, gerealiseerd in het tijdperk van de analoge fotografie, bij het gebruik van film met hogere iso-waarden. Daar zal de korrel wel voor iets tussen zitten.
      Mooi gedaan
      Al had ik graag iets meer in beeld gezien...al was het maar de mestkar van de landbouwer, een badkuip (lees drink-voederbak) in de voorgrond, of een paar koetjes...(voor zover voorhanden...)

Groetjes
      Marc
      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

ondanks ik een oud "analoog" ben, vind ik hier de bewerking niet geslaagd/mooi.
        compo doet het wel.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik houd wel van deze bewerking. De compositie ... hmm, ik mis toch
          wat bewolking in de hoogte, denk ik. Als ik naar de paaltjes in het wei-
          land kijk, denk ik net iets teveel aan verscherping te zien.

Deze foto is gepresenteerd in (s)RGB. Waarom niet in grijswaarden ?
          Van waardering geniet ik.
          Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
            Ik houd wel van deze bewerking. De compositie ... hmm, ik mis toch
            wat bewolking in de hoogte, denk ik. Als ik naar de paaltjes in het wei-
            land kijk, denk ik net iets teveel aan verscherping te zien.

Deze foto is gepresenteerd in (s)RGB. Waarom niet in grijswaarden ?
            Verscherping, zou kunnen, maar ik denk eerder dat ik te veel "structuur" ingebracht heb in het gras en de paaltjes.
            Moet me eens dringend toeleggen op NIK-software, gaat er al snel "over".

Waarom wel in grijswaarden ?
            Voor presentatie op het internet, zo staat in mijn photoshopcursus, altijd RGB of PNG
            De meeste beeldschermen tonen in RGB. In grijswaarden gaat deze foto zich fletser tonen.

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            ondanks ik een oud "analoog" ben, vind ik hier de bewerking niet geslaagd/mooi.
            compo doet het wel.
            grt,bouk.
            Akkoord bouk, het benaderen van analoog kan je proberen, maar het zal het nooit worden.
            Was hier ook niet direct de bedoeling.

@ Brombeer en Maloutje : bedankt voor de reacties.
            Last edited by vedeka; 31 maart 2013, 09:45.

Comment

Ben niet zo voor die 'ruistoestanden', maar dat is persoonlijke smaak.
              Ik vind het anders wel een mooi beeld.
              Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vedeka Bekijk bericht
                ... Waarom wel in grijswaarden ?
                Voor presentatie op het internet, zo staat in mijn photoshopcursus, altijd RGB of PNG
                De meeste beeldschermen tonen in RGB. In grijswaarden gaat deze foto zich fletser tonen.
                't Was zomaar een vraag die voortkwam uit het feit dat ik voor de op-
                maak van een blad in zwart/wit mijn foto's liefst moet aanleveren in
                grayscale. Deze foto van jouw heb ik gedownload. Daarna omgezet in
                grijswaarden. Nauwkeurig beide versies vergeleken. Op mijn Mac zie ik
                absoluut geen verschil tussen beide. Dan vraag ik mij weer af waarom
                men zo'n advies geeft in zo'n cursus.
                Van waardering geniet ik.
                Van kritiek leer ik.

Comment

Het beeld mag er zeker zijn. Misschien mis ik een beetje een aandachtstrekker op de voorgrond.
                  De bewerking, en dat is smaak, vind ik niet echt passen bij dit beeld.
                  Groetjes,
                  Dominic

Comment

Bewerking ook niet mijn ding, maar moet anderzijds wel toegeven dat het wel werkt.
                    Vind de foto ook iets te lang, en mede daardoor kom ik met het voorstel om rechts, op het laagste punt van de wolk af te snijden. Dan verdwijnt ook, en vooral het in het oog lopende gat in de begroeiing.
                    Groeten,
                    Johan
                    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Nik silver efex is een knap ding maar je mag het niet overdrijven. De korrel is hier erg zwaar wat een onaangename ruis geeft.
                      Zou de bewerking nog eens opnieuw doen. Probeer ook eens pull process.
                      Photography is an art of observation.

Comment

Voor mij zijn die "korrelwolken" helemaal mijn ding.
                        Maar ik vind je foto een beetje "leeg", had er ook nog graag - zoals brombeer - een object in gezien.
                        Touch the Earth...Gently
                        www.passionsenfrance.com

Comment

Voor mij is het beeld speciaal in die zin dat ik me niet echt focus op het weergegeven beeld maar op lagen die het werk voorstelde en dit geholpen door het waargenomene en gefotografeerde. Ik zie ter verduidelijking meer een lijnenspel in en dit verwezenlijkt met behulp van het te waar te nemen beeld. Vandaar ook dat het beeld leeg moest zijn om niet afgeleid te zijn door details. Dat is wat ik hier in zie, en ik vindt het fantastisch weergegeven.

Comment

Het boeit me niet echt dit beeld.... voor een goed zw beeld is een goede kleurenfoto nodig om mee te starten.
                            Maar zoals altijd, ieder diertje zn pleziertje hé.
                            Groeten Vince

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vince007 Bekijk bericht
                              Het boeit me niet echt dit beeld.... voor een goed zw beeld is een goede kleurenfoto nodig om mee te starten.
                              Maar zoals altijd, ieder diertje zn pleziertje hé.
                              Groeten Vince
                              Inderdaad, er is een goeie kleurenfoto van, maar toen ik hem maakte, wist ik al dat hij zwart-wit ging worden,
                              en er zoiets mee ging doen. Dat het niet iedereen zijn dada is, daar kan ik helemaal inkomen.
                              Voor sommigen zal er te weinig op staan.
                              Voor de meesten mist hij het "mooi" gehalte, dat hier op BD vereist is.
                              Ik weet ook wel dat dit geen superfoto is, maar... ik vond hem toch iets hebben.

Comment

Working...
                              X